Gå til innhold

Er jeg den ende ste som føler det slik? Tiden med corona er antagelig de lykkeligste årene av mitt liv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Merk! Om vi ser bort i fra lidelsene dette påførte mange mennesker. 

Men psykososialt har jeg aldri hatt det bedre. Bodde med min familie på fem.

Anonymkode: 6e528...005

• Liker 16
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva var så bra med Corona tiden? Jeg savner ikke dette et eneste sekund.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatet å gå med munnbind overalt. Jeg bruker briller for å se godt på nært hold, f.eks. når jeg skal i butikken og handle mat. Da gjorde munnbindet at pusten (utåndingen) min ble tvunget oppover og dugget til brilleglassene helt når jeg kom innendørs. Så da måtte jeg jo ta av brillene for å se hvor jeg gikk, men kunne ikke lese tekst eller noe på pakninger og varer jeg ville kjøpe!

Munnbindet ble også vått av dampen fra pusten, og å gå med de klissete greiene i ansiktet var utrolig irriterende og ufyselig.

Vaske hender i et hakka kjør også, sprite dem og få så tørre hender at de nesten sprakk på knokene? Ikke moro.

Smittet av korona ble jeg også, og ble dårlig i pusten så jeg fikk panikk. 

Nei, det var ikke den beste tiden i mitt liv akkurat. Jeg taklet at det var mye mindre sosialt, men alt det andre pluss selve sykdommen var forbanna slitsomt. Glad det er over! Jeg vet ikke helt hva du mener den perioden tilførte deg? Mer tid hjemme med kjernefamilien? Det må da gå an og ordne nå også om dere vil det?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Deilig med så lite sosialt som det var de årene. Har forsøkt å leve slik siden, men litt må man jo være med på. Har også familie, og det er egentlig nok for meg. Savner aldri å møte venner.

Anonymkode: 4fc2c...eec

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Savner 1-2 meteren veldig! Hater folk som omtrent subber nesa baki nakken min når man f.eks står i kø i en butikk.

Anonymkode: 6ae1f...0f7

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte nedstengingen. Ble kvitt mange dårlige relasjoner som jeg og mannen aldri hadde klart å luke bort uten korona å skylde på. Vi var så heldige at begge fikk være hjemme pga nedstengingen. Tilbrakte masse tid sammen med vår datter som var baby. Jeg ser tilbake på det med et smil, selv om man var litt bekymret også... men alt i alt, jeg er glad landet ble nedstengt og vi fikk et avbrekk.

Anonymkode: 15f90...d6f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Savner ingenting ved den tiden.

Med hederlig unntak for å ha egen vogn på t-banen når jeg dro til jobb. 

Anonymkode: a7e28...90e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme her. Det er noen av de beste årene jeg har hatt, sånn rent mentalt. Er svært introvert og slapp da alle sosiale tilsteninger, følelsen av man "burde" og å slippe dårlig samvititghet for å la være. Gjorde det jeg liker best, være hjemme, hver dag i to år. 

Anonymkode: 58db9...eab

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man har et liv man lever så til de grader på andres premisser og på akkord med egne ønsker, at en nedstengning av landet må til for å ha det livet man ønsker…så bør man kanskje heller gjøre drastiske grep i egen hverdag.

Anonymkode: f6f18...670

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mitt også. Fikk "fri" fra hamsterhjulet, mas og press og heller fokusere helt på familien. 

Anonymkode: 23c51...52f

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det var helt herlig! Visste ikke at det gikk an! Så jeg  har fortsatt trenden. Både med hjemmekontor, hjemmetrening og hjemmekvelder med kun familien. Byturer er det helt slutt på, reiser til utlandet også. Nå koser vi oss hjemme og på hytteferie her i Norge.

Anonymkode: dc3e6...57f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man har et liv man lever så til de grader på andres premisser og på akkord med egne ønsker, at en nedstengning av landet må til for å ha det livet man ønsker…så bør man kanskje heller gjøre drastiske grep i egen hverdag.

Anonymkode: f6f18...670

Jepp, det har jeg gjort i etterkant. Sagt fra meg alle styreverv, sagt fra meg hobbyvirksomhet... nå er jeg hjemme de aller fleste kvelder og helger etter jobb uten planer, og det er helt fantastisk.

Anonymkode: 58db9...eab

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei den tiden var helt jævlig. Så mørkt som det var da håper jeg aldri at jeg får oppleve igjen. Jeg er også introvert men jeg må ha et valg. Og det har jeg i det normale samfunnet. Jeg har lært meg å si nei til ting jeg ikke ønsker å være med på helt uten dårlig samvittighet.

Når en blir tvunget til å sitte på hver vår tue, tvunget til å være aleine dag ut og dag inn, det spiller ingen rolle om det er mandag eller lørdag, om det er natt eller dag for alt en gjør er å sitte aleine og lurer på om en skal ta den 8. ansiktsmasken for dagen eller ta sitt eget liv da er det ikke mye å rope hurra for. Å være introvert betyr ikke det samme som å skulle ønske en var helt aleine på denne jordkloden. 

Anonymkode: 118bc...748

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var ikke så heldig at jeg kunne ha hjemmekontor.  Jobber i helse og det var mye å skulle bruke munnbind hver dag og gå med smittevernsklær når noen ble syke.  Savner det ikke! 

Anonymkode: 8d0bc...503

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatet covid, kjedet vettet av meg. Tenåringene var rastløse.

Anonymkode: 06426...f79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Åh ja, det var nydelig. Riktignok bor jeg i en del av landet som hadde lavt smittetrykk og folk flest har enebolig, så man ble ikke så lett lei. Jeg og kjæresten var studenter, så vi hadde hjemmeundervisning. Utrolig deilig å bare ha ansvar for seg selv, og ellers ha svært få forventninger stilt til seg. 

Anonymkode: eddb3...975

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å savne med den totalitære styringen for var under covid. Enda ser vi ringvirkninger blant unge i dag. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok en del som hadde det sånn. Feks de med god plass, flere i familien og fleksible jobber/var i perm. Jeg bodde aleine, nesten alle sunne interesser med andre var ulovlig, ble tvunget til å bytte mellom hjemmekontor og fysisk jobb omtrent hver 3.uke, bodde aleine på liten plass... måtte iblant velge mellom å være i kohort med min enkemann pappa eller kjæresten min. Blei også skikkelig dårlig 2 gang jeg fikk corona. Mamma døde og vi måtte streame begravelsen på nett. Og skulle fullføre studier ved siden av jobb! Takk Gud for aktiviteter på nett, katten min, hjemmetrening og bøker. Blei koko til tider, fikk klaustrofobi av stengte grenser. Reiste til utlandet hele tida da grensene åpna.

Anonymkode: 26068...8be

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg likte med det var at det ikke var så mange folk når jeg handlet. Likte at folk holdt seg litt unna. Likte også at jeg slapp å gi klemmer og ta folk i hånda. Jeg gjør det hver dag i forhold til jobben min. Jeg er ikke så glad i det men gjør det fordi jeg må. Likte at jeg bare kunne være hjemme uten å få dårlig samvittighet. Likte dårlig at rutinen min med trening ble spolert siden treningssenteret ble steng. Jeg fikk en ny rutine og har ikke klart å komme meg tilbake. Jeg var i mitt livs form. 

Anonymkode: dc7ea...b0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...