AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars Hei, Jeg har hatt oppfølging hele svangerskapet på grunn av tidligere svangerskap som endte i en senabort. I dag er jeg 26+0. Da jeg var i uke 22 kjente jeg på mye mensenmurringer og siden jeg har den historikken som jeg har, så fikk jeg komme inn til føden for å sjekke livmorhalsen. Den var da krympet med 5mm, men var fortsatt godt innenfor «sikker» lengde. Ble likevel satt på ekstra progesteronstøtte i form av Lutinus. Halvannen uke gikk og jeg fikk igjen mye smerter. Kom igjen på føden (uke 24) og hadde da en livmorhals som hadde gått ned til 18mm-2mm. Ble innleggelse på observasjon og snakk om å sette i gang tiltak for å forhindre prematur fødsel. Smertene roet seg ned av seg selv, heldigvis. Etter to dager på sykehuset ble det bestemt at jeg skulle ta en fibronektintest. Den kom tilbake så negativ som den kunne bli ifølge legene, med andre ord veldig liten sannsynlighet for tidlig fødsel, i hvert fall innenfor de neste fire ukene. Legen var veldig positiv til dette og virker som at hun stolte blindt på en slik negativ test. Som selvfølgelig er bra, men etter noen dager har jo tankene mine begynt å svirre igjen siden jeg likevel må tilbake på kontroll. Livmorhalsen hadde for øvrig gått opp til 24mm ved denne undersøkelsen. Ble utskrevet fra sykehuset og i morgen er altså denne kontrollen. Så, det jeg lurer på. Er det flere her som har erfaring med at livmorhalsen har blitt kortere, men hvor fibronektintesten er negativ? Hvordan har det gått med dere i så fall? Kjenner jeg gruer meg til kontroll i morgen, redd at livmorhalsen har blitt enda kortere og ny vurdering for innleggelse og for tidlig fødsel. Selv ved denne negative fibronektintesten for et par uker siden. Takknemlig for andres erfaringer! Trenger selvfølgelig ikke å være prikk lik min historie hvis dere vil svare. Anonymkode: e43c2...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå