Gå til innhold

Er jeg fæl som håper familiemedlemmer heller dør enn å havne på sykehjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har selv studert sykepleie og jobbet ved sykehjem. Og jeg håper at ingen av mine kjære blir så syke noengang at de havner på sykehjem. Da håper jeg heller de dør. Samme går for meg selv, håper heller jeg dør enn å havne et slikt sted. 

Har flere i familien som har jobbet/jobber innen helsevesenet og alle de sier det samme.. Syns det er trist hvordan sykehjem og eldreomsorg har blitt. Det er rett og slett oppbevaring og tvang. Konstant nye ansatte som ikke liker jobben sin, men gjør det fordi de er desperate etter en jobb. Folk som "diller" og prater med voksne pasienter som om de er barn og viser de ingen respekt.

Jeg prøvde alltid mitt beste for pasientene, men det hjelper så lite når så mange av de andre ansatte ikke gjør det. Får vondt i magen av tanken på at folk jeg er glad kan havne i en slik situasjon. Da er det bedre at de bare dør med autonomien og verdigheten sin bevart.

Anonymkode: 6cce0...2a9

Ingen ønsker at noen skal bli pleietrengende vel?

Jeg vil helst slukne midt i en fantastisk orgasme, men mannen håper ikke det skjer. Enda jeg har prøvd å fortelle at han da vil ha verdens beste sjekketriks til neste. "Jeg er så bra at det muligens tar livet av deg"...

Fra spøk til alvor, jeg har aldri hørt om noen som ønsker at de selv eller nærmeste skal bli pleietrengende og life mot slutten av livet..?

Anonymkode: d80ec...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er der jo så moderne å kalle det for bokollektiv og ikke sykehjem. Jeg jobber på bokollektiv for demens, der skal de ha samme tilbud som sykehjem i bunn og grunn. Og hos oss har de det bra! De har fine rom, god mat, medvirkning i hverdagen, pårørende kommer og går som de vil. Vi som jobber der ville jo gjerne hatt bedre tid og flere på jobb, men innimellom har vi så bra tid at vi kan gjøre artige ting med brukere. Om alle steder var sånn! Sykehjemmet ved siden av er ikke av samme grad, men det er et forsterket hjem hvor alle har store adferdsproblemer. Så om det blir en realitet en gang, så må jeg se ab plassen før jeg tar stilling til det.

Anonymkode: 5896e...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men er det ikke sånn i mange tilfeller? At de folka som ikke får jobb andre steder, de må jobbe på sykehjem og gror ofte fast der. 

Anonymkode: 14959...411

Som sykepleier selv, må jeg si at det ikke stemmer bestandig. 

Hadde startet med sykehjem før jeg vendet tilbake til sykehus pga jeg ikke klarte å endre arbeidsmåte men... det jeg så på den avdelingen jeg var på var at det var mange dyktige pleiere som hadde jobbet der i flere år som hadde overraskende gode bakgrunn. Flere hadde vært avdelingsledere men gikk tilbake til vanlige pleiearbeid, sammen med fag og utvikling spl som har fra før masse gode kunnskaper men kun jobbet på gulvet.... har lite å si synes jeg at "de ikke får jobber andre steder", de burde heller ha andre nyttige arbeidsoppgaver men, pga belastning/budsjett/mye annet, jobber de kun på gulvet....

Det er sånne mennesker som klarer å gjøre en endring i hverdagen til gamle mor og far.

Anonymkode: 34de1...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...