Gå til innhold

Er det lov å være stolt for kun et fagbrev.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg  har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. 

Anonymkode: d4f64...440

• Hjerte 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fagbrev er absolutt ikke en tulleutdanning. Nå må du gi deg! Har selv fagbrev som kokk, og det er jeg stolt av. Ikke hør på dem. 

Ei din egen yrkesstolthet! 

Anonymkode: f96f8...f3f

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du være stolt av alt du har oppnådd. Alle er vi forskjellige og med ulike mål og forutsetninger, så alt du har satt deg som mål og gjennomfører, skal du være stolt av. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du skal være stolt!!! 

Drit i snobbene. 

Jeg har høyere utdanning i IT men har stor respekt for helsearbeidere og generelt alle som tar utdanning, samme hva det er. 

Anonymkode: 5451c...6da

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stolt av fagbrevet mitt jeg også, tok det etter fylte tretti faktisk. Helsefagarbeider 😊 Trives godt, tjener over 650.000 i året på «kun» fagbrev og vurderer å ta videreutdanning på fagskolen for å fylle på kunnskap og øke litt inntekt. 
Har en bachelor fra 2012, men orka ikke den karriereveien lengre så da ble det fagbrev. Og når folk spør hvilken utdanning jeg har så svarer jeg helsefagarbeider 😊

Anonymkode: 987e5...6f7

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen jeg kjenner som har høyere utdanning enn fagbrev, mener jeg  har en tulle utdanning, siden jeg kun har fagbrev i helsefag. Stemmer det at det er en dårlig utdanning? Men jeg er stolt av fagbrevet mitt. 

Du kan være stolt, de derimot burde være flaue over holdningene sine. 

Anonymkode: 85aa7...cba

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det lov å være stolt av fagbrev! Og nei, det er ikke en tulleutdanning du har, men en fin og viktig utdanning. Gratulerer! 

Anonymkode: 5f812...cb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig skal du være stolt av det, og du gjør en veldig viktig jobb i samfunnet❤️.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lov ja. Men er ingen grunn til å være stolt

Anonymkode: bc7a0...b47

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov ja. Men er ingen grunn til å være stolt

Anonymkode: bc7a0...b47

Hvorfor ikke?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagbrev er solide, gode saker å være stolt av. Helsefagarbeidere er den yrkesgruppen som i helsesektoren er best på å få smurt hele arbeidsflyten ved å fylle ut fleksibelt for andre, og dertil gjør det med lite arroganse.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

"Kun" et fagbrev? Jeg har en mastegrad, og jobber side-om-side med mange fagarbeidere. Selvfølgelig ser jeg ikke ned på dem, eller anser at de har en "tulle utdanning" som du tydeligvis anser jeg har. Vi har det godt, alle som en, og respekterer hverandre.

Herregud.

Anonymkode: e9122...887

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anjatapinjata skrev (20 minutter siden):

Jeg har også bare fagbrev, og stolt av det😄

+ 1  😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Kun" et fagbrev? Jeg har en mastegrad, og jobber side-om-side med mange fagarbeidere. Selvfølgelig ser jeg ikke ned på dem, eller anser at de har en "tulle utdanning" som du tydeligvis anser jeg har. Vi har det godt, alle som en, og respekterer hverandre.

Herregud.

Aww, særdeles uheldig feil der, beklager den - men nei, verken de jeg jobber med, eller meg selv, har en "tulle utdanning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

For noe tull og tøys. Jeg har faktisk  mer respekt over de med fagbrev, og syntes det er viktigste jobber å ha. Det er så mye tullete master arbeidere med 0 innsikt. 

Anonymkode: e9cea...446

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud.

Hæ??? hvor anser jeg at du har en tulle utdanning?? Nå forstår jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg nå har vært ingeniør i over 25 år, startet jeg karrieren med et fagbrev – noe jeg fortsatt er stolt av. I mange situasjoner er det nettopp den praktiske kunnskapen fra fagbrevet jeg baserer arbeidet mitt på, mer enn ingeniørutdanningen. Jeg trekker like ofte frem fagbrevet som videreutdanningen min, fordi jeg vet hvor verdifull praktisk erfaring er.

Mens ingeniørutdanning kan fullføres uten praksis, krever fagbrev som regel både omfattende arbeidserfaring og en praktisk fagprøve. Derfor har jeg langt større respekt for de som har fått kunnskapen gjennom faktisk arbeid. Ingeniører med kun teoretisk bakgrunn og ingen praktisk erfaring? De imponerer meg ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...