Coachshinny Skrevet 22 timer siden #41 Del Skrevet 22 timer siden enkefru skrev (2 timer siden): Syntes det var helt nydelig! Deilig å slippe det å «måtte» være sosial Liker du å være totalt isolert.. Er jo bare å la være å oppsøke noen det.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 22 timer siden #42 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig med ts Anonymkode: e1b42...3a8 Så mange her som ønsker seg tilbake til corona tida… Helt merkelig ass 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 22 timer siden #43 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg elsket koronatiden! Beste tiden i mitt liv også! Aldri vært så frisk mentalt. Sliter veldig med angst og ocd, under koronaen var det så og si helt borte! Det har selvfølgelig kommet sigende tilbake sammen med stappfulle busser, forventninger om fysisk oppmøte på jobb, stappfulle butikker, lange køer og folk som trenger seg på langt innenfor mine intimgrenser. Utrolig deilig å med rette kunne forvente at folk holder avstand og tar et minimum av hensyn. Synd alt vi lærte på de årene var som blåst bort det sekundet restriksjonene forsvant. Anonymkode: cc7d1...4b7 Helt rart, ønsker dere Coronaen tilbake…… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #44 Del Skrevet 22 timer siden Syns det var herlig, kort vei til jobb hver dag, og har en jobb der jeg prater med folk hele dagen.... syns det var verre for tenåringen. Anonymkode: 7f5fc...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #45 Del Skrevet 22 timer siden Selv om jeg er introvert hater jeg at noen skal bestemme slik over meg. Finnes land man kan flytte til så kan staten bestemme hva og hvor over deg? Å savnet et regime som tar fra deg friheten din er rimelig spesielt. Jeg klarer å si nei til venner og andre ting så jeg lever et godt liv i frihet. Anonymkode: cef60...f3b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #46 Del Skrevet 22 timer siden Det var deilig. Plutselig slapp vi tusen obligatoriske arrangementer. Det er nesten de beste 17.mai feiringer jeg har opplevd med bare oss i familien, og mini 17.mai tog med våre nærmeste naboer. Det var så smått og nært og koselig! Barna fikk et mye bedre og tettere forhold. Vi koste oss mye bare oss i familien. Mye ble mer avslappende med færre mennesker. Herlig! Anonymkode: 1cf30...44a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #47 Del Skrevet 22 timer siden Var mye jeg likte med de årene. Folk ute var mer renslige. Husket å vaske hender attpåtil håndsprit. Jeg savner meteren og å stå i kø uten de tullingene som ellers må stå HELT OPPÅ folk og ikke vet hva avstand er ellers. Var også deilig at det var mer stille ute på offentlig transport. Også var det morsomt nok mange fordeler for miljøet og klima på flere områder. Det beste for min del husker jeg når de fant ut lufta var renere enn på mange, mange år. Digg å kunne puste i Oslo. Likte også at det aldri var sosialt press en stund. Man kunne slappe av hjemme med barna en periode i fred og ro. Anonymkode: b6485...cb3 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 22 timer siden #48 Del Skrevet 22 timer siden Jeg likte også corona-tiden! Det skjedde mye spennende, og jeg fikk reist mye. Siden ingen andre reiste så fikk jeg "privatfly" med KLM og Lufthansa, og det var en spesiell opplevelse. Ellers var det herlig å ha hjemmekontor, både hjemme og i utlandet. Elsket det, så det har jeg fortsatt med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22 timer siden #49 Del Skrevet 22 timer siden Du hører nok til mindretallet der, men har lest og hørt om flere innadvendte mennesker som synes at det var en fin tid for da følte de mindre press mht det sosiale siden alle bare var hjemme. Mange elever med skolevegring hadde det også enklere, da det var hjemmeskole. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #50 Del Skrevet 22 timer siden Jeg hadde det også fint! Veldig fint faktisk. Var i kohort med en venninne og hennes 2 barn og mitt barn da vi havnet i karantene sammen. Traff også min mor og far ute ukentlig på gåturer. Hadde samfunnskritisk jobb så var på arbeid nesten som normalt (oppsøkende helsetjeneste). Skolen til sønnen min var gode på hybrid løsninger og fotballen startet opp etter ganske få uker - dog med strenge restriksjoner i begynnelsen. Alt i alt så var jeg mer lykkelig da enn jeg er i dag! Anonymkode: 9a580...8ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjarmør Skrevet 21 timer siden #51 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Merk! Om vi ser bort i fra lidelsene dette påførte mange mennesker. Men psykososialt har jeg aldri hatt det bedre. Bodde med min familie på fem. Anonymkode: 6e528...005 Mange ble bedre kjent med seg selv under pandemien, og forstod at man ikke trenger å dra ut med venner på kafé hver dag og på puben hver helg for å være lykkelig. Mange fikk nye hobbyer og flere av oss fikk mer tid til å gjøre de tingene vi virkelig liker. Jeg tror den tiden med pandemi og de årene etter har forandret mindsettet til mange. Hvor fler folk har funnet seg selv, og sine verdier. Selv om jeg ikke er introvert så må jeg si at de 2 årene med lock down har gitt meg flere nye hobbyer og interesser som har forandret livet mitt til det bedre. Jeg er mye mer tilfreds med livet idag enn før covid. Så hvis ditt liv også er blitt bedre; reager med en "Pokal" 🏆😁 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #52 Del Skrevet 21 timer siden Jeg er ufør, var det også under korona, så jeg var, og er, stort hjemme. Hadde et barn som gikk på skolen i den tiden, som hadde hjemmeskole, og en mann som hadde en samfunnskritisk jobb, så han var mye på jobben. Selv om jeg var hjemme som vanlig, utenom en tur på butikken innimellom, så hatet jeg det. Følte meg låst til hjemmet, og hatet munnbind. Det samme er det med feks påske, der det er mye fri, selv om det egentlig ikke går så mye utover meg, så er det tanken på at ting er stengt og den slags. Merkelig, jeg vet det, men sånn er det. Anonymkode: 9d064...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21 timer siden #53 Del Skrevet 21 timer siden Det eneste jeg savner var at ingen ga klemmer i hytt og pine og at det var «sosialt akseptert» å ikke være supersosial hele tiden. Jeg var så heldig at jeg hadde min lille sirkel med venner jeg kunne henge med. Veldig mange var langt fra så heldige som meg. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #54 Del Skrevet 21 timer siden Jeg likte også den tiden😊 Superdigg med foreldremøter og kontaktmøter på teams. Meteren likte jeg, har aldri likt å ha fremmede nært meg. Munnbind på butikken var helt ok. Litt stress å ha hjemmeskole for ungdomsskoleeleven, men jammen fikk jeg ikke repetert litt kunnskap jeg også. Jeg jobbet deltid (samfunnskritisk) og det var mye roligere på jobb. Mye tid sammen som familie. Sikkert mer som jeg ikke kommer på nå. Men jeg bor i enebolig på landet, hadde sikkert følt det annerledes i en liten leilighet… Anonymkode: 93f3a...2b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21 timer siden #55 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg likte også den tiden😊 Superdigg med foreldremøter og kontaktmøter på teams. Meteren likte jeg, har aldri likt å ha fremmede nært meg. Munnbind på butikken var helt ok. Litt stress å ha hjemmeskole for ungdomsskoleeleven, men jammen fikk jeg ikke repetert litt kunnskap jeg også. Jeg jobbet deltid (samfunnskritisk) og det var mye roligere på jobb. Mye tid sammen som familie. Sikkert mer som jeg ikke kommer på nå. Men jeg bor i enebolig på landet, hadde sikkert følt det annerledes i en liten leilighet… Anonymkode: 93f3a...2b4 Absolutt et godt poeng! Vi bor også i enebolig med stor hage. Var derfor ikke stengt inne i en liten leilighet og det var nok å ta seg til i hagen. Jeg hadde også hest som jeg måtte til hver dag så var tvunget til å lufte vettet litt daglig. I tillegg til hund. Hadde jeg ikke hatt disse tingene ville jeg nok følt veldig annerledes på det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #56 Del Skrevet 15 timer siden Ja, og nei. Forholdet; Vi fikk en ro og tid sammen vi ikke hadde hatt på mange år, og hadde det superfint sammen. Vi lærte at vi egentlig ikke var så sosiale som vi hadde vært da vi var yngre, men bare hadde fortsatt en vane. Jobb; gikk fra en hektisk møte- og reisejobb, til telefoner og videomøter. Opplevde en helt annen ro og produktivitet Trening og turer; godt med tid, og veldig godt å komme seg ut av huset, så etablerte gode rutiner Matlaging; ble et stort fokus for oss. Hevet oss mange hakk, og har holdt på det videre. Reise og mobilitet; eneste store minuset med denne perioden. Oppsummert; jeg savner ikke tiden, for vi har klart å ta med oss alt det positive. Dempe det sosiale, bruke kvalitetstid som par, lage god mat, ut og i aktivitet hver dag. Og ikke minst har arbeidshverdagen endret seg, da bransjen lærte at videomøter og hjemmekontor fungerer utmerket til veldig mye. Så nå sitter jeg med en god kopp kaffe, beina høyt, før jeg rusler inn på hjemmekontoret om 10 minutter, slenger på meg litt sminke og en fin topp ved anledning, og er klar for kamera kl 9. I stedet for å stresse i vei for å rekke et morgenfly. Anonymkode: a8bbc...0bd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #57 Del Skrevet 15 timer siden Jeg elsket tiden! Driver en business som fikk en utrolig oppgang i salget, ingen kunder kom, så vi solgte alt via nettbutikk. Jobbet i fred og ro, økte omsetningen med flere millioner og enkelt å jobbe siden ingen kunder dukket opp fysisk. Bor landlig til, var ute hver dag på sjøen eller i skogen, ulempen var at jeg ikke ble helt alene, men alle holdt god avstand og jeg slapp at folk kom og småpratet hele tiden. Ingen invitasjoner til større selskap, kun de nærmeste hjemme og jeg personlig elsket det! Anonymkode: a5a05...df2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #58 Del Skrevet 15 timer siden Synes det var en herlig tid, hvor tiden gikk saktere og jeg fikk ro i sjela 🩷 Anonymkode: bfe9b...4ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #59 Del Skrevet 14 timer siden Korona var helt grusomt for min del. Kos hjemme med familien? Ånei, jeg var i et veldig dårlig forhold hvor jobben min vanligvis var et fristed i hverdagen. Når vi måtte være hjemme, eskalerte volden og den kontrollerende oppførselen, og det var nesten ulevelig. Jeg prøvde å komme meg ut av forholdet, men hadde ingen plass å dra, for alt var jo nedstengt. De som har erfaring med voldelige forhold vet dessuten at det ikke er bare bare å komme seg ut heller. Så nei, det var absolutt ikke fred og fordragelighet for alle. Anonymkode: 6d54a...66e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #60 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser at det er folk som sliter med å si nei of å sette grenser for seg selv som likte corona-tiden. Når man ikke selv klarer å sette grenser er det sikkert deilig at myndighetene bestemmer for deg. For oss som klarer å si nei til sosialisering når vi ikke har lyst, og som ikke har jobb der man kan ha hjemmekontor, var nedstengningen bare jævlig. Anonymkode: 837ea...d8f Jeg klarer si nei, men kjenner det likevel litt i samvittigheten. Jeg føler jeg burde vært mer sosial enn det jeg er. Det var herlig å slippe den samvittigheten. Hadde også hjemmekontor to år i strekk (bortsett fra noen måneder hvor jeg var tilbake på kontoret) og har etter korona hatt fast hjemmekontor to dager i uka. Helt fantastisk! Det har gjort mye for min livskvalitet og mitt energinivå. Anonymkode: 58db9...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå