AnonymBruker Skrevet 21. mars #81 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi får håpe du får jobbet med det dårlige selvbildet ditt, og også kommer dit en gang at du kan finne ekte trygghet i deg selv Ingen er så fattige som den som kun er rik på penger, status og holdninger som du viser. Anonymkode: 9c921...128 Nja, jeg helsen i god behold, har god balanse jobb/fritid, null ubekvem arbeidstid, fleksibel hverdag, noe få av kvinnene med fagbrev som jeg vokste opp med har, for jobben ble for tøff fysisk. De har mye høyere sykefravær. Jeg har vel hatt 3-4 sykedager til sammen de siste 5 årene. Det handler ikke om selvbilde, men en vurdering av egen kapasitet/ønsker. Handler ikke om status heller. Jeg synes ikke at jeg har så stor status selv om jeg er seniorrådgiver med master. Anonymkode: c4d2e...2af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #82 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Når noen velger å rakke ned på andre, ts, så handler det om deres psykiske helse. Det handler ikke om deg, og det handler ikke om fagbrevet ditt. Det handler om dem og deres behov for å føle seg mer viktig enn noen. Du stod bare tilfeldig «lagelig til for hogg». Det MÅ du huske. For folk kommer alltid til å slenge med leppa, baksnakke, kritisere og lage bråk. Men det handler alltid - uten unntak - om deres psykiske uhelse. Det handler - aldri noensinne - egentlig om deg. Du er et tilfeldig offer for indre uro i dem. (og det må ikke forveksles med konstruktive tilbakemeldinger, som jo både kan være nyttige, reelle og negative. Uten konstruktiv kritikk stagnerer ethvert menneske - også du) Anonymkode: 049f6...96f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #83 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nja, jeg helsen i god behold, har god balanse jobb/fritid, null ubekvem arbeidstid, fleksibel hverdag, noe få av kvinnene med fagbrev som jeg vokste opp med har, for jobben ble for tøff fysisk. De har mye høyere sykefravær. Jeg har vel hatt 3-4 sykedager til sammen de siste 5 årene. Det handler ikke om selvbilde, men en vurdering av egen kapasitet/ønsker. Handler ikke om status heller. Jeg synes ikke at jeg har så stor status selv om jeg er seniorrådgiver med master. Anonymkode: c4d2e...2af Det er ikke det å ønske seg, og å ha kapasitet til, en master som er problemet for deg. Det er det at du mener folk med fagbrev er litt "enkle" som ikke greide eller hadde større ambisjoner. Det er det at du skriver at du ville følt deg mislykket om du "kun" hadde videregående. Dette forteller om at du har et dårlig selvbilde, ikke det at du har andre ønsker. Du viser å stå lite stødig i deg selv, og du har behov for å rakke ned på andre. Mulig livet ditt er picture perfect, men at du er solid, nei det er du ikke. Anonymkode: 9c921...128 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #84 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det er ikke det å ønske seg, og å ha kapasitet til, en master som er problemet for deg. Det er det at du mener folk med fagbrev er litt "enkle" som ikke greide eller hadde større ambisjoner. Det er det at du skriver at du ville følt deg mislykket om du "kun" hadde videregående. Dette forteller om at du har et dårlig selvbilde, ikke det at du har andre ønsker. Du viser å stå lite stødig i deg selv, og du har behov for å rakke ned på andre. Mulig livet ditt er picture perfect, men at du er solid, nei det er du ikke. Anonymkode: 9c921...128 JEG ville følt meg mislykket, fordi JEG da ville brukt minimalt av min kapasitet. Det betyr ikke at andre er mislykket med tanke på deres forutsetninger. Handler ikke om mitt liv er perfekt eller ikke, men det handler om hvorfor jeg verdsetter utdanning, hvorfor fagutdanning ikke er noe for meg, hvorfor jeg gjør mye for å styre datteren min unna å velge bua eller helsefag på vgs. Er jeg eller barna mine supersmarte, absolutt ikke, men de blir opplært i at skolearbeid er viktig. En praktisk utdanning var meningsløst for sønnen. Har hatt 0 interesse for praktisk arbeid i motsetning til noen av kompisene som har likt å fikse og bygge ting, likt hvordan min mann og min svoger hadde ulike interesser hvorav en valgte tømrer, fagbrev og etter det ingeniørutdanning og den andre valgte høyere utdanning med phd. Det var jo ulik interesse fra de var små. Mine barn liker gym/fysak og realfag. Jeg har ikke realfag, men setter pris på at ungene vil ta r1/r2 matte selv om det er det eneste jeg ikke kan hjelpe til med. Anonymkode: c4d2e...2af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #85 Del Skrevet 21. mars (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi får håpe du får jobbet med det dårlige selvbildet ditt, og også kommer dit en gang at du kan finne ekte trygghet i deg selv Ingen er så fattige som den som kun er rik på penger, status og holdninger som du viser. Anonymkode: 9c921...128 Det er så morsomt at det er det eneste kortet dere med vgs nivå evner å bruke til oss med høy utd " , du har dårlig selvbilde , du er ikke trygg i deg selv bla bla .. " jo faktisk.. men noen må sette blant annet deg på plass som virkelig tror VGS et å betrakte som utdanning , når jeg ( og folk flest ( var ferdig på VGS og opparbeidet meg høye karakterer for videre studier , var ikke engang utdanningen min påbegynt , men din var ferdig! . Mens du / dere trenger sympati fordi dere innerst inne vet at det verken er en utdanning eller kreves særlig ambisjoner eller evner for å fullføre noe på ett slikt lavmål nivå . Du driver også forresten siterer feil person , og blander mitt innlegg med vedkommendes Et tydelig tegn på at du bør holde deg på videregående nivå , og har funnet den riktige hylla i livet 🤣👍 du får henge opp diplomet ditt over senga 😆😂 Endret 21. mars av Happyflopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #86 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): JEG ville følt meg mislykket, fordi JEG da ville brukt minimalt av min kapasitet. Det betyr ikke at andre er mislykket med tanke på deres forutsetninger. Handler ikke om mitt liv er perfekt eller ikke, men det handler om hvorfor jeg verdsetter utdanning, hvorfor fagutdanning ikke er noe for meg, hvorfor jeg gjør mye for å styre datteren min unna å velge bua eller helsefag på vgs. Er jeg eller barna mine supersmarte, absolutt ikke, men de blir opplært i at skolearbeid er viktig. En praktisk utdanning var meningsløst for sønnen. Har hatt 0 interesse for praktisk arbeid i motsetning til noen av kompisene som har likt å fikse og bygge ting, likt hvordan min mann og min svoger hadde ulike interesser hvorav en valgte tømrer, fagbrev og etter det ingeniørutdanning og den andre valgte høyere utdanning med phd. Det var jo ulik interesse fra de var små. Mine barn liker gym/fysak og realfag. Jeg har ikke realfag, men setter pris på at ungene vil ta r1/r2 matte selv om det er det eneste jeg ikke kan hjelpe til med. Anonymkode: c4d2e...2af Vedkommende som siterer deg , blander dine og mine innlegg, men gjort vedkommende oppmerksom på det siden personen ikke har kapasitet se det selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #87 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke det å ønske seg, og å ha kapasitet til, en master som er problemet for deg. Det er det at du mener folk med fagbrev er litt "enkle" som ikke greide eller hadde større ambisjoner. Det er det at du skriver at du ville følt deg mislykket om du "kun" hadde videregående. Dette forteller om at du har et dårlig selvbilde, ikke det at du har andre ønsker. Du viser å stå lite stødig i deg selv, og du har behov for å rakke ned på andre. Mulig livet ditt er picture perfect, men at du er solid, nei det er du ikke. Anonymkode: 9c921...128 Du må holde tunga rett i munn og ikke blande og surre sånn... Typisk mennesker med lav utdanning. Dere skal liksom være jevngode og på langt nær underdanige ,men når alt kommer til alt klarer dere ikke stå støtt , dere feiger ut , skylder på andre og unnskylder dere bak " jeg vet ikke , jeg er bare " jeg skal spørre " Ansvar !!! Det evner dere ikke , og det er ofte det som skiller lav og høy utdanning . ! Samt lønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #88 Del Skrevet 21. mars Det over ble i overkant spydig, selv om jeg er dels enig. Jeg har fagbrev i helsefag, og bachelor og master på uni. Jeg liker helsefagjobben, men selve utdanningen bidrar ikke til subjektivering (danning, refleksjon, autonomi, selvstendig tenking osv). Jeg personlig hadde ikke trivdes med fagutdanning alene. Anonymkode: a6705...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #89 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noen bedritne holdninger du har. Holdningene dine er langt mer lavstatus enn noe fagbrev og jeg ser ned på deg som menneske. Anonymkode: 2fa66...9d9 Sjalusi lenge leve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #90 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): JEG ville følt meg mislykket, fordi JEG da ville brukt minimalt av min kapasitet. Det betyr ikke at andre er mislykket med tanke på deres forutsetninger. Handler ikke om mitt liv er perfekt eller ikke, men det handler om hvorfor jeg verdsetter utdanning, hvorfor fagutdanning ikke er noe for meg, hvorfor jeg gjør mye for å styre datteren min unna å velge bua eller helsefag på vgs. Er jeg eller barna mine supersmarte, absolutt ikke, men de blir opplært i at skolearbeid er viktig. En praktisk utdanning var meningsløst for sønnen. Har hatt 0 interesse for praktisk arbeid i motsetning til noen av kompisene som har likt å fikse og bygge ting, likt hvordan min mann og min svoger hadde ulike interesser hvorav en valgte tømrer, fagbrev og etter det ingeniørutdanning og den andre valgte høyere utdanning med phd. Det var jo ulik interesse fra de var små. Mine barn liker gym/fysak og realfag. Jeg har ikke realfag, men setter pris på at ungene vil ta r1/r2 matte selv om det er det eneste jeg ikke kan hjelpe til med. Anonymkode: c4d2e...2af Du ror ikke i land denne. Du har allerede skrevet at du mener yrkesfag er for de som er enkle. Du forstår heller ikke at det ikke handler om folks forutsetninger. Tror du det er de med dårlige forutsetninger som velger yrkesfag? Det er nettopp dette. Det slår deg ikke tanken at noen kan velge annerledes enn deg, uten å ha dårligere forutsetninger. Hvorfor gjør du så mye for å styre datteren din unna bua eller helsefag? Hvis interessen hennes er der? Anonymkode: 9c921...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #91 Del Skrevet 21. mars Happyflopp skrev (54 minutter siden): Du må holde tunga rett i munn og ikke blande og surre sånn... Typisk mennesker med lav utdanning. Dere skal liksom være jevngode og på langt nær underdanige ,men når alt kommer til alt klarer dere ikke stå støtt , dere feiger ut , skylder på andre og unnskylder dere bak " jeg vet ikke , jeg er bare " jeg skal spørre " Ansvar !!! Det evner dere ikke , og det er ofte det som skiller lav og høy utdanning . ! Samt lønn! Lett å blande når noen svarer deg. Mulig det provoserer deg, men jeg har master selv. Anonymkode: 9c921...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #92 Del Skrevet 21. mars Happyflopp skrev (10 timer siden): For det første er ikke videregående nivå noe å betrakte som utdanning . Mange mener fagbrev er for de litt " enkle" som ikke klarte verken komme inn på ett studie eller tok en lettvint løsning på vgs . Jeg har store krav til meg selv og ville følt meg særdeles mislykket med å ha fullført vgs og kalt det utdanning , men noen har ikke høye krav til seg selv . Lavstatus , dårlig betalt , gå på gulvet jobb hele livet . Men er man lykkelig slik , go for it 🫣🤭 Hahaha for en bajas du er! Å gå på gulvet er jo som oftes den plassen som det er morsomst å være, i alle fall hvis du liker action og at ting skjer i livet. Gulvet på sykehuset jeg jobber, vrimler forsåvidt av overleger med phd side om side med helsefagarbeidere og renholdere. og når man først snakker om leger, det er hard jobb for lite penger det. Kom i prat med et par leger her om jobbsituasjon og lønn, denne ene villa jobba på gartneri hvis hun kunne velge på nytt, den andre ville blitt elektriker.. Anonymkode: 84289...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #93 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du ror ikke i land denne. Du har allerede skrevet at du mener yrkesfag er for de som er enkle. Du forstår heller ikke at det ikke handler om folks forutsetninger. Tror du det er de med dårlige forutsetninger som velger yrkesfag? Det er nettopp dette. Det slår deg ikke tanken at noen kan velge annerledes enn deg, uten å ha dårligere forutsetninger. Hvorfor gjør du så mye for å styre datteren din unna bua eller helsefag? Hvis interessen hennes er der? Anonymkode: 9c921...128 Sørge for at interessen hennes IKKE er BUA/Helsefag og at ambisjonene er høyere! Hele poenget er at jeg ser på MINE forutsetninger og mine barns forutsetninger. At andres forutsetninger er deres anliggende. Yrkesfag ER for de som ikke er opptatt av det f.eks innlegget sitert under forklarer. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det over ble i overkant spydig, selv om jeg er dels enig. Jeg har fagbrev i helsefag, og bachelor og master på uni. Jeg liker helsefagjobben, men selve utdanningen bidrar ikke til subjektivering (danning, refleksjon, autonomi, selvstendig tenking osv). Jeg personlig hadde ikke trivdes med fagutdanning alene. Anonymkode: a6705...621 Anonymkode: c4d2e...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #94 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sørge for at interessen hennes IKKE er BUA/Helsefag og at ambisjonene er høyere! Hele poenget er at jeg ser på MINE forutsetninger og mine barns forutsetninger. At andres forutsetninger er deres anliggende. Yrkesfag ER for de som ikke er opptatt av det f.eks innlegget sitert under forklarer. Anonymkode: c4d2e...2af Det handler ikke om forutsetninger. Hvis du tror man får dannelse, refleksjon og selvstendig tenking av høyere utdanning alene så er du et godt bevis på at så ikke er tilfelle. Anonymkode: 9c921...128 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #95 Del Skrevet 21. mars Du skal være så stolt som du bare kan være. Det er de med fagbrev som driver landet, ikke tro noe annet. Hilsen mann 50 med 2 bachelor og 1 master Anonymkode: bd784...4b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #96 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Lett å blande når noen svarer deg. Mulig det provoserer deg, men jeg har master selv. Anonymkode: 9c921...128 Nuvel ..den var god 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet 21. mars #97 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Vær stolt og gratulerer så mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #98 Del Skrevet 21. mars Det er faktisk kjempebra!! Vi trenger minst like mange med fagbrev som de med høyere utdanning. Jeg har høyere utdanning selv, men har alltid ønsket å være mer praktisk anlagt så jeg kunne tatt et fagbrev innen møbelsnekring eller lignende. Syns det er så imponerende, og alle med fagbrev har grunn til å være stolt over å ha tatt en viktig utdannelse. Det er ikke noe mer imponerende å lese tykke bøker og ta eksamen i det du har lest. Hvis man skal si noe om høyere utdanning, så er jo halvparten av studiene nå til dags laget ut ifra helt andre kriterier enn hva samfunnet faktisk trenger 🫣 Anonymkode: 85046...24d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #99 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (21 timer siden): For noe tull og tøys. Jeg har faktisk mer respekt over de med fagbrev, og syntes det er viktigste jobber å ha. Det er så mye tullete master arbeidere med 0 innsikt. Anonymkode: e9cea...446 Signerer denne. Helsefagarbeidere og andre med fagbrev utfører livsviktige oppgaver mens mange med master sitter på rumpa med deilig hjemmekontor og utfører "arbeid" som ikke betyr noe som helst. Ny design på fiskegrateng-emballasjen, åååhh så viktig... Lurer på hvor mange masterutdannete kontorrotter som brukte flere år av arbeidslivene sine på å skape verdens mest udugelige og farlige Helseplattform.... Anonymkode: c2fd0...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #100 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det handler ikke om forutsetninger. Hvis du tror man får dannelse, refleksjon og selvstendig tenking av høyere utdanning alene så er du et godt bevis på at så ikke er tilfelle. Anonymkode: 9c921...128 Det er direkte feil. Les litt Young, Freire eller øvrige utd.politiske dokument. Yrkesutdanning har alltid manglet subjektiveringsdimensjonen. Yrkesfag handler om kvalifisering for dagens of fremtidens økonomi og konkuransekraft. Utdanningene er høyst instrumentell. Anonymkode: a6705...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå