AnonymBruker Skrevet 20. mars #21 Del Skrevet 20. mars Vet du hva: Et fagbrev er kjempebra. Jeg er lærer for elever som skal bli helsefagarbeider, og det mye de skal lære. Ikke minst er det mye man ikke kan lese seg til elle bruke AI til, som omsorg og varme, evnen til å takle uforutsette hendelser, evnen til å beholde roen i tøffe situasjoner osv. Ikke minst er hverdagen som helsefagarbeider noe jeg tror de fleste ikke ville taklet. Jeg har selv jobbet i omsorgsboliger som vikar, og selv om jeg likte det så lenge det varte, er jeg full av beundring for de som jobber der år etter år. Du kan be vennene dine ta seg en tur på en demensavdeling og se hvor lenge de holder ut der. Gratulerer, og heia deg! Du er et supermenneske. Anonymkode: f97d2...325 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ??? hvor anser jeg at du har en tulle utdanning?? Nå forstår jeg ingenting. Anonymkode: d4f64...440 Igjen, beklager, jeg skrev rett og slett feil (som nevnt i etterfølgende innlegg ). Selv med mastergrad, tenke seg til 😅 Anonymkode: e9122...887 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Del Skrevet 20. mars Altså, jeg har 6,5 års universitetsutdannelse (profesjon) samt spesialisering/tilleggsutdannelse (samt tre andre universitetsfag) og har aldri tenkt at fagbrev er en tulleutdannelse. Jeg er avhengig av folk med fagbrev, jeg, alt fra frisøren til håndverkere til helsepersonell og overalt ellers. Jeg har dog aldri hørt noen i min krets (som nok i all hovedsak består av mennesker med universitetsutdannelse eller i frie yrker) betegne fagbrev som tull. Jeg har aldri hørt noe annet enn respekt og flere av barna til vennene mine sikter seg inn mot fagbrev. Elektro er veldig i vinden, har jeg skjønt. Men altså, dette med stolthet. Jeg har aldri noensinne følt stolthet over at jeg har profesjonsutdannelse i seg selv. Mange av venner og familie har doktorgrad og jeg har aldri noensinne hørt dem uttrykke stolthet over akkurat graden sin heller. Jeg blir stolt når jeg opplever at jeg har gjort noe bra eller oppnådd noe fint (OK, jeg var stolt den dagen jeg fikk eksamenspapirer og graden min, det må være lov). Så jeg lurere på om dette er noe ts innbiller seg og at hun setter opp litt falske motsetninger her? Anonymkode: 447a6...18b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #24 Del Skrevet 20. mars Stolt, om det er høyeste du ville oppnå. Anonymkode: c4d2e...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #25 Del Skrevet 20. mars Klart du skal være stolt over et fagbrev absolutt ingen tulle utdanning. Jeg har selv kun fagbrev, men er leder for flere med både master og bachelorgrader. Fagutdannelse er viktig og det er fagarbeiderne som tar Norge framover. Anonymkode: 92d88...f3a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #26 Del Skrevet 20. mars Har selv hovedfag (tar lenger tid enn mastergrad), men ikke spesielt stolt av det, ikke noe jeg henger opp på veggen, det er ganske standard. Jeg kom meg gjennom over 6 års høyere utdanning som så mange andre. Greit når jeg søker jobb. Har en mann som har phd, heller ikke han henger opp diplomen han fikk. Doktorgraden var som vanlig jobb man fikk betalt for og greit å være ferdig. Anonymkode: c4d2e...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #27 Del Skrevet 20. mars Jeg er fryktelig stolt av min sønn som har fagbrev. Han tjener dessuten langt mer enn jeg noen gang har gjort. Noe tulleutdanning er det så absolutt ikke. Anonymkode: 1a9b3...532 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. mars #28 Del Skrevet 20. mars (endret) Selvfølgelig har du all grunn til å være stolt! Som datter av en hjelpepleier er jeg veldig stolt av hva hun har fått til. Hun er den mest hardtarbeidende dama jeg vet om. Selv om jeg har mye og høyere utdanning enn deg er du like mye verdt som meg, og du har like stor grunn til å være stolt som jeg er. Endret 20. mars av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #29 Del Skrevet 20. mars Jeg har fagbrev i renholdsoperatørfaget og er stolt over det. Vi er 7 renholdere på min arbeidsplass og jeg er eneste med fagbrev. De andre er ikke interessert i å ta det. De kan jo vaske sier de Anonymkode: 4cde7...6f4 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 20. mars #30 Del Skrevet 20. mars Jeg har høyere utdanning, men misunner mange som har fagbrev, spesielt i håndverksfag. Prøver å ta det igjen ved å opptre som handyman og fuske i fagene, men blir desverre aldri fagmann . . . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #31 Del Skrevet 20. mars Det framstår som mye mer vettig å være faglært innenfor en praktisk disiplin enn å ha en master i endringsledelse (bullshitmaster, unnskyld) Anonymkode: b650e...0cd 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #32 Del Skrevet 20. mars Jeg har både fagbrev, bachelor og master og jeg er uten tvil stoltere av fagbrevet enn de andre fordi det er LETT å lese seg til en master, det er mye ARBEID i å bestå et fagbrev.. Anonymkode: 0f371...a91 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #33 Del Skrevet 20. mars Idioter! Jeg har lang universitetsutdanning, og har enorm respekt for folk med fagbrev. De kan ting jeg absolutt ikke kan. Utrolig trist at noen tenker slik du beskriver. Anonymkode: 1b401...cb7 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 20. mars #34 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Jeg har utdanning på masternivå og er misunnelig på en håndfull forskjellige fagbrev jeg gjerne skulle hatt…. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #35 Del Skrevet 20. mars Vær stolt av fagbrevet!!!! Så utrolig dumt å si at du har en tulleutdanning. Din utdanning er vintig og vi skulle hatt flere med fagbrev i norge 💪 ikke alle kan ha mastergrader og doktorgrader.. da går ikke norge rundt! Anonymkode: bd96b...4a7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #36 Del Skrevet 20. mars Jeg har fagbrev i IT og er stolt av det. Jeg tok fagbrevet da jeg var 27 etter å ha kommet ut av sykdom i flere år så det ligger masse arbeid bak det. Har fått bra jobb og tjener veldig greit, så fornøyd med det! Anonymkode: 6ffe6...05d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #37 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er lov ja. Men er ingen grunn til å være stolt Anonymkode: bc7a0...b47 Bullshit. Mange fagbrev er MYE nyttigere for samfunnet enn mange bachelor- og masterutdanninger. Jeg har en veldig sammensatt masterutdanning, og Gud bedre så mye fjas jeg måtte gjennom på veien. Har en del bekjente med totalt ubrukelige masterutdanninger også. Personlig mener jeg at en god elektriker er mye mer samfunnsnyttig enn en akademiker med master i tverrfaglige kjønnsstudier… Anonymkode: 2fa66...9d9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #38 Del Skrevet 20. mars Snok1 skrev (5 minutter siden): Jeg har utdanning på masternivå og er misunnelig på en håndfull forskjellige fagbrev jeg gjerne skulle hatt…. Samme her. Anonymkode: 1a9b3...532 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Mister Skrevet 20. mars #39 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. Anonymkode: d4f64...440 Du har en super utdanning, og ikke minst, en utrolig viktig utdanning. Mennesker som forstår hvordan verden virker, setter pris på ditt valg. Du blir en viktig del av velferdssamfunnet vårt. Du har grunn til å være stolt, og takk for valget ditt😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #40 Del Skrevet 20. mars Klart du skal være stolt av deg selv og det du har oppnådd! For alle vil det alltid være noen som har gjort mer. Kunsten er å ikke bedrøves av hva andre oppnår, men fokusere på sine egne seire. Hvis de nå har en bachelor fra universitet, så finnes det mange med master. Har de master, finnes det mange med doktorgrad. Skal du da si til dem at de har en skrøpelig utdannelse fordi noen andre har noe lengre? Det viktigste er at du har en utdannelse og jobb som passer dine interesser og evner. Kun det. Anonymkode: 4eb7e...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå