AnonymBruker Skrevet 21. mars #81 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 7.12): Hva med å lese tråden før du kommer med nedlatende og belærende innlegg? Når far er død har ikke han mulighet til å stille opp. Anonymkode: 8370b...526 Ekspander Nei det er sant, den hadde jeg ikke fått med meg.. men han hadde vel familie? Det ER mulig å spørre om det er noen i hans tidligere familie/vennekrets som kan hjelpe. Jeg nevner flere muligheter i innlegget mitt, er ikke belærende men viser til muligheter. Jeg har selv vært der og som jeg skrev: jeg hadde ikke noen andre enn far (som var i praksis umulig å samarbeide med) og min mor som jeg måtte betale ferie for (!!) Slik at hun kunne hjelpe meg. Det er helt idiotisk at det skal være så vanskelig! Det burde være ulovlig å stenge ned bhg på denne måten. Anonymkode: 4072d...6a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 21. mars #82 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 23.11): Da avtaler man en fast dagspris på f.eks 500 kroner. Ingen grunn til å overdramatisere. Forøvrig er det vel ingen i dag som jobber gratis. Dessuten skrev jeg 100-200. Anonymkode: 649c8...0c5 Ekspander Det enkleste og ikke minst tryggeste og beste alternativet, er å la mor få fri når barnehagen er stengt . Er så lett å sitte på sidelinjen å komme med alternative løsninger . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #83 Del Skrevet 21. mars NiceOrNothing skrev (På 21.3.2025 den 7.54): Det enkleste og ikke minst tryggeste og beste alternativet, er å la mor få fri når barnehagen er stengt . Er så lett å sitte på sidelinjen å komme med alternative løsninger . Ekspander Når er ikke vi her inne hennes arbeidsgiver, så det eneste vi kan er å komme med alternative løsninger. Anonymkode: 42f5b...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #84 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 15.27): Takk for tips! Skal høre med kommunen, men forsto det slik at det gjaldt alle barnehagene i kommunen. Men skal absolutt dobbeltsjekke! Anonymkode: 1905a...0c8 Ekspander De fleste byer / kommuner har "sommerbarnehager" som barna kan være i når den ordinære barnehagen er stengt. Mine måtte 2 somre være i "sommerbarnehage" fordi jeg ikke fikk fri fra jobb når barnehagen var stengt. Anonymkode: b8ed2...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #85 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 21.28): Jeg blir så provosert av arbeidsgivere som har så lite fleksibilitet. Du må jo ta deg av barnet ditt, det må sjefen forstå. Hadde sett meg om etter noe annet. Sånne arbeidsplasser fortjener at folk rømmer vekk! Du får deg en sykemelding, så har du fri hele sommeren. Den arbeidsgiveren fortjener ingenting. (Jada, vet det ikke bare er å få en sykemelding, men de her setter henne i en kjempe knipe. Kanskje knekker hun sammen psykisk? Jeg hadde ikke syns det var greit å gå sommeren i møte på denne måten. Barna våre kommer ALLTID først. Anonymkode: f74cd...9b3 Ekspander Nei hun kan selvsagt ikke få seg sm pga dette og vel har man ikke folk til å gi henne fri så er det sånn det er. Anonymkode: 6c488...19f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #86 Del Skrevet 21. mars NiceOrNothing skrev (På 21.3.2025 den 7.54): Det enkleste og ikke minst tryggeste og beste alternativet, er å la mor få fri når barnehagen er stengt . Er så lett å sitte på sidelinjen å komme med alternative løsninger . Ekspander Hun. Får ikke fri , derfor kommer folk med alternative løsninger Anonymkode: 6c488...19f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #87 Del Skrevet 21. mars Dette er kjipt. Vår barnehage hadde fri 4 uker på sommeren, og fulgte deretter skoleferiene. Høstferie, juleferie (romjula var også ferie), vinterferie, påska (dvs. etter palmesøndag). Dette i tillegg til planleggingsdager. Eneste ledige barnehage i området her! Privat, selvfølgelig. Helt grusomt å få den kabalen til å gå opp. Endte med ulønnet fri de fleste dager/ferier. Vi måtte sette av kroner hver måned for å klare oss pga dette. Anonymkode: 113be...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #88 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 6.22): Hvordan i alle dager fikk du en lege til å sykemld deg uten at du var syk? Det er jo rett og slett økonomisk svindel at du gjorde dette. Og arbeidsgiver må da ha skjønt det? Du kunne/burde ha blitt anmeldt. Anonymkode: b9559...0fa Ekspander Ja, en som måtte sykemelde seg for att få kabalen til og gå upp, gud så grusomt! Rett i fengsel! Anonymkode: 834fa...5c1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #89 Del Skrevet 21. mars Ts her! Takk for svarene deres. Har vært i kontakt med kommunen og det stemmer at alle barnehagene er stengt i samme periode, så da er ikke annen barnehage noe alternativ. Jeg jobber i helse, får ikke ulønnet perm, da sommeren er den travleste tiden på året mtp ferieavvikling og merkelig nok alltid ekstremt mange sykmeldinger. Ser at sykmelding blir foreslått av noen her, og det er ikke et alternativ, jeg er jo ikke syk. Som nevnt, far er dø og har derfor litt utfordringer med å hjelpe til pga det. Mine foreldre er fortsatt i full jobb, er under 60 år og har ikke «senil-uka» som også kommenteres her. De har ferie ene uken hvor barnehagen har stengt, men skal til syden med to vennepar. Farfaren til barnet mitt er dø og farmoren har vi ikke hatt noe særlig kontakt med da hun «ikke orker». Jeg har venner, men de er jo også i full jobb og jeg kan nesten ikke be noen om å bruke sommerferien sin på å passe min to-åring. En ganske fortvilende situasjon som gjør at jeg vurderer å si opp jobben for å få det til å funke. Jeg vet at jeg kan få meg jobb igjen relativt fort da jeg jobber i helse. Må prøve nok en gang å snakke med arbeidsgiver om dette. Jeg forstår at ikke alle kan få ferie i fellesferien, så føler på mange måter at det ikke er arbeidsgiver som er kjip, det er jo egentlig kommunen som er kjip som stenger ned barnehagene uten å gi foreldre et alternativ. Nå er jeg jo ansatt i kommunen så kanskje det er kommunen jeg skal gå til å spørre hva de tenker. Anonymkode: 1905a...0c8 4 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #90 Del Skrevet 21. mars NiceOrNothing skrev (På 21.3.2025 den 7.54): Det enkleste og ikke minst tryggeste og beste alternativet, er å la mor få fri når barnehagen er stengt . Er så lett å sitte på sidelinjen å komme med alternative løsninger . Ekspander Om de fleste på arbeidsplassen har små barn så kan ikke alle bare få fri samtidig fordi de har små barn og ikke har barnepass. Det sier seg selv. Og da må noen jobbe. Og i år var det dessverre TS sin tur. Anonymkode: b8ed2...da1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 21. mars #91 Del Skrevet 21. mars Veldig rart at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge litt. Er sjefen klar over at far er død og at familie har begrenset mulighet til å hjelpe? Hva med om dere møtes på midten? At i den travleste uka så forsøker du å finne pass? Mot at du får fri resten av juli? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 21. mars #92 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 8.27): Om de fleste på arbeidsplassen har små barn så kan ikke alle bare få fri samtidig fordi de har små barn og ikke har barnepass. Det sier seg selv. Og da må noen jobbe. Og i år var det dessverre TS sin tur. Anonymkode: b8ed2...da1 Ekspander Nå tror jeg ikke at alle som har småbarn er i TS sin situasjon. Alenemor med død barnefar. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #93 Del Skrevet 21. mars Jeg skjønner at dette er en veldig vanskelig situasjon, og her synes jeg arbeidsgiver må tiltrettelegge. Samtidig tror jeg det er mange som ønsker å hjelpe dersom du spør, i alle fall i en uke eller to. Som en over her foreslår, det går an å foreslå for arbeidsgiver å møtes på midten. Finne et kompromiss som ikke er ideelt, men som går greit for begge parter. Selv om færre ungdommer ønsker å sitte barnevakt, betyr ikke det alle ungdommer. Eller kanskje du har en trygg og sporty pensjonist i nabolaget som kan hjelpe? Eller en annen forelder i barnehagen? Om en fortvilt alenemor uten nettverk hadde spurt meg om å passe hennes barn en uke på dagtid, og jeg hadde tid og mulighet, så hadde jeg uten tvil sagt ja. Men jeg har selv små barn, så det ville bare blitt en ekstra lekekamerat å finne på ting med. Null problem. Anonymkode: a0e32...a86 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #94 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 6.04): Vi er bare lei sutringen av hvor fælt dagens foreldre mener de har det. Litt perspektiv hadde gjort seg. Men innser at det er vi som har skjemt dere bort. Anonymkode: 173ab...7a0 Ekspander Du er vel sikkert født den gangen mødre gikk hjemme og det ikke fantes barnehager. Eller den gangen da besteforeldre var hjemme og passet ungene, for mormor jobbet ikke? TS er alene med en to-åring, hva tenker du hun skal gjøre? La den være alene hjemme? Nei, en alenemor har ikke RÅD til å betale 30000 for en barnevakt i 3 uker - for kostnadene i dag er himmelhøye for å bo og leve sammenlignet med hva de var tidligere. Ja, renta i % var høyere, men lånet var en brøkdel av hva de er i dag. Besteforeldregererasjonen kunne kjøpe en villa på Frogner for 1 million, og for 100 år siden kunne folk kjøpe tomt og kjøpe hus når de var 22 og bare mannen jobbet. Du får oppdatere deg litt på vilkårene til barnefamilier før du uttaler deg om hvor dumme vi er. Her har vi også stengt barnehage fra uke 28, og skolestarteren på 5 år har ikke noe tilbud før i uke 32. Ergo må vi ha ferie der. Eller ulønnet permisjon. Hun kan ikke være hjemme alene. Mener du at bare folk med pensjo-besteforeldre skal kunne få barn, eller folk med en lønn som gjør at barnevakt i en måned til 30000+ er peanuts? Du er jo helt på viddene. Anonymkode: 45f2e...fea 12 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #95 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 6.04): Vi er bare lei sutringen av hvor fælt dagens foreldre mener de har det. Litt perspektiv hadde gjort seg. Men innser at det er vi som har skjemt dere bort. Anonymkode: 173ab...7a0 Ekspander Nå er det vel slik at TS lager denne tråden for å få en løsning på problemet og ikke for å "sutre". Hvorfor kan du ikke bare finne deg et annet underforum når du synes dagens foreldre er så udugelige? Jeg er dritt lei av folk som deg i tråder som dette som bare er her for å spre dritten sin, slik som du helt sikkert også spredde på ungene dine i hele oppveksten dems. Anonymkode: a83b5...f6e 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #96 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 8.21): Ts her! Takk for svarene deres. Har vært i kontakt med kommunen og det stemmer at alle barnehagene er stengt i samme periode, så da er ikke annen barnehage noe alternativ. Jeg jobber i helse, får ikke ulønnet perm, da sommeren er den travleste tiden på året mtp ferieavvikling og merkelig nok alltid ekstremt mange sykmeldinger. Ser at sykmelding blir foreslått av noen her, og det er ikke et alternativ, jeg er jo ikke syk. Som nevnt, far er dø og har derfor litt utfordringer med å hjelpe til pga det. Mine foreldre er fortsatt i full jobb, er under 60 år og har ikke «senil-uka» som også kommenteres her. De har ferie ene uken hvor barnehagen har stengt, men skal til syden med to vennepar. Farfaren til barnet mitt er dø og farmoren har vi ikke hatt noe særlig kontakt med da hun «ikke orker». Jeg har venner, men de er jo også i full jobb og jeg kan nesten ikke be noen om å bruke sommerferien sin på å passe min to-åring. En ganske fortvilende situasjon som gjør at jeg vurderer å si opp jobben for å få det til å funke. Jeg vet at jeg kan få meg jobb igjen relativt fort da jeg jobber i helse. Må prøve nok en gang å snakke med arbeidsgiver om dette. Jeg forstår at ikke alle kan få ferie i fellesferien, så føler på mange måter at det ikke er arbeidsgiver som er kjip, det er jo egentlig kommunen som er kjip som stenger ned barnehagene uten å gi foreldre et alternativ. Nå er jeg jo ansatt i kommunen så kanskje det er kommunen jeg skal gå til å spørre hva de tenker. Anonymkode: 1905a...0c8 Ekspander Jeg kjenner jeg blir provosert på dine vegne. At arbeidsgiver er så rigid når du har en toårig og allerede har rukket å miste far til barnet det kan jeg ikke skjønne at er mulig. Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge. Så jeg ville vurdert (hvis du orker) å gå til avisa med historien din. Fordi den er så hjerteskjærende at arbeidsgiver fortjener å bli hengt ut til skrekk og advarsel. Anonymkode: 4c64a...2c9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #97 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 8.20): Ja, en som måtte sykemelde seg for att få kabalen til og gå upp, gud så grusomt! Rett i fengsel! Anonymkode: 834fa...5c1 Ekspander Alle forstår selvsagt at det var en vanskelig situasjon for vedkommende. Det rettferdiggjør likevel ikke svindel av fellesskapets penger. Men nå er det jo ikke akkurat en overraskelse at mange her i landet har de samme holdningene som deg:) Anonymkode: a2d82...5b0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 21. mars #98 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 8.27): Om de fleste på arbeidsplassen har små barn så kan ikke alle bare få fri samtidig fordi de har små barn og ikke har barnepass. Det sier seg selv. Og da må noen jobbe. Og i år var det dessverre TS sin tur. Anonymkode: b8ed2...da1 Ekspander På de fleste arbeidplasser finnes en variasjon av hjemmesituasjoner . Har selv jobbet årevis innen helse . Hadde glatt gitt fra meg/ byttet ferieuker til en alenemor . 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #99 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 5.11): Hva er det med dere som ikke engang har små barn lengre her inne? Bare her for å spre dritt om hvor elendige dagens foreldre er og hvor fantastisk flinke dere liksom var. Anonymkode: a83b5...f6e Ekspander Jeg er født på 90-tallet og hadde ikke små barn på den tiden jeg nevnte. Dagens foreldre er sinnsykt kravstore. Anonymkode: 4c64a...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #100 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 15.37): Altså dette er jo noe man må ta i betraktning når man velger å få barn, spesielt om man er alene, og når man velger bhg. Her må du rett og slett leie barnevakt i tre uker, spør de andre foreldrene i bhg hvordan de gjør det, kanskje dere kan gå samme om å betale noen for å passe ungene. Hvor er barnets far? Farmor og farfar? Tanter og onkler? Venner? Anonymkode: 8b310...4cf Ekspander Nå må du f*** meg ta deg sammen og ikke spy ut sånt vrøvl! For det første er det ikke alle barn som er planlagte. Elsket, men ikke planlagte. Og syns du virkelig at en treukers periode i året er grunn til å ta abort?? Det er jo det du i prinsippet sier. Du er virkelig et godt eksempel på alt som er feil med verden. Anonymkode: def1b...f42 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå