Gå til innhold

Samboer støtter ikke abort

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
got2go skrev (10 minutter siden):

Jeg tenkte mer på den andre veien, hvor dama bærer fram barnet når mannen ikke vil. Da skulle det ha gått an for mannen og tatt juridisk abort.

Det er ikke trådens tema.

Anonymkode: 16c43...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
got2go skrev (12 minutter siden):

Jeg tenkte mer på den andre veien, hvor dama bærer fram barnet når mannen ikke vil. Da skulle det ha gått an for mannen og tatt juridisk abort.

Hvorfor det? 

Anonymkode: 591aa...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde tatt abort og så hadde jeg avsluttet forholdet. Hva en mann mener om abort gir jeg totalt faen i. Skjønner det ikke er lett om dere har to felles barn men det der hadde jeg ikke orket. For et rasshøl. 

Anonymkode: c279f...8e9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke meg du svarer men jeg mener det er det eneste riktige. Hvis man mener det hundre prosent. 

Anonymkode: df66a...10b

Problemet der er jo at det er en aldersgrense på 25. I tilegg kan man mene det 100% her og nå, eller pga livssituasjon, men ikke ha samme mening/livssituasjon om 5 år. 

Skal man altså sterilisere seg nå, selv om samme person kanskje ville fått 3 barn i fremtiden? Hvordan er det rimelig?

Anonymkode: 19edb...b0f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fikk positiv test i dag, går på p piller.

To barn fra før

Skal bestille time til abort i morgen, samboer sier at han støtter ikke det, og da får det være på min karma.

Synes det er litt ufint. Jeg ønsker ikke å gå gravid eller ha et barn til, men jeg synes jo at det er trist. Han sier at jeg ikke skal nevne det mer for han om jeg har bestemt meg. Uff

Noen tanker?

Anonymkode: 08be6...d09

Din kropp ditt valg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan vil du oppleve det om ungene dine må flytte frem og tilbake mellom to hjem og være «skilsmissebarn» fordi du tok livet av deres søsken? Det kan i verste fall bli scenarioet han forteller ungene. 

Jeg vil aldri kunne støtte abort i situasjoner som din, så jeg forstår godt at samboeren din ikke gjør det heller. Å forvente at han skal gi deg støtte, er vel mye forlangt.

Anonymkode: 37328...19d

Du har jo virkelig ikke lest denne tråden ! 
Du og dine likesinnede som kaller det å ta abort det samme som å ta livet av et barn, dere har ikke mye innsikt i hva det vil si å havne i en livskrise ! 
Mener du at det er på sin plass at TS utsetter seg for en ny fødselsdepresjon og hva det vil si i praksis ved å gjennomføre graviditeten ?  
Begynn å tenk før du fordømmer! 

Anonymkode: 21726...692

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Problemet der er jo at det er en aldersgrense på 25. I tilegg kan man mene det 100% her og nå, eller pga livssituasjon, men ikke ha samme mening/livssituasjon om 5 år. 

Skal man altså sterilisere seg nå, selv om samme person kanskje ville fått 3 barn i fremtiden? Hvordan er det rimelig?

For å slippe dilemmaet ts er i nå såklart! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
got2go skrev (14 minutter siden):

Hvis en mann ikke vil ha barn så kan han sterilisere seg på kortere tid enn det tar å bestille og få levert en pizza på døra. Velger han å ha sex så er det en risiko for graviditet uavhengig av prevensjon, når dama er blitt gravid så er avgjørelsen helt og holdent i hennes hender, som det må være da det er HENNES kropp.

Når fosteret blir et barn utenfor mors mage så har det barnet rettigheter og man kan ikke tvinge noen til å være en far men man må betale for gildet. Er man voksen nok til å ha sex så må man være voksen nok til å håndtere eventuelle konsekvenser. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (18 minutter siden):

Det er ikke sammenlignbart, grunnen til at juridisk abort aldri vil bli lovlig er hensynet til barnet retter

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å slippe dilemmaet ts er i nå såklart! 

Så derfor burde hun være synsk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så derfor burde hun være synsk?

Nei. Steriliseringsargumentet er selvfølgelig arrogant når vedkommende allerede prøver å beskytte seg. Det gjelder for menn også. Det pleier jo å holde med prevensjon, men samtidig er det en risiko og det skjer ofte nok. Men hun er bastant på at hun ikke vil ha flere, og er man sikker så er det en lurt å ta en vurdering på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rødt flagg at han sier at det får være på din karma. Oversatt betyr det at han mener at du gjør noe galt og kommer til å bli straffet for det. Hadde gått en tur i tankehjørnet og sett om det er noen andre røde flagg jeg har oversett.

Anonymkode: b2094...169

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her

Det jeg mener er at hvordan kan mannen overse det at jeg har hatt en fødselsdepresjon, en traumstisk fødsel og diverse påkjenninger, og i tillegg si at det får være på min karma om jeg tar abort nå...? Glatt overse min psykiske og fysiske helse?

• Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS her

Det jeg mener er at hvordan kan mannen overse det at jeg har hatt en fødselsdepresjon, en traumstisk fødsel og diverse påkjenninger, og i tillegg si at det får være på min karma om jeg tar abort nå...? Glatt overse min psykiske og fysiske helse?

Som jeg har skrevet tidligere i tråden å som mange andre har påpekt her, så hadde du nok kommet bedre ut av det ved å snakke med mannen, å også vise han at du har forståelse for at det er tungt for han. Men du er kun fokusert på deg selv.

Anonymkode: e4c6a...31f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her

Hva med å spørre mannen din i stedet for randoms på nettet

Anonymkode: 316f6...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som jeg har skrevet tidligere i tråden å som mange andre har påpekt her, så hadde du nok kommet bedre ut av det ved å snakke med mannen, å også vise han at du har forståelse for at det er tungt for han. Men du er kun fokusert på deg selv.

Anonymkode: e4c6a...31f

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å spørre mannen din i stedet for randoms på nettet

Anonymkode: 316f6...556

Jeg HAR snakket med han.

Han vil ikke høre noe mer prat om det. Ikke interessert i å diskutere.

"Du gjør hva du vil, men da får du ta karmaen av det."

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg HAR snakket med han.

Han vil ikke høre noe mer prat om det. Ikke interessert i å diskutere.

"Du gjør hva du vil, men da får du ta karmaen av det."

Hvordan innledet du og ga ham beskjeden? Det har selvfølgelig alt å si. Det med karma er bitchy og fjernt av ham uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her

Fordi han er en selvopptatt toddler som ikke evner å se andre enn seg selv, Han har ikke sett deg og dine utfordringeri det hele tatt, han er for opptatt av seg selv. Det er jo tydelig av oppførselen hans, det kan jo umulig være første gang han gjør noe du stusser på?

Man har ikke en diagnose bare fordi man er en drittsekk.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

TS her

Men du tok valget uten å i det hele tatt snakke med han og høre hva han føler? Det er vel DET som er problemet her. Du kjører din egen løype uten å ta med deg han på turen… det er også hans barn, men det virker det som du har glemt. Han har også følelser… 

Anonymkode: b920d...8be

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du tok valget uten å i det hele tatt snakke med han og høre hva han føler? Det er vel DET som er problemet her. Du kjører din egen løype uten å ta med deg han på turen… det er også hans barn, men det virker det som du har glemt. Han har også følelser… 

Anonymkode: b920d...8be

Hun tar avgjørelsen når hun ønsker. Hun har også vært klar på at hun ikke vil ha flere, så at hun tidlig beslutter seg er ikke rart. Det er ikke gøy for en kvinne å gå rundt gravid og vite at hun skal ta abort. Det er en emosjonell belastning. At man skal ha samtale om det og lytte til og anerkjenne den man vet blir lei seg fordi de ønsker barn, er en selvfølge likevel. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...