Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trudelutt1
Skrevet

Hei

Når en har sovet for lite eller for urolig (mindre enn 3 timer sammenhengende), så blir jo tempene litt rare. Men jeg lurer på om de blir høyere eller lavere enn det som hadde vært "normalen" dersom sammenhengende rolig søvn?

Noen som vet?

Klem fra Trude

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha lest at grunnen til at man skal tempe på morgenen helst før man står opp, er at dette er det tidspunktet temperaturen din er lavest.

Egen erfaring tilsier også at dette er riktig. Sover jeg lenge i helgen får jeg en noe høyere temp. Utpå dagen når jeg har vært på jobb er også tempen høyere.

Jobbet natt en gang, og tempet før jeg la meg på morgenen, og på nytt igjen da jeg sto opp noen få timer senere. (Måtte på jobb igjen...)

Den første tempen var omtrent som den pleier å være etter jobb på kvelden, mens den andre var ganske lik det jeg pleier å få på morgenen...

Ettersom man kjenner egen syklus, så blir det også lettere å se utslaget av uvanlige ting.

Gjest Trudelutt1
Skrevet

HÆ?! Skjønte ikke den jeg....

Temper på samme tid hver morgen, men hva om jeg har vært mye våken eller sovet urolig, det er det jeg lurer på...... Blir tempene høyere eller lavere som følge av elendig søvn (målt på samme tid som vanlig)

Trude

Skrevet (endret)

Høyere.

Det jeg prøvde å si er at alle ting som påvirker tempen vil påvirke den så den blir høyere enn den skal være. (Så vidt jeg vet hvertfall.)

Endret av Sensommerbruden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...