AnonymBruker Skrevet i går, 18:20 #21 Del Skrevet i går, 18:20 Mange vennskap fikk seg en knekk. Hadde venner som fikk unger under corona som jeg bare så på bilder...veldig sårt. Var også lenge uvant å være sosial live. Tok lang tid å bygge opp vennskap og andre relasjoner. Folk med unger var livredd for smitte. Og folk blei litt folkesky en periode etter restriksjoner. Det eneste positive var at mange konserter og arrangerer blei streama på nett, gjerne parallelt med fysisk oppmøte. Den trenden har fortsatt, og er mye lettere å få sett alt fra konserter og foredrag til jobbmøter på nett. Folk flyr ikke lenger til andre byer kun for et 2 timers jobbmøte, men tar det som haster på nett og samler ellers opp. Pluss folk fikk opp øynene for ting som kan gjøres utendørs, som konserter, gudstjenester, show, festivaler mm. En del gründere fant nye og mer stabile veier til inntekt. Anonymkode: 26068...8be 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:22 #22 Del Skrevet i går, 18:22 100% enig! for oss ble det en velsignelse. For en ro, fred og lykke vi fikk! Vi fem knyttet gode, sterke og tette bånd. Døgnet hadde endelig nok timer. Jeg savner også tiden med venner over telefon og FaceTime. Å ta et glass vin og skravle over FaceTime føltes faktisk med ekte. Jeg gleder meg mer over det enn jeg gjør i sosiale lag i dag. Anonymkode: 1dce6...8d1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet i går, 18:26 #23 Del Skrevet i går, 18:26 Nei, må tilbake til 90 tallet for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:32 #24 Del Skrevet i går, 18:32 Enig med ts Anonymkode: e1b42...3a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet i går, 18:39 #25 Del Skrevet i går, 18:39 Jeg har et ambivalent syn på den tiden, på jobb var det et sant helvete, KAOS, jobbet meg ihjel, som sendte meg rett ut i utbrenthet og omsorgsutmattelse, som senere utviklet seg til depresjon, jeg ble mer og mer likegyldig til ting ( sikkert forsvarsmekanisme ) og vonde muskler og ledd.. på privaten fikk jeg ryddet opp i ting, fikk tid til å tenke, bare være hjemme, sove, hvile.. prioritere meg selv først for en gang skyld. Jeg kvittet meg med giftige relasjoner, fikk mer tid til meg selv...for å heale meg fra alt det vonde. Det mest positive med den tiden var at jeg kvittet meg med giftige relasjoner.... og det nyter jeg godt av idag, kan endelig puste igjen uten å gå på akkord mot meg selv. Herlig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:47 #26 Del Skrevet i går, 18:47 Vanvittig deilig periode. Hjemmekontor på stua eller under en parasoll ute, og for første gang på over 20 år hadde jeg restenergi etter jobb. Stress om morgenen, sminke seg, finne antrekk for dagen, komme seg fra a-b i snøføyka, kø, intetsigende møtepjatt, se de samme trynene dag ut og dag inn... Not my cup of tea. Anonymkode: e9963...caf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:52 #27 Del Skrevet i går, 18:52 Som gravid i den tida hadde jeg det ikke bra. Jeg måtte ha en del ekstra kontroller, og bare det å få fysisk lov til å komme inn i sykehuset var problematisk pga vaktene. Gynekologen måtte en gang komme ut og gi «streng beskjed» om at de skulle slippe meg inn. Jeg utviklet angst og depresjon samtidig som det skulle være minst mulig pågang på helsestasjonen og hos legen. Så det var vanskelig å få hjelp. Når jeg spurte om hjelp til ammingen så sto de en meter unna og prøvde å demonstrere. Mannen fikk ikke være med på fødsel. Det var i den verste perioden og usikkert om det var ekstra ille å få corona som gravid og for barnet. Det var «skrekkhistorier» der de nybakte foreldrene måtte skilles fra barna hvis de fikk luftveissymptomer. Sykehusene hadde ulike koder der de fødende skulle reise hit eller dit avhengig av smitten. Ikke en god periode for min del! Anonymkode: df8e9...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:53 #28 Del Skrevet i går, 18:53 Jeg elsket koronatiden! Beste tiden i mitt liv også! Aldri vært så frisk mentalt. Sliter veldig med angst og ocd, under koronaen var det så og si helt borte! Det har selvfølgelig kommet sigende tilbake sammen med stappfulle busser, forventninger om fysisk oppmøte på jobb, stappfulle butikker, lange køer og folk som trenger seg på langt innenfor mine intimgrenser. Utrolig deilig å med rette kunne forvente at folk holder avstand og tar et minimum av hensyn. Synd alt vi lærte på de årene var som blåst bort det sekundet restriksjonene forsvant. Anonymkode: cc7d1...4b7 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:01 #29 Del Skrevet i går, 19:01 Coachshinny skrev (1 time siden): Hva var så bra med Corona tiden? Jeg savner ikke dette et eneste sekund. Vi var alle mer "like", hele verden var mer samlet enn noen gang. Ingen sosiale press, kun kos hjemme med hele familien. Anonymkode: b02e0...701 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:06 #30 Del Skrevet i går, 19:06 Nei savner ikke den tiden. Jobber i helse og mye ekstra styr pga covid. Bor alene, liker å reise, så var ikke mine drømme år akkurat. Anonymkode: dd590...710 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:24 #31 Del Skrevet i går, 19:24 Som syk uten nettverk så lever jeg ennå i en slags korona tilstand😌Meen det positive var at man var mer “likestilt”. Jeg ble ikke rakket ned på pga min alenetilværelse, da det ble normalisert. Avstand på butikk og kollektiv ønsker jeg tilbake👌 Anonymkode: c011e...276 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:31 #32 Del Skrevet i går, 19:31 Ser at det er folk som sliter med å si nei of å sette grenser for seg selv som likte corona-tiden. Når man ikke selv klarer å sette grenser er det sikkert deilig at myndighetene bestemmer for deg. For oss som klarer å si nei til sosialisering når vi ikke har lyst, og som ikke har jobb der man kan ha hjemmekontor, var nedstengningen bare jævlig. Anonymkode: 837ea...d8f 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:31 #33 Del Skrevet i går, 19:31 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi var alle mer "like", hele verden var mer samlet enn noen gang. Ingen sosiale press, kun kos hjemme med hele familien. Anonymkode: b02e0...701 Hvis en liker å være klonet og ikke har en halv selvstendig mening og tanke som er din egen og bare liker å være bak din egen ytterdør fordi du får angst av å kanskje måtte tenke litt selvstendig i situasjoner så skjønner jeg at det var himmelen for noen. Men veldig mange har det ikke godt bare fordi resten av verden også sitter parkert i sine egne hjem som den funksjonshemmede befolkningen vi var da. Det var et veldig begrenset liv. Anonymkode: 118bc...748 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:32 #34 Del Skrevet i går, 19:32 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vi var alle mer "like", hele verden var mer samlet enn noen gang. Ingen sosiale press, kun kos hjemme med hele familien. Anonymkode: b02e0...701 Absolutt ikke mer like. Ikke mer samlet. Folk skulte jo på hverandre. Alle har ikke familie, eller plassen til å ha kos hjemme hos seg selv. Ikke alle fikk være med i noens kohort heller. Selv gikk jeg på veggen av å ha hjemmekontor i den lille leiligheten jeg ellers oppholdt meg i. Ikke var det muligheter til turer i lunsjen eller å jobbe på balkongen heller. Antallet digitale møter var enormt, og det ble ofte lengre dager på hjemmekontoret enn på den fysiske arbeidsplassen. Alt tok lengre tid å få avklart. I tillegg jobbet jeg med sensitive ting, og kunne ikke en gang ha vinduet på stua åpent i tilfelle noen hørte. Jeg er ekstremt introvert, og elsker å være hjemme alene. Men koronatida tok knekken på meg. Anonymkode: 2948d...b74 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:32 #35 Del Skrevet i går, 19:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merk! Om vi ser bort i fra lidelsene dette påførte mange mennesker. Men psykososialt har jeg aldri hatt det bedre. Bodde med min familie på fem. Anonymkode: 6e528...005 Elsket hvert sekund! Jeg stortrives når jeg kan være hjemme og slipoe å ha planer ut fra andre sine forventninger og alt annet mas! Anonymkode: aac64...852 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:40 #36 Del Skrevet i går, 19:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det var helt herlig! Visste ikke at det gikk an! Så jeg har fortsatt trenden. Både med hjemmekontor, hjemmetrening og hjemmekvelder med kun familien. Byturer er det helt slutt på, reiser til utlandet også. Nå koser vi oss hjemme og på hytteferie her i Norge. Anonymkode: dc3e6...57f Hehe dette er jo meg 🙈 Anonymkode: de5c1...dd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet i går, 20:24 #37 Del Skrevet i går, 20:24 Syntes det var helt nydelig! Deilig å slippe det å «måtte» være sosial 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #38 Del Skrevet 23 timer siden Enig! Ingen klemming når man møter bekjente og håndhilsing på nye folk… Anonymkode: c1d28...816 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tomas77 Skrevet 23 timer siden #39 Del Skrevet 23 timer siden Savner ikke et eneste element av det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 22 timer siden #40 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg likte nedstengingen. Ble kvitt mange dårlige relasjoner som jeg og mannen aldri hadde klart å luke bort uten korona å skylde på. Vi var så heldige at begge fikk være hjemme pga nedstengingen. Tilbrakte masse tid sammen med vår datter som var baby. Jeg ser tilbake på det med et smil, selv om man var litt bekymret også... men alt i alt, jeg er glad landet ble nedstengt og vi fikk et avbrekk. Anonymkode: 15f90...d6f Enn omgås bare ikke med dårlige relasjoner, så enkelt er det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå