AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Er det noen som har erfaring med det? Siden jeg har en revmatisk sykdom har jeg fått beskjed at jeg må være obs på infeksjoner i øyet da regnbuehinnebetennelse kan forekomme. Nå har jeg hatt rødt øye noen dager men antatt at det er øyekatarr da det ikke gjør spes vondt (bare litt svie/irritert). Men så ble jeg plutselig bekymra for om det likevel kan være regnbuehinnebetennelse. Skal ringe legen i morgen, men er det noen som har erfaring med dette? Kan man ha det selv om det ikke gjør skikkelig vondt? Og når det sies at man må sørge for behandling raskt, betyr det at man bør dra på legevakta asap ved mistanke eller ok at man ser an et par dager? Anonymkode: 0ff88...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Ja, jeg har hatt det tre ganger. Den ene gangen gjorde det ikke vondt i det hele tatt, de andre gangene var det mer sånn rusk i øyet følelse. Du kan ikke se det an noen dager, da kan du skade synet ditt. Anonymkode: a4d8b...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Du merker om du har regnbuehinne-betennelse. Pupillen slutter å reagere på lys og det gjør kjempevondt. Det må behandles, men varige skader kommer først etter mange dager. Da er det pupillen som gror fast. Det skjer ikke så fort Anonymkode: e8d9a...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du merker om du har regnbuehinne-betennelse. Pupillen slutter å reagere på lys og det gjør kjempevondt. Det må behandles, men varige skader kommer først etter mange dager. Da er det pupillen som gror fast. Det skjer ikke så fort Anonymkode: e8d9a...7f7 Dette stemmer ikke. Anonymkode: a4d8b...269 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer ikke. Anonymkode: a4d8b...269 Jo. Du fikk det behandlet tidlig. Det ville blitt vondt for deg også. Det er viktig å behandle det, men ingen grunn til skremselspropaganda heller. Det er utrolig få som får varige skader av dette Anonymkode: e8d9a...7f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo. Du fikk det behandlet tidlig. Det ville blitt vondt for deg også. Det er viktig å behandle det, men ingen grunn til skremselspropaganda heller. Det er utrolig få som får varige skader av dette Anonymkode: e8d9a...7f7 Nei. En av gangene hadde det gått lang tid før det ble oppdaget. Det var fare for sammenvoksing og jeg fikk forbud mot trening og ble sykemeldt. Både min øyelege og min revmatolog understreker at dette er en alvorlig tilstand, og man vet ikke på forhånd hvor raskt sykdommen utvikler seg. Dette er heller ikke en tilstand som går over av seg selv, altså ingen grunn for å se det an. Anonymkode: a4d8b...269 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars Jeg kjente det som et trykk i øyet da jeg hadde regnbuehinnebetennelse, ingen svie eller rødhet. Men siden du er ekstra utsatt er det like greit å ta en telefon til legevakta, så vurderer de om du bør komme inn til en sjekk. Det bør i tilfelle behandles så fort som mulig. Anonymkode: 6b746...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Sønnen min har hatt regnbuehinnebetennelse i kombinasjon med annen sykdom. Han hadde fått svekket syn før han merket noen form for symptomer, og hadde ingen smerter. Hadde absolutt ikke tatt noen sjanser med dette hvis jeg var deg. Anonymkode: fd96b...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det noen som har erfaring med det? Siden jeg har en revmatisk sykdom har jeg fått beskjed at jeg må være obs på infeksjoner i øyet da regnbuehinnebetennelse kan forekomme. Nå har jeg hatt rødt øye noen dager men antatt at det er øyekatarr da det ikke gjør spes vondt (bare litt svie/irritert). Men så ble jeg plutselig bekymra for om det likevel kan være regnbuehinnebetennelse. Skal ringe legen i morgen, men er det noen som har erfaring med dette? Kan man ha det selv om det ikke gjør skikkelig vondt? Og når det sies at man må sørge for behandling raskt, betyr det at man bør dra på legevakta asap ved mistanke eller ok at man ser an et par dager? Anonymkode: 0ff88...144 Har du fått en slik beskjed, og i tillegg har øyeplager, så skal du kontakte enten fastlegen eller dirkete til øyelege dersom dette er beskjeden du har fått. Du antar ikke at dette er en bagatell, før noen som kan øyesykdommer sier at det er en bagatell. Ring fastlegen i morgen straks de åpner telefonen og få en hastetime. Anonymkode: 1de98...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du merker om du har regnbuehinne-betennelse. Pupillen slutter å reagere på lys og det gjør kjempevondt. Det må behandles, men varige skader kommer først etter mange dager. Da er det pupillen som gror fast. Det skjer ikke så fort Anonymkode: e8d9a...7f7 Hva og hvem som merker hva, kan ikke du sitte på nettet og avgjøre. Mennesker er ulike. Jeg merket ikke at jeg hadde netthinneløsning, før øyelegen sa jeg hadde det. Anonymkode: 1de98...de8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars Jeg hadde det mange ganger i en periode på et par år. Har ingen andre sykdommer, og ante ikke hva det var første gangen. Første gangen var det veldig vondt, men trodde det var øyekatarr og ventet en uke før jeg gikk til legen fordi jeg håpte det ville gå over. Det gjorde det ikke og pupillen ble ujevn og kantete. De andre gangene var det ikke vondt, men jeg kjente det igjen ved at rødheten på øyet var rundt pupillen. Et arsenal av prøver ble tatt, og jeg har verken leddgikt eller noe annet. Har vært symptomfri i 10 år. Synet ble ikke skadet. Anonymkode: 717f4...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå