Sicktrip Skrevet 20. mars #41 Del Skrevet 20. mars (endret) . Endret 22. mars av Sicktrip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #42 Del Skrevet 20. mars Så mange tullete mennesker… Jeg har en doktorgrad. Du får ikke høyere utdanning enn det. Og jeg tenker for meg selv at hvis jeg kunne velge om igjen så hadde jeg gått for yrkesfag og fagbrev.. Det er så latterlig mange tåpelige utdanninger i dette landet! Og plutselig trenger man masse grader for å gjøre selv de enkleste jobber! Bare tull! Få tilbake yrkesrettede utdanninger og fokus på fagbrev, det er viktigere for samfunnet enn mastergrader og doktorgrader… Anonymkode: 04a4b...792 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #43 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Mange ledere jeg kjenner, vil heller ansette en som har hatt mye praksis, dvs fagbrev, enn en med mye teoretisk utdanning. Samtidig får nok mange men «kun» teoretisk bakgrunn, litt sjokk når de kommer ut i yrkeslivet. Jeg tror eks en utdanning jeg kjenner godt til, som nå er i «fritt fall», barnehagelærer, hadde vært tjent med å ha mer praksis, for å forberede den tøffe hverdagen de møter. Alt for mange slutter i yrket, etter få år. Kanskje de hadde vært tjent med å ha en utdanning med en type pliktår? -nå er det mange, ulike årsaker, lønn/ status osv, men kanskje det kunne rettet på noe av frafallet? (-jo, barne- ungdomsarbeidere faller også fra. Generelt, bhg mister ansatte..) Så, jeg tenker det fungerer fint med fagbrev. Vi trenger både teoretikere og praktikere. (Ungene her greier seg fint med fagbrev🤗 -og tjener over snittet.) Anonymkode: 339af...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #44 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er lov ja. Men er ingen grunn til å være stolt Anonymkode: bc7a0...b47 Fordi? Tenk deg du skal ha en elektriker. Satt på spissen. Du kan velge mellom en med «doktorgrad». Vanvittig god, teoretisk utdanning, men har aldri tatt i et sikringsskap, eller dratt en ledning. Eller, en med teoretisk utdanning, og to års praksis. Regner med du slipper inn den med kun teori? Jeg ville vel valgt på en noen måte.. Jeg mener de som har fagbrev, skal være stolte. De kan både teori, og praksis, i yrket de skal utøve. Jeg har jobbet i en bedrift med to ledere med høyskoleutdanning, men som aldri hadde jobbet i den type bedrift de skulle drifte. Det gikk til h, det. Lønnsmessig så kan en komme vel så høyt, med et fagbrev. Ungene her tjener godt over snittet, tross de «bare» har fagbrev. De er stolte, det er vi foreldrene også. De har forresten ikke flere hundre tusen i studiegjeld, heller. Anonymkode: 339af...eb1 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #45 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så mange tullete mennesker… Jeg har en doktorgrad. Du får ikke høyere utdanning enn det. Og jeg tenker for meg selv at hvis jeg kunne velge om igjen så hadde jeg gått for yrkesfag og fagbrev.. Det er så latterlig mange tåpelige utdanninger i dette landet! Og plutselig trenger man masse grader for å gjøre selv de enkleste jobber! Bare tull! Få tilbake yrkesrettede utdanninger og fokus på fagbrev, det er viktigere for samfunnet enn mastergrader og doktorgrader… Anonymkode: 04a4b...792 Hadde jeg også gjort. Nå har jeg hatt en fin og spennende karriere, men jeg har bestandig likt å jobbe praktisk, og kunne spart meg for mye studielån. Jeg måtte dessuten jobbe i utelevante stillinger for min utdanning i flere år før jeg fikk relevant jobb. Samtlige jeg kjenner med fagbrev fikk direkte jobb relatert til utdanning. Anonymkode: 1a9b3...532 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #46 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Det er jo supert at du er stolt over fagbrevet ditt! Og det bør du vere ❤️ Anonymkode: 90e1b...7c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #47 Del Skrevet 20. mars Selvfølgelig skal du være stolt! Folk generelt må slutte med dette statusjaget. Alle er nødvendig for at et samfunn skal gå rundt, og jeg syns derfor alle skal være stolt av det de gjør. Og det absolutt viktigste er at du trives med det du gjør, og om du gjør det så tenker jeg du kan være ekstra stolt! Anonymkode: fd4ca...2ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #48 Del Skrevet 20. mars Selvfølgelig skal du være stolt av fagbrevet ditt! Samtidig tror mange helsefagarbeidere at fagbrevet betyr at de har samme kompetanse som de med høyere utdanning innen helse, så det er viktig å være klar over både hva man kan men også hva man faktisk ikke har kompetanse i. Anonymkode: e3e2e...28d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #49 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Stolt, om det er høyeste du ville oppnå. Anonymkode: c4d2e...2af Du vet vel at landet vårt ikke hadde gått rundt uten fagarbeidere? Så man skal være takknemlig for alle som bidrar til å bremse epidemien med "mastersyke". Anonymkode: 31da3...d3f 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 20. mars #50 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Ikke hør på utdannings -snobber .Har jobbet sammen med folk med bachelor med liten arbeidskapasitet , og selvlærte folk som er eksperter i jobben sin . Fagbrev er noe å være stolt av , mitt henger i glass & ramme 🫶 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #51 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Noen av de med høyere utdanning er jo så vekkreiste i *Mastertåken* at de knapt greier og skifte en lyspære hjemme. Satt det på spissen, så er det ikke de med masteren eller bacheloren i hånden som skaper verdiene i dette landet, det er det arbeiderene som gjør. Men de liker og tro at de er spesielle, siden de tross alt har en master i ett eller annet intetsigende. Anonymkode: c25dc...d0f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #52 Del Skrevet 21. mars Vær stolt! De trenger åpenbart ikke være det. Ligger ingen stolthet i å være snobbete og nedlatende! Anonymkode: 35c93...8fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 21. mars #53 Del Skrevet 21. mars Vær stolt, det har du all grunn til! Jeg har en kompis som er høyt utdannet (han har flere utdanninger) og jobber innen ledelse, han er knallgod i jobben sin. Den første utdanningen han tok var fagbrev som barne og ungdomsarbeider. Han sier selv at det er nettopp denne kompetansen som har lagt grunnlaget for at han er så god til det han driver med idag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #54 Del Skrevet 21. mars Disse vennene dine er litt sosialt tilbakestående med en slik uttalelse, ja det er et særs dårlig karaktertrekk å hevde seg selv ved å rakke ned på andre. Så kan vel oppsummere med at de ikke er så smart som utdannelsen skulle tilsi. Alle som bidrar til at samfunnet går rundt skal være stolte, og helsearbeidere er absolutt med på å få samfunnet til å gå rundt, og trengs for å yte service til alle, uansett hvilken utdannelse de måtte ha. Samme hvilken utdannelse vi måtte ha, så ville vi først merke at renovasjonsarbeideren var borte/eller streiket, og i mye større grad enn vi hadde merket at til eksempel språkforskere med universitetsutdannelse var borte. Men viktigst av alt er at vi har bruk for alle, og burde sette pris på at folk velger ulikt når det kommer til utdannelse og jobb. Selv er jeg sjøkaptein, men overstyrmannen kunne forsåvidt tatt over mine oppgaver, men uten kokken ombord så hadde vi fort fått problemer. Anonymkode: 667b9...b84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 21. mars #55 Del Skrevet 21. mars Du kan være stolt av akkurat hva du vil! Jeg er stolt hvis jeg klarer å dyrke frem en tomatplante, eller at jeg har vasket hele huset. Det betyr ikke at jeg må ha bekreftelse fra andre på at det er store bragder jeg har utført. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #56 Del Skrevet 21. mars Du skal være stolt! Du gjør en av de aller viktigste jobbene i samfunnet. Pleie og omsorg for de svakeste. Anonymkode: b3e2f...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happyflopp Skrevet 21. mars #57 Del Skrevet 21. mars For det første er ikke videregående nivå noe å betrakte som utdanning . Mange mener fagbrev er for de litt " enkle" som ikke klarte verken komme inn på ett studie eller tok en lettvint løsning på vgs . Jeg har store krav til meg selv og ville følt meg særdeles mislykket med å ha fullført vgs og kalt det utdanning , men noen har ikke høye krav til seg selv . Lavstatus , dårlig betalt , gå på gulvet jobb hele livet . Men er man lykkelig slik , go for it 🫣🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #58 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har fagbrev i renholdsoperatørfaget og er stolt over det. Vi er 7 renholdere på min arbeidsplass og jeg er eneste med fagbrev. De andre er ikke interessert i å ta det. De kan jo vaske sier de Anonymkode: 4cde7...6f4 De vet ikke hvor omfattende det fagbrevet er. Har samme fagbrev som deg, men jobber nå med noe annet som jeg tok fagbrev i for 2 år siden. Ligger mye jobb i ett fagbrev. Anonymkode: 6208a...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #59 Del Skrevet 21. mars For deg er det en prestasjon å ta fagbrev, og du kan selvsagt være stolt av det, for andre ligger lista langt høyere. Det er ingen fasit på hva man kan være stolt av, her er det egne kvalifikasjoner og mål som gjelder. Anonymkode: 584d5...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 21. mars #60 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Og det skal du være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå