Gå til innhold

Samboer støtter ikke abort

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Viktig å forsøke å skille på synet på verdier og å støtte partner når det trengs. Han kan få være opprørt, men en kjæreste skal likevel støtte. Det skjønner han åpenbart ikke og det er umodent.

Anonymkode: 16c43...e00

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg syns mannen din har rett til å føle det. Det er tross alt han sitt barn også. Men jeg forstår også veldig godt at du syns det er ufint at han reagerer sånn, når man helst vil bli støttet i valgene man tar. Men det høres ut som at mannen din er litt såra. Hvorfor kan dere ikke få dette barnet og så kan han snippe seg?

Anonymkode: 6f1de...d34

Det er hun som ikke vil ha barn, så det er hennes ansvar. Men selvfølgelig, han kan jo vurdere det hvis ts selv ikke ønsker, for å unngå denne situasjonen. Men å sterilisere seg hvis man ønsker barn, er det ingen som bør gå med på.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva slags mørkemann har du funnet deg?

Anonymkode: 1fa65...fd8

Fordi han er imot abort? For en hjernedød ting å si

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal han sterilisere seg når det er ts som ikke vil ha flere barn?

Dessuten så kan det være greit at han fortsatt kan få barn hvis forholdet ryker av dette, da kan han finne ei dame som vil ha barn med han. Ts burde sterilisere seg. 

Anonymkode: e4c6a...31f

Det er større fysiske følger for kvinner enn menn å sterilisere seg først om fremst. Men om HUN bruker prevansjon og han ikke gidder tre på seg et kondom når han vet hun ikke ønsker barn, har han ikke noe han skulle ha sagt. Man kan ikke tvinge barn på andre.

Anonymkode: 01a8c...b8d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Noen tanker?

Anonymkode: 08be6...d09

Du trenger ikke hans støtte. Din kropp, ditt valg. 

Anonymkode: 5d31e...3ed

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Viktig å forsøke å skille på synet på verdier og å støtte partner når det trengs. Han kan få være opprørt, men en kjæreste skal likevel støtte. Det skjønner han åpenbart ikke og det er umodent.

Hvorfor skal han støtte at hun skal fjerne hans barn? Støtter hun at han ønsker dette barnet?

Hvorfor vil du ikke gi han et barn til, ts?

Anonymkode: 2cc83...e75

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal han støtte at hun skal fjerne hans barn? Støtter hun at han ønsker dette barnet?

Hvorfor vil du ikke gi han et barn til, ts?

Anonymkode: 2cc83...e75

Fordi jeg fikk fødselsdepresjon med 2 barnet, første barnet hadde kolikk.

Det er nok for meg. Vi har ingen familie her heller som kan stille opp.

Jeg har det fint og nok med to. 

• Liker 4
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er større fysiske følger for kvinner enn menn å sterilisere seg først om fremst. Men om HUN bruker prevansjon og han ikke gidder tre på seg et kondom når han vet hun ikke ønsker barn, har han ikke noe han skulle ha sagt. Man kan ikke tvinge barn på andre.

Fysiske følger? Som at det er vanskeligere å reversere, ja. Ellers er dette som regel ukomplisert. Men regelen består. Den som ikke vil ha barn, beskytter seg. Det betyr ikke at man trenger å guilte noen for ikke å ha gjort det allerede, bare at det i utg. er ts' ansvar, ikke mannens. Det er enklere å reversere for menn, men folk som vil ha barn, er da ikke særlig villig til å ta den sjansen uansett.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg fikk positiv test i dag, går på p piller.

To barn fra før

Skal bestille time til abort i morgen, samboer sier at han støtter ikke det, og da får det være på min karma.

Synes det er litt ufint. Jeg ønsker ikke å gå gravid eller ha et barn til, men jeg synes jo at det er trist. Han sier at jeg ikke skal nevne det mer for han om jeg har bestemt meg. Uff

Noen tanker?

Jeg synes det er ufint av deg å ta denne avgjørelsen uten å i det hele tatt ta deg tid til å tenke igjennom saken, sammen med samboeren din. Om dere bruker noen dager på å snakke sammen, kan kanskje forståelsen for ditt ståsted øke. Men å bare ta en avgjørelse, samme dag som du får vite at du er gravid, det synes jeg er ufint overfor samboeren din. Det er hans barn og. Kanskje han heller ikke egentlig ønsker et tredje barn, men har behov for et par dager å forsone seg med den avgjørelsen du føler er mest rett for deg.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fysiske følger? Som hva da? Jeg steriliserte meg for en stund siden, har ikke hatt noe «fysiske følger» av det, annet enn at jeg må gjøre ivf om jeg finner ut at jeg vil ha flere likevel 😅

Anonymkode: b920d...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (52 minutter siden):

Jeg ville ha tatt sjansen på dårlig karma, og tatt abort.

Den som ikke ønsker barn, bør ha høyeste stemme. Alltid.

Dette er fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MorTil2 skrev (12 minutter siden):

Jeg synes det er ufint av deg å ta denne avgjørelsen uten å i det hele tatt ta deg tid til å tenke igjennom saken, sammen med samboeren din. Om dere bruker noen dager på å snakke sammen, kan kanskje forståelsen for ditt ståsted øke. Men å bare ta en avgjørelse, samme dag som du får vite at du er gravid, det synes jeg er ufint overfor samboeren din. Det er hans barn og. Kanskje han heller ikke egentlig ønsker et tredje barn, men har behov for et par dager å forsone seg med den avgjørelsen du føler er mest rett for deg.

Hva mener du med ufint?

Jeg har hele veien sagt ar barn nummer to var siste for min del.

Jeg fikk fødselsdepresjon, og barn med kolikk. Det kommer ikke som noe sjokk for samboeren..

• Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Den støtten bør i så fall gå begge veier. Her er det samboeren som sørger over at ts fjerner det som kan bli barn han ønsker seg. Hans følelser rundt dette er også viktige - selv om det er ts som har siste ordet om hun vil gå gravid og få et barn til eller ikke.

Anonymkode: d435a...513

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du med ufint?

Jeg fikk fødselsdepresjon, og barn med kolikk. Det kommer ikke som noe sjokk for samboeren..

Hvorfor har du ikke sterilisert deg når du har vært så sikker på at nr. to var siste, da?

Skal dere redde dette forholdet må dere begynne å kommunisere langt bedre enn det dere gjør nå.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Synes du at kjæresten skal støtte når ts har tatt en avgjørelse uten å snakke med han først? Det mest riktige her ville vært å snakke med han og komme fram til en løsning sammen. Han har jo nå fått bekreftet at hans meninger ikke er viktige å at han ikke har noe han skulle ha sagt ang viktige temaer. 

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Uansett så er det hun som ikke vil ha flere barn, å derfor hun som må steriliseres. Det sier dere jo til stadighet her på KG når en mann sier at han ikke vil ha flere barn, da mener dere at han bare kan sterilisere seg. 

Hva mener du med ufint?

Jammen, hvorfor har du ikke sterilisert deg da? Du vet at det kan bli barn av å ha sex, det har jo netopp skjedd med deg. Du er selv ansvarlig for å ikke bli gravid igjen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor har du ikke sterilisert deg når du har vært så sikker på at nr. to var siste, da?

Skal dere redde dette forholdet må dere begynne å kommunisere langt bedre enn det dere gjør nå.

Fordi minste er 2 år og jeg har ikke tenkt på sterilisering,  har ikke vært et tema. Går på p piller..

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mørkemann? Fordi han er imot abort? Nei vet du hva,alle har lov å ta et standpunkt. Blir dere ikke enige så er det bare å gå fra hverandre da. 

Anonymkode: df66a...10b

Ja, selvsagt er man en mørkemann om man ønsker seg et samfunn der kvinner skal tvinges til å bære frem barn. 

Anonymkode: e3e2b...fe0

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du at kjæresten skal støtte når ts har tatt en avgjørelse uten å snakke med han først? Det mest riktige her ville vært å snakke med han og komme fram til en løsning sammen. Han har jo nå fått bekreftet at hans meninger ikke er viktige å at han ikke har noe han skulle ha sagt ang viktige temaer. 

Uansett så er det hun som ikke vil ha flere barn, å derfor hun som må steriliseres. Det sier dere jo til stadighet her på KG når en mann sier at han ikke vil ha flere barn, da mener dere at han bare kan sterilisere seg. 

Jammen, hvorfor har du ikke sterilisert deg da? Du vet at det kan bli barn av å ha sex, det har jo netopp skjedd med deg. Du er selv ansvarlig for å ikke bli gravid igjen. 

Hva mener du med avgjørelse sammen...? 

Det er jo ikke han som må gjennom en graviditet/fødsel.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva mener du med ufint?

Eier du ikke empati? Fyren vil ha barn. Selvfølgelig er dette sårt for ham uansett hva du har sagt.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eier du ikke empati? Fyren vil ha barn. Selvfølgelig er dette sårt for ham uansett hva du har sagt.

Ja! Jeg forstår det, og forstår at han synes det er trist. Og det gjør jo jeg også.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...