AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Hei Jeg fikk ikke godkjent 4.1.3 "avsluttende kjøring" men 4.1.2. "kjøring i landevegsmiljø" gikk kjempebra men læreren mener at 413 ikke var bra nok. Var med to andre elever og jeg var kjempe bilsyk og jeg hadde ikke brukt GPS. Jeg er uenig, og det er drit dyrt. Må avlyse oppkjøringen min på fredag. Synes ikke at det er rettferdig. Har 4.1.4 på onsdag men det er vel heller ingen vits..... Kan jeg klage på noe her? Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Tror ikke det. Landeveiskjøring er noe av den enkleste kjøringen. Du trenger antakelig mer trening i kryss og trafikk Anonymkode: a534b...41b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror ikke det. Landeveiskjøring er noe av den enkleste kjøringen. Du trenger antakelig mer trening i kryss og trafikk Anonymkode: a534b...41b Jo men det er det samme bare med og uten gps. Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars Er nok ikke alene. Fikk ei hjem i dag helt pågående fordi kjøre lærer kjeftet pga ho hadde tatt til høyre i stede for venstre, og omvendt et sted. Så nå vil jeg si ho får gjøre som jeg gjorde ved øvelse kjøring en ho på høyre hånd og v på venstre, så slipper en å tenke på den biten. Kjørte å første gang inne i boligfelt, tettbygd, by strøk Anonymkode: ca4f0...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Hvis du var kjempebilsyk høres det vel ikke ut som du kjørte ditt beste. Eller at det var trygt at du kjørte i det hele tatt.. Hvorfor sa du ikke fra til kjørelærer og fikk utsatt kjøringen? 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Del Skrevet 26. mars Amys skrev (På 25.3.2025 den 10.36): Hvis du var kjempebilsyk høres det vel ikke ut som du kjørte ditt beste. Eller at det var trygt at du kjørte i det hele tatt.. Hvorfor sa du ikke fra til kjørelærer og fikk utsatt kjøringen? Fordi den andre eleven sugde seg fast i svingene, jeg ba om pauser men vi "måtte rekke tilbake til skolen" så jeg satt der uggen da. Det var ikke et alternativ. ts Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars Amys skrev (På 25.3.2025 den 10.36): Hvis du var kjempebilsyk høres det vel ikke ut som du kjørte ditt beste. Eller at det var trygt at du kjørte i det hele tatt.. Hvorfor sa du ikke fra til kjørelærer og fikk utsatt kjøringen? Oppkjøringen er utsatt ja. Men jeg skal ikke ta det på nytt, og den siste refleksjons timen 4.1.4. fikk jeg ikke tatt og heller ikke avbestilt på grunn av tid. Kjøreskolen har fortsatt ikke bestemt seg for om jeg besto eller om jeg må ta det på nytt og jeg får ikke tatt noe annet i påvente av det. ts Anonymkode: d8aeb...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars Kjørelærer skal ikke godkjenne den obligatoriske opplæringen, bare sørge for at du gjennomfører den. Det er ikke krav om at du skal bestå. Så din lærer plikter å melde dette inn til statens vegvesen så lenge du har gjennomført. Han har ikke lov til å kreve at du skal kjøre dette på nytt så lenge du har fullført. Dette må du fortelle læreren din hvis han mener du må ta det på nytt. I tilfelle må du kontakte tilsynet i det området du tilhører og klage på Trafikkskolen. Tilsynet i Statens vegvesen passer på at trafikkskolene gjør jobben sin og vil veldig gjerne vite det dersom noen gjør ting de ikke har lov til. Anonymkode: 0239b...b97 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #9 Del Skrevet 26. mars Bare fordi du synes det er urettferdig betyr ikke at det kjørelæreren tar feil. Øv mer, prøv igjen. Ja det kan koste litt mer men sånn er livet iblant. Anonymkode: a0c92...0dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #10 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjørelærer skal ikke godkjenne den obligatoriske opplæringen, bare sørge for at du gjennomfører den. Det er ikke krav om at du skal bestå. Så din lærer plikter å melde dette inn til statens vegvesen så lenge du har gjennomført. Han har ikke lov til å kreve at du skal kjøre dette på nytt så lenge du har fullført. Dette må du fortelle læreren din hvis han mener du må ta det på nytt. I tilfelle må du kontakte tilsynet i det området du tilhører og klage på Trafikkskolen. Tilsynet i Statens vegvesen passer på at trafikkskolene gjør jobben sin og vil veldig gjerne vite det dersom noen gjør ting de ikke har lov til. Anonymkode: 0239b...b97 Var det jeg tenkt, at det var en erfaring og ikke noe jeg skulle bestå, for da hadde ikke glattkjøringa gått bra heller Har bedt om å få det skriftlig, men venter på at "faglig leder" skal maile meg det. Tror ikke det skjer. TS Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #11 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare fordi du synes det er urettferdig betyr ikke at det kjørelæreren tar feil. Øv mer, prøv igjen. Ja det kan koste litt mer men sånn er livet iblant. Anonymkode: a0c92...0dd Det er veldig dumt å svare TS slik som dette, for det er helt feil. Obligatorisk opplæring skal gjennomføres, ikke godkjennes. Lærer har derfor ikke lov til å kreve at det skal gjennomføres på nytt. Anonymkode: 0239b...b97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #12 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare fordi du synes det er urettferdig betyr ikke at det kjørelæreren tar feil. Øv mer, prøv igjen. Ja det kan koste litt mer men sånn er livet iblant. Anonymkode: a0c92...0dd Spørsmålet blir mer sånn: Kan han si at det ikke er bestått? Kan man stryke på avsluttende kjøring i det heletatt? Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #13 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det jeg tenkt, at det var en erfaring og ikke noe jeg skulle bestå, for da hadde ikke glattkjøringa gått bra heller Har bedt om å få det skriftlig, men venter på at "faglig leder" skal maile meg det. Tror ikke det skjer. TS Anonymkode: d8aeb...794 Anbefaler deg sterkt å kontakte tilsyn i det området Trafikkskolen tilhører. Som sagt så har de ikke lov til dette. De kan så klart anbefale deg å utsette oppkjøring dersom de mener du ikke er klar, men de kan ikke kreve at du må kjøre obligatorisk opplæring på nytt. Det er heller ikke krav om at du må bruke GPS, så dette høres veldig useriøst ut. Anonymkode: 0239b...b97 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #14 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørsmålet blir mer sånn: Kan han si at det ikke er bestått? Kan man stryke på avsluttende kjøring i det heletatt? Anonymkode: d8aeb...794 Nei, det kan man ikke. Det skal bare gjennomføres. Kjørelærer kan avbryte kjøringen din undervegs dersom det går veldig dårlig, men så lenge du har fullført er du ferdig og trenger aldri å ta det på nytt. Det er bare bra hvis du får noe skriftlig fra faglig leder på Trafikkskolen, da har du en bedre sak når du kontakter tilsyn. Anonymkode: 0239b...b97 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #15 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er veldig dumt å svare TS slik som dette, for det er helt feil. Obligatorisk opplæring skal gjennomføres, ikke godkjennes. Lærer har derfor ikke lov til å kreve at det skal gjennomføres på nytt. Anonymkode: 0239b...b97 Da må jeg beklage til TS, leste HI som at TS hadde strøket på noe som man enten fikk godkjent/stryk på. Om kjørelærer stryker en student på noe som de ikke har lov å stryke studenter på må man jo klage på den vurdering, det virker som en useriøs kjørelærer. Anonymkode: a0c92...0dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #16 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler deg sterkt å kontakte tilsyn i det området Trafikkskolen tilhører. Som sagt så har de ikke lov til dette. De kan så klart anbefale deg å utsette oppkjøring dersom de mener du ikke er klar, men de kan ikke kreve at du må kjøre obligatorisk opplæring på nytt. Det er heller ikke krav om at du må bruke GPS, så dette høres veldig useriøst ut. Anonymkode: 0239b...b97 Jeg ville ha refleksjons timen som er den siste obligatoriske og så øvekjøre mer og ta de tingene som lærer sier jeg skal bli bedre på, selvsagt 😊 Takk for hjelpen. ts Anonymkode: d8aeb...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #17 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må jeg beklage til TS, leste HI som at TS hadde strøket på noe som man enten fikk godkjent/stryk på. Om kjørelærer stryker en student på noe som de ikke har lov å stryke studenter på må man jo klage på den vurdering, det virker som en useriøs kjørelærer. Anonymkode: a0c92...0dd Ja jeg ser at HI var litt preget av alt rotet i hodet mitt der og da, helt klart lett å lese feil 😊 ts Anonymkode: d8aeb...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #18 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjørelærer skal ikke godkjenne den obligatoriske opplæringen, bare sørge for at du gjennomfører den. Det er ikke krav om at du skal bestå. Så din lærer plikter å melde dette inn til statens vegvesen så lenge du har gjennomført. Han har ikke lov til å kreve at du skal kjøre dette på nytt så lenge du har fullført. Dette må du fortelle læreren din hvis han mener du må ta det på nytt. I tilfelle må du kontakte tilsynet i det området du tilhører og klage på Trafikkskolen. Tilsynet i Statens vegvesen passer på at trafikkskolene gjør jobben sin og vil veldig gjerne vite det dersom noen gjør ting de ikke har lov til. Anonymkode: 0239b...b97 Stemmer kun nesten. Man er ikke nødvendigvis rustet/kvalitetsikret fordi man har gjennomført all obligatorisk. Obligatorisk er kun isolerte trinn/miljøer som du skal mestre. Det er ikke slik en førerprøve vil skje, og som heller ikke det finnes noe av i den obligatoriske opplæringen. Det nærmeste man kommer en førerprøve er i del 4.1.3. (blandet kjøring.)Men med dette tullet med Gis og planlegging av rute. Og vipps så ble heller ikke det en riktig tentamen/generalprøve forut førerprøve. Lærerplanen til St.vegvesen var bedre før, før kjøringen i trinn 4 ble delt opp i to. Mange som mener. Men konsulenter må jo bevise at de gjør noe. Om det er formålstjenlig i praksis er ikke like prioritert. Stusser forøvrig på hvis det var flere enn 2 elever i bilen på dette trinn 4 prosjektet. Det har ikke læreren lov til. Da har det faktisk blitt en tilsynssak. Anonymkode: 28e30...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #19 Del Skrevet 26. mars Merkelig at 4.1.3 vurderes som 'godkjent/ikke godkjent' 🤔 Da jeg tok den for et par år siden, kjørte jeg som en gris og svingte feil flere ganger, men fikk likevel 'Gjennomført'. Kjørelæreren mente jeg burde ha mer mengdetrening før oppkjøringen, og det er jeg glad for at jeg gjorde – jeg besto oppkjøringen med glans! Anonymkode: 844bf...ae3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars #20 Del Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stemmer kun nesten. Anonymkode: 28e30...98a Da må du gjerne fortelle meg hva som ikke stemmer 🤷♀️. TS snakker om 4.1.3 og det er det jeg har svart på. Anonymkode: 0239b...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå