Gå til innhold

Samboer støtter ikke abort

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS her

Det jeg mener er at hvordan kan mannen overse det at jeg har hatt en fødselsdepresjon, en traumstisk fødsel og diverse påkjenninger, og i tillegg si at det får være på min karma om jeg tar abort nå...? Glatt overse min psykiske og fysiske helse?

Anonymkode: 08be6...d09

Om mannen gir faen i deg, så gi faen i mannen.

Du tar aborten, så enkelt er det. Om han skal være drittsekk over det, bør du seriøst vurdere å gå fra han. Mannen din er da drittsekk og ingen god partner for deg. Da får dere ta foreldrerollen hver for dere for partnere kan dere ikke være. Brutalt, men enkelt. 

Også må du seriøst vurdere sterilisering slik at du slipper å måtte ta en ny abort senere. 

Anonymkode: 5d31e...3ed

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men du tok valget uten å i det hele tatt snakke med han og høre hva han føler? Det er vel DET som er problemet her. Du kjører din egen løype uten å ta med deg han på turen… det er også hans barn, men det virker det som du har glemt. Han har også følelser… 

Anonymkode: b920d...8be

Det er jo ikke noe å diskutere. Og det er heller ikke noe barn, der er kun et potensielt barn. Det er kun et embryo akkurat nå. TS har ikke helse til å gjennomføre et svangerskap. 

TS sier også hun har snakket med mannen om det. Hun sier også at:

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

jeg har hatt en fødselsdepresjon, en traumstisk fødsel og diverse påkjenninger

og derfor er det ikke aktuelt for hennes kropp å gå gjennom nok et svangerskap. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke noe å diskutere. Og det er heller ikke noe barn, der er kun et potensielt barn. Det er kun et embryo akkurat nå. TS har ikke helse til å gjennomføre et svangerskap. 

Tror dere misforstår. Det handler ikke OM hun skal ta abort eller ikke, men at mannen burde bli inkludert i det her. Ts har tatt en test, bestemt seg for å ta abort og fortalt det til mannen som om det ikke betyr noe for han, men det er jo nettopp det det gjør… han må få lov å ta det innover seg, å føle seg inkludert i avgjørelsen selvom det ikke er hans valg. Hun ga han ikke en gang en mulighet til å være involvert. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror dere misforstår. Det handler ikke OM hun skal ta abort eller ikke, men at mannen burde bli inkludert i det her. Ts har tatt en test, bestemt seg for å ta abort og fortalt det til mannen som om det ikke betyr noe for han, men det er jo nettopp det det gjør… han må få lov å ta det innover seg, å føle seg inkludert i avgjørelsen selvom det ikke er hans valg. Hun ga han ikke en gang en mulighet til å være involvert. 

Jeg er helt enig med deg. Samtidig handler det om riktige begreper. Når det står flere steder at ts tok valget uten å høre med ham først og at hun bestemte seg uten at de besluttet det sammen, så ser det feil ut, nettopp fordi det er så viktig at avgjørelsen forblir hos den som må gjennomgå svangerskapet, der den hører hjemme. Tror det er det som gjør at denne typen innlegg får kritikk.

Anonymkode: 16c43...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du vil drepe det livet han ønsker seg.. Kan du leve med det da?

Anonymkode: 3b33f...181

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be han til helvete slutte å befrukte deg. Nå må du rydde opp i hans rot. 

Synes han burde vært mer støttende. Har han kapasitet til å ta seg av et barn til, kanskje?

Du har uansett millioner av eggceller som aldri vil bli barn. Kan ikke gråte over det. 

Anonymkode: 9b9cb...835

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis en mann ikke vil ha barn så kan han sterilisere seg på kortere tid enn det tar å bestille og få levert en pizza på døra. Velger han å ha sex så er det en risiko for graviditet uavhengig av prevensjon, når dama er blitt gravid så er avgjørelsen helt og holdent i hennes hender, som det må være da det er HENNES kropp.

Når fosteret blir et barn utenfor mors mage så har det barnet rettigheter og man kan ikke tvinge noen til å være en far men man må betale for gildet. Er man voksen nok til å ha sex så må man være voksen nok til å håndtere eventuelle konsekvenser. 

Anonymkode: c279f...8e9

Støtter forslag om sterilisering. Mye enklere for menn enn kvinner, om man ikke vil ha flere barn. Enten det eller avstå fra sex. Da er man 100% sikker på å ikke få et barn man ikke ønsker. 

Anonymkode: 591aa...5da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Støtter forslag om sterilisering. Mye enklere for menn enn kvinner, om man ikke vil ha flere barn. Enten det eller avstå fra sex. Da er man 100% sikker på å ikke få et barn man ikke ønsker. 

Anonymkode: 591aa...5da

Hvorfor skal den som ønsker flere barn sterilisere seg? Ærlig talt nå må dere gi dere. 

Hun bør sterilisere seg, det er hun som ikke vil ha flere barn. Det er ikke så jævli komplisert som dere skal ha det til, litt vondt i etterkant men det går fort over det også.. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oh my Lord, her har det samla seg mange fanatikere som bryr seg mer om et potensiale for et liv enn å skulle ta best mulig vare på de livene som allerede eksisterer. 

Å ta vare på sin egen helse for å gi sine to faktiske barn det beste livet mulig, er ikke dårlig karma. Dere er 3 helt fullverdige, ekte-levende mennesker - og det er mye mer verdifult å ta hensyn til ❤️

Anonymkode: c99cb...245

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skal den som ønsker flere barn sterilisere seg? Ærlig talt nå må dere gi dere. 

Hun bør sterilisere seg, det er hun som ikke vil ha flere barn. Det er ikke så jævli komplisert som dere skal ha det til, litt vondt i etterkant men det går fort over det også.. 

Fordi hvis han ønsker seg barn med HENNE, er sjansen null fordi hun har tatt et standpunkt. Den i paret som ikke ønsker barn setter punktum. Man kan ikke tvinge noen til å få barn om de ikke ønsker det, da må man heller lete etter ny partner. Så lenge disse er sammen, er det ikke flere barn. 

Da virker det rimelig at en kjapp snipp snipp uten sykemelding trumfer en operasjon i narkose. 

Lurer faktisk litt på om han har kødda med pillene dine jeg...... Pass godt på dem. Evt bytt til spiral. 

Anonymkode: 2b67f...81a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Håper TS er ok med at hennes valg kan føre til at han tar sitt valg som ikke behøver hennes godkjennelse heller.

Ja, det skjer jo hele livet, sånn er jo livet. 

Anonymkode: e3e2b...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han har jo vært inkludert. TS skriver jo det, bare ikke i hi. 

Hva mener du at TS skal gjøre for mannen for at han skal støtte henne gjennom aborten?? Burde han støtte henne uansett?? Skal hun snakke med han om det og late som om han har noe å si selv om hun har tatt en avgjørelse? Fortell meg, detaljert hvordan du tenker samtalen skal gå. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå får du gi deg.

Jeg har sagt til mannen er det er kjempetrist - at jeg forstår at han ønsker det, men at jeg ikke har psyke til å gå gjennom en graviditet igjen.

Støtte får jeg ikke, ikke snakk om det om du har bestemt deg sier han. Han vil ikke høre noe mer om det. Så aborten må jeg gå gjennom selv uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor har du ikke sterilisert deg når du har vært så sikker på at nr. to var siste, da?

Skal dere redde dette forholdet må dere begynne å kommunisere langt bedre enn det dere gjør nå.

Anonymkode: d435a...513

Det er da ganske mange, både kvinner og menn, som ikke har sterilisert seg selv om de er ferdige med barn. Jeg er ferdig med barn, men har ikke tenkt å gå gjennom en sterilisering for det. Beskytter meg selvfølgelig og det pleier å være nok for de fleste. 

Anonymkode: 668a8...af0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så derfor burde hun være synsk?

Anonymkode: 19edb...b0f

Har ikke sagt det. Men det er det mest reale å gjøre så slipper man å ta et slik valg. Alle vet at prevensjon kan svikte. 

Anonymkode: df66a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og du vil drepe det livet han ønsker seg.. Kan du leve med det da?

Anonymkode: 3b33f...181

Man har ingen garanti for at det i det hele tatt blir et liv, det er fortsatt en liten klump som kan ende opp i en spontanabort eller verre.. 

Å sette et barn til liv som man ikke vil ha, hvem faen kan leve med det da. Da er det faktisk bedre å ta vekk det potensialet. Man risikerer ikke mors fysiske og psykiske helse for noe som ikke er et liv enda. Ts har barn som hun må leve og ha det bra for, vi skal ikke risikere at disse barna mister sin forelder.

Anonymkode: c279f...8e9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er bare tøv. Det er nettopp ofte det at det er liv, som gjør det vanskelig også for kvinner å ta abort. Hvis det ikke er noe stress å ta abort, så kan ts gjøre det alene. Men ingen damer mener det, og det har ikke bare med inngrepet eller pilla å gjøre, det vet alle.

Å argumentere mot en manns syn på det som et barn eller mot fantasiene om at det blir til et barn han kjenner, er ikke å lytte, det er å være uempatisk. I et forhold så overkjører man ikke hva den andre tenker ved å bestemme definisjonen på dette.

Anonymkode: 16c43...e00

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor bestemmer du at det ikke er et barn? De gangene jeg har gått gravid i uke 5 er det første jeg får hos legen ´´ Gratulerer med barnet´´ ikke ´´ gratulerer med embryoet´´. Jeg går ikke rundt til familien min å sier ´´ nå er embryoet 10 uker´´. ´´Embryoet er en gutt´´ eller annonserer på Facebook ´´ vi kan gladelig meddele at vi venter embryo´´ istedenfor ´´ vi kan gladelig meddele at vi venter barn´´. 

Anonymkode: 0b32a...ff3

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min familie er det noen spontan aborter. Vi har holdt begravelse for disse, fordi de var ønsket inn i verden, foreldrene ønsket seg disse som sine barn. De har også fått navn. Jeg tenker også stadig på hvem disse hadde vært om de overlevde og hadde vokst opp med meg.

Min mor ble gravid med sin fjerde, men det var utenfor livmoren og det ble derfor en abort. Men jeg tenker støtt å stadig på om jeg hadde fått en søster om fosteret overlevde. Jeg er evig takknemlig for søsknene jeg har og hadde ikke hatt noe imot flere.

Jeg syns derfor det er så veldig dualistisk å tenke at så lenge graviditeten ikke var ønsket, så er det heller ikke et barn som ble ønsket inn i verden. Det er noe utrolig dypt forstyrrende med det. 

Endret av juve5
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor bestemmer du at det ikke er et barn? De gangene jeg har gått gravid i uke 5 er det første jeg får hos legen ´´ Gratulerer med barnet´´ ikke ´´ gratulerer med embryoet´´. Jeg går ikke rundt til familien min å sier ´´ nå er embryoet 10 uker´´. ´´Embryoet er en gutt´´ eller annonserer på Facebook ´´ vi kan gladelig meddele at vi venter embryo´´ istedenfor ´´ vi kan gladelig meddele at vi venter barn´´. 

Anonymkode: 0b32a...ff3

Selvfølgelig gjør dere ikke det, men når det nå er snakk om et embryo som TS bærer på så er det ikke et barn, det er et potensielt barn. Tar hun det bort nå så tar hun ikke bort et barn, men et embryo.

Når man velger å beholde embryoet så går det fra embryo til barn på et tidspunkt og da kaller man det såklart barn og ikke embryo.

Ord betyr noe, hvordan man bruker ordene betyr noe. 

Anonymkode: 8aa52...fc7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...