NoaideBiehtar Skrevet 21. mars #61 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er jo bare tull. Selvsagt vil ungdom tjene penger. Vi har brukt ungdom i nabolaget som barnevakter mange ganger. Det er kanskje ikke som å bruke en trillepike som før nøyde seg med en tier eller to, men betaler du ok timepris på 100-200 kroner er det mange som ønsker seg en slik jobb. Man begynner med korte pass så de blir kjent og utvider til hele arbeidsdager etter hvert. Bare å spør i foreldregrupper eller lokale grupper på Facebook om noen har en ungdom som vil tjene seg litt penger. Anonymkode: 649c8...0c5 Nei det er ikke tull. Det er mye vanskeligere før, for ungdom får allerede mye penger og ting hjemmefra, og de skal på ørten ulike ferier hver eneste sommer. Vi sliter med sommervikarene på jobb også, som allerede på intervju sier "men jeg kan ikke jobbe i juli asså, for da skal jeg til syden med mamma og pappa og så til Paris med noen venner". Da snakker vi mennesker som har fylt 18! Når rikdommen går opp går viljen til å jobbe ned 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #62 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til sammenligning betalte foreldre 6000 kr i måneden for barnehageplass på starten av 2000 tallet. Det tilsvarer 10 000 kr i dag. Og da var kravene til barnehage en brøkdel av hva det er i dag. Kanskje foreldre egentlig er ganske forbannet bortskjemt for tiden. Anonymkode: 4c64a...2c9 Hva er det med dere som ikke engang har små barn lengre her inne? Bare her for å spre dritt om hvor elendige dagens foreldre er og hvor fantastisk flinke dere liksom var. Anonymkode: a83b5...f6e 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #63 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Søk om ulønnet permisjon av sosiale årsaker (rettighet). Mulig arbeidsgiver skjønner at det er bedre å flytte ferien din enn å miste deg i 6 uker. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/arbeidstid/redusert-arbeidstid/ Anonymkode: c258a...e24 Tviler på at ts får godkjent ulønnet permisjon fordi hun ikke får ferie de 3 ukene hun har søkt om sommeren. Man kan ikke forvente å ferie akkurat når man ønsker, sånn er arbeidslivet, også for de med små barn. Hva skal en arbeidsgiver gjøre hvis samtlige ansatte har små barn, stenge? Er jo ikke som det er lov å bevisst ansatte mennesker uten barn for å slippe dette problemet hver sommer (jul, påske). Foreldres ansvar å finne en løsning, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 319c9...be7 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #64 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler på at ts får godkjent ulønnet permisjon fordi hun ikke får ferie de 3 ukene hun har søkt om sommeren. Man kan ikke forvente å ferie akkurat når man ønsker, sånn er arbeidslivet, også for de med små barn. Hva skal en arbeidsgiver gjøre hvis samtlige ansatte har små barn, stenge? Er jo ikke som det er lov å bevisst ansatte mennesker uten barn for å slippe dette problemet hver sommer (jul, påske). Foreldres ansvar å finne en løsning, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 319c9...be7 Arbeidsgiver har faktisk plikt til å tilrettelegge for arbeidstakere i slike krevende situasjoner, så joda, det kan faktisk være slik at han ikke har lov å nekte ulønnet permisjon. Anonymkode: f2959...bd6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #65 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tviler på at ts får godkjent ulønnet permisjon fordi hun ikke får ferie de 3 ukene hun har søkt om sommeren. Man kan ikke forvente å ferie akkurat når man ønsker, sånn er arbeidslivet, også for de med små barn. Hva skal en arbeidsgiver gjøre hvis samtlige ansatte har små barn, stenge? Er jo ikke som det er lov å bevisst ansatte mennesker uten barn for å slippe dette problemet hver sommer (jul, påske). Foreldres ansvar å finne en løsning, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 319c9...be7 Arbeidsgiver kan forvente at folk sier opp og gir dårlig omdømme til bedriften så færre søker seg dit. De meler sin egen kake. Hvis TS jobber innen helse er det null stress for henne å gå videre til en mer fleksibel arbeidsgiver. Håper det løser seg for deg TS. Din arbeidsgiver virker familiefiendlig. Er det for sent for deg å finne en ny jobb nå med oppstart i august? Anonymkode: 50603...7dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #66 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tviler på at ts får godkjent ulønnet permisjon fordi hun ikke får ferie de 3 ukene hun har søkt om sommeren. Man kan ikke forvente å ferie akkurat når man ønsker, sånn er arbeidslivet, også for de med små barn. Hva skal en arbeidsgiver gjøre hvis samtlige ansatte har små barn, stenge? Er jo ikke som det er lov å bevisst ansatte mennesker uten barn for å slippe dette problemet hver sommer (jul, påske). Foreldres ansvar å finne en løsning, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 319c9...be7 Arbeidsgivers plikt til å tilrettelegge for redusert arbeidstid i perioder som følge av små barn strekker seg svært langt. At ts er alenemor og far er død styrker kravet til tilrettelegging. Skaper det et stort problem for arbeidsgiver at barnehagene er stengt bør de vurdere å ta det opp med politikerne i kommunen. Anonymkode: c258a...e24 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #67 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Arbeidsgiver kan forvente at folk sier opp og gir dårlig omdømme til bedriften så færre søker seg dit. De meler sin egen kake. Hvis TS jobber innen helse er det null stress for henne å gå videre til en mer fleksibel arbeidsgiver. Håper det løser seg for deg TS. Din arbeidsgiver virker familiefiendlig. Er det for sent for deg å finne en ny jobb nå med oppstart i august? Anonymkode: 50603...7dd På samme måte som at arbeidsgiver kan forvente at alle barnløse/med voksne barn sier opp, dersom man alltid må vike ferieønskene sine for de med små barn. Så jeg spør igjen, hva tenker du at en arbeidsgiver skal gjøre hvis det ikke lenger er igjen ansatte uten småbarn som ferieønsker kan nedprioriteres år etter år fordi de med barn selvfølgelig skal ha fri? Arbeidsgiver er ikke familiefiendtlig fordi arbeidsgiver gjør som en god arbeidsgiver bør gjøre: tar hensyn til alle ferieønsker, både for de med og uten barn/voksne barn. Hvis fot eksempel Kari og Ola med småbarn har hatt fri samme ukene i juli siste årene, men ikke Anne og Per uten barn. Gjør arbeidsgiver rett å innvilge Anne og Per fri de ukene i juli dette året dersom de har søkt det. Jeg håper Ts finner en løsning, men ts kan ikke bero seg på godvilje fra arbeidsgiver og ikke minst at hennes kollegaer skal vike sine ønsker for henne. Da må ts søke en type jobb som har sommerstengt samme periode hvert år, om hun ikke kan finne andre løsninger fot pass. Anonymkode: 319c9...be7 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #68 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hva er det med dere som ikke engang har små barn lengre her inne? Bare her for å spre dritt om hvor elendige dagens foreldre er og hvor fantastisk flinke dere liksom var. Anonymkode: a83b5...f6e Vi er bare lei sutringen av hvor fælt dagens foreldre mener de har det. Litt perspektiv hadde gjort seg. Men innser at det er vi som har skjemt dere bort. Anonymkode: 173ab...7a0 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #69 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Arbeidsgivers plikt til å tilrettelegge for redusert arbeidstid i perioder som følge av små barn strekker seg svært langt. At ts er alenemor og far er død styrker kravet til tilrettelegging. Skaper det et stort problem for arbeidsgiver at barnehagene er stengt bør de vurdere å ta det opp med politikerne i kommunen. Anonymkode: c258a...e24 Problemet er at man fort kan ende i en situasjon der alle skal ha tilrettelegging. Det er lett å se ting bare fra sin egen situasjon, men det å få en feriekabal til å gå opp kam være et ordentlig herk for arbeidsgiver. Kunne de gitt alle fri når de ønsker, ville de gjort det, men alle kan ikke ha fri samtidig. Det kan også være flere som kan ha grunner til tilrettelegging hvis ansatte begynner med slikt når ferieønsker ikke innvilges, så kabalen kan fortsatt være et problem. Men som du sier, det største problemet et jo egentlig at barnehager (og skolefritidsordningen) holder stengt. Helt utrolig at man tviholder på dette systemet, som skaper så mye utfordringer for mange. Anonymkode: 319c9...be7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #70 Del Skrevet 21. mars 1) Finn en ungdom som kan passe 3 uker. Betal det det koster. Bedre enn å miste jobben. Evt om besteforeldre kan gjøre om på planer og passe en av ukene 2) Begynn å se deg om etter ny jobb. Barnet er 2 år, og kommer til å trenge pass i ferier, planleggingsdager osv i mange år. Da går det rett og slett ikke å ha en så lite fleksibel jobb som du har nå Anonymkode: b9559...0fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #71 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Måtte ta sykemelding en sommer. Lykke til ts. Anonymkode: 5e8dc...730 Hvordan i alle dager fikk du en lege til å sykemld deg uten at du var syk? Det er jo rett og slett økonomisk svindel at du gjorde dette. Og arbeidsgiver må da ha skjønt det? Du kunne/burde ha blitt anmeldt. Anonymkode: b9559...0fa 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #72 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): 200,- i timen? 8 timer om dagen? Det er 8000,- i uka 😂😂😂 Anonymkode: f6835...2eb Der kan du avtale ukesvis eller mnd pris Ungdommen her får eks lørdag kveld fra 18 til midnatt 600kr pluss drikke, mat og potetgull. En gang passet ho hele uka ble og da avtalt en pris men er det var 4000kr hadde nabo barnet fra 09 til 14 mandag til fredag. Mens korte avtaler fikk jenta her 150kr timen Anonymkode: aa85e...794 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #73 Del Skrevet 21. mars Åh jeg hatet å få barnehagens ferie tredd nedover ørene da ungene var små. Nei arbeidsgiver kan ikke bare flytte rundt på deg. Arbeidsgiver har mange å ta hensyn til og må ordne ferieavvikling på mest rettferdig måte mtp både ansatte, eventuelle ferievikarer som skal inn, og arbeidsoppgavene som må utføres. Arbeidsstedet skal ikke måtte stoppe opp fordi du har barn og det å ta ulønnet permisjon er en horrible løsning som du mest sannsylig ikke får innvilget. Så da er den saken død. Videre til løsninger som kan være aktuelle: Barnet HAR en far? Jeg var alene med mine jeg også men barna har krav på å være tre uker sammenhengende sammen med sin far. De første årene hadde vi ferie annenhveruke for at det ikke skulle bli så lenge for de minste, det er ofte mulig å bytte ei uke enn hele perioden sammen med kollegaer/vikarer. Så enten prøv å dele opp ferien eller så skal far være en mulighet. Det er to muligheter. Besteforeldre I full jobb har også ferie OG de har "senil-uka" som er en ekstra uke. Barnet har to sett med Besteforeldre...? Om de tar 1,5 uke hver er det i boks. Her ligger det også flere muligheter. Det å be noen om å ha en to åring kan være mye, men nøkkelen ligger ofte i å dele det opp. Jeg betalte for at mitt barn ble med min mor på ferie et år.. mamma fikk gratis ferie og jeg fikk barnepass.. Jeg har også kontaktet lærlinger som jobbet i barnehagen som allerede kjente barnet mitt og betalte dem for barnepass utenom barnehagens åpningstider. Bare så det er sagt: jeg er alene med to, barnefar er helt umulig å samarbeide med, og vi hadde bare en Besteforeldre som var i stand til å passe et barn. Ingen øvrig familie og ingen venner. Jeg var selv sjef og alt falt på meg så det var ingen slingringsmonn på min jobb/ferie heller. Jeg har vært der du er. Det finnes løsninger, selv om det ikke virker sånn nå. Jeg føler med deg, for det er en forferdelig situasjon og det er dårlig gjort av bhg å sette foreldre i den stillingen på denne måten. Kanskje det er flere foreldre i samme situasjon og dere kan bytte på å passe hverandres små...?.🤔 Anonymkode: 4072d...6a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #74 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): 1) Finn en ungdom som kan passe 3 uker. Betal det det koster. Bedre enn å miste jobben... Anonymkode: b9559...0fa Da skal ts tjene godt, for å betale selv en billig fulltids barnevakt. Det er heller ikke lov til å ansette mindreårige til å jobbe fulltid. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Barnet HAR en far? Jeg var alene med mine jeg også men barna har krav på å være tre uker sammenhengende sammen med sin far... Anonymkode: 4072d...6a4 Barnet har nettopp ikke en far, ts opplyser om at barnefar er død. Anonymkode: 7009e...867 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #75 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Åh jeg hatet å få barnehagens ferie tredd nedover ørene da ungene var små. Nei arbeidsgiver kan ikke bare flytte rundt på deg. Arbeidsgiver har mange å ta hensyn til og må ordne ferieavvikling på mest rettferdig måte mtp både ansatte, eventuelle ferievikarer som skal inn, og arbeidsoppgavene som må utføres. Arbeidsstedet skal ikke måtte stoppe opp fordi du har barn og det å ta ulønnet permisjon er en horrible løsning som du mest sannsylig ikke får innvilget. Så da er den saken død. Videre til løsninger som kan være aktuelle: Barnet HAR en far? Jeg var alene med mine jeg også men barna har krav på å være tre uker sammenhengende sammen med sin far. De første årene hadde vi ferie annenhveruke for at det ikke skulle bli så lenge for de minste, det er ofte mulig å bytte ei uke enn hele perioden sammen med kollegaer/vikarer. Så enten prøv å dele opp ferien eller så skal far være en mulighet. Det er to muligheter. Besteforeldre I full jobb har også ferie OG de har "senil-uka" som er en ekstra uke. Barnet har to sett med Besteforeldre...? Om de tar 1,5 uke hver er det i boks. Her ligger det også flere muligheter. Det å be noen om å ha en to åring kan være mye, men nøkkelen ligger ofte i å dele det opp. Jeg betalte for at mitt barn ble med min mor på ferie et år.. mamma fikk gratis ferie og jeg fikk barnepass.. Jeg har også kontaktet lærlinger som jobbet i barnehagen som allerede kjente barnet mitt og betalte dem for barnepass utenom barnehagens åpningstider. Bare så det er sagt: jeg er alene med to, barnefar er helt umulig å samarbeide med, og vi hadde bare en Besteforeldre som var i stand til å passe et barn. Ingen øvrig familie og ingen venner. Jeg var selv sjef og alt falt på meg så det var ingen slingringsmonn på min jobb/ferie heller. Jeg har vært der du er. Det finnes løsninger, selv om det ikke virker sånn nå. Jeg føler med deg, for det er en forferdelig situasjon og det er dårlig gjort av bhg å sette foreldre i den stillingen på denne måten. Kanskje det er flere foreldre i samme situasjon og dere kan bytte på å passe hverandres små...?.🤔 Anonymkode: 4072d...6a4 Nei, ikke alle har en far… og besteforeldre er det heller ikke alle som har tilgjengelig. Anonymkode: f6835...2eb 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #76 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (58 minutter siden): På samme måte som at arbeidsgiver kan forvente at alle barnløse/med voksne barn sier opp, dersom man alltid må vike ferieønskene sine for de med små barn. Så jeg spør igjen, hva tenker du at en arbeidsgiver skal gjøre hvis det ikke lenger er igjen ansatte uten småbarn som ferieønsker kan nedprioriteres år etter år fordi de med barn selvfølgelig skal ha fri? Anonymkode: 319c9...be7 Arbeidsgiver kan løfte det opp til politisk - det er de som vedtar at barnehagene stenger om sommeren (av økonomiske årsaker),og de kan vise til at AML gjør det vanskelig å pålegge folk å jobbe når de har rett på ulønnet permisjon. Anonymkode: c258a...e24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #77 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Barnehagen hvor barnet mitt (2 år) går skal ha sommerstengt 3 uker i sommer. Jeg får ikke ferie fra jobben de tre ukene, men har fri de tre ukene før… har snakket med sjefen om dette som sier at jeg må prøve å bytte med noen internt på arbeidsplassen, men det er ingen som vil eller har mulighet til å bytte uker… hva fader gjør jeg?? Er alene med ungen, besteforeldre er fortsatt i full jobb, har ingen i nettverket som kan hjelpe så mye som i tre hele uker! Er helt fortvila Anonymkode: 1905a...0c8 Med så lite forståelse fra arbeidsgiver hadde jeg vurdert å si opp jobben og finne meg et nytt sted å jobbe. Du rekker å slutte før juli med oppsigelsestid hvis du skynder deg. Å be deg ta ansvaret for å bytte internt er ansvarsfraskrivelse fra arbeidsgiver. Anonymkode: b753c...4eb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #78 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Åh jeg hatet å få barnehagens ferie tredd nedover ørene da ungene var små. Nei arbeidsgiver kan ikke bare flytte rundt på deg. Arbeidsgiver har mange å ta hensyn til og må ordne ferieavvikling på mest rettferdig måte mtp både ansatte, eventuelle ferievikarer som skal inn, og arbeidsoppgavene som må utføres. Arbeidsstedet skal ikke måtte stoppe opp fordi du har barn og det å ta ulønnet permisjon er en horrible løsning som du mest sannsylig ikke får innvilget. Så da er den saken død. Videre til løsninger som kan være aktuelle: Barnet HAR en far? Jeg var alene med mine jeg også men barna har krav på å være tre uker sammenhengende sammen med sin far. De første årene hadde vi ferie annenhveruke for at det ikke skulle bli så lenge for de minste, det er ofte mulig å bytte ei uke enn hele perioden sammen med kollegaer/vikarer. Så enten prøv å dele opp ferien eller så skal far være en mulighet. Det er to muligheter. Besteforeldre I full jobb har også ferie OG de har "senil-uka" som er en ekstra uke. Barnet har to sett med Besteforeldre...? Om de tar 1,5 uke hver er det i boks. Her ligger det også flere muligheter. Det å be noen om å ha en to åring kan være mye, men nøkkelen ligger ofte i å dele det opp. Jeg betalte for at mitt barn ble med min mor på ferie et år.. mamma fikk gratis ferie og jeg fikk barnepass.. Jeg har også kontaktet lærlinger som jobbet i barnehagen som allerede kjente barnet mitt og betalte dem for barnepass utenom barnehagens åpningstider. Bare så det er sagt: jeg er alene med to, barnefar er helt umulig å samarbeide med, og vi hadde bare en Besteforeldre som var i stand til å passe et barn. Ingen øvrig familie og ingen venner. Jeg var selv sjef og alt falt på meg så det var ingen slingringsmonn på min jobb/ferie heller. Jeg har vært der du er. Det finnes løsninger, selv om det ikke virker sånn nå. Jeg føler med deg, for det er en forferdelig situasjon og det er dårlig gjort av bhg å sette foreldre i den stillingen på denne måten. Kanskje det er flere foreldre i samme situasjon og dere kan bytte på å passe hverandres små...?.🤔 Anonymkode: 4072d...6a4 Hva med å lese tråden før du kommer med nedlatende og belærende innlegg? Når far er død har ikke han mulighet til å stille opp. Anonymkode: 8370b...526 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #79 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Problemet er at man fort kan ende i en situasjon der alle skal ha tilrettelegging. Det er lett å se ting bare fra sin egen situasjon, men det å få en feriekabal til å gå opp kam være et ordentlig herk for arbeidsgiver. Kunne de gitt alle fri når de ønsker, ville de gjort det, men alle kan ikke ha fri samtidig. Det kan også være flere som kan ha grunner til tilrettelegging hvis ansatte begynner med slikt når ferieønsker ikke innvilges, så kabalen kan fortsatt være et problem. Men som du sier, det største problemet et jo egentlig at barnehager (og skolefritidsordningen) holder stengt. Helt utrolig at man tviholder på dette systemet, som skaper så mye utfordringer for mange. Anonymkode: 319c9...be7 Det har ingenting å si om "alle ber om tilrettelegging", arbeidsgiver må forholde seg til loven og rettspraksis vil legge begrensninger på hvem som kan kreve tilrettelegging og ikke. Sitat Alternativet er særlig aktuelt for foreldre med små barn som i en periode ønsker mer tid til samvær, eller har problemer med å skaffe barnepass. Ifølge lovens forarbeider anses f.eks. foreldre med barn under 10 år å ha behov for redusert arbeidstid etter dette alternativet ... Det må avgjøres konkret om den ønskede arbeidstidsreduksjon vil innebære vesentlig ulempe. Å vise til generelle ulemper vil ikke være tilstrekkelig for å begrunne et avslag. Det kreves at ulempen både er vesentlig og konkretisert. Videre vil mer tungtveiende behov hos den ansatte, utløse strengere krav til arbeidsgivers ulempe. Hensynet til andre ansatte vil også kunne spille inn i vurderingen. Barnet er to år, far er død, barnehagen er stengt - det er en mer tungtveiende grunn enn at Kari som er gift og har en syvåring mens SFO er stengt. Det er begrenset hvor mange reelle aleneforeldre med små barn hver arbeidsplass har. https://www.lo.no/hva-vi-mener/lo-advokatene/nyheter-fra-lo-advokatene/rett-til-redusert-arbeidstid/ Her er en sak hvor Tvisteløsningsnemnda ga arbeidstaker medhold og rett til fri i alle ferier (arbeidstaker jobbet i fengsel): https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.tvistelosningsnemnda.no/contentassets/7fe9d836789a4ca29c93f396c482aaa9/29-13-redusert-arbeidstid.pdf&ved=2ahUKEwjF7_i5z5qMAxU9GxAIHWYgKrYQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw1FIPicLldyuzWcizsWQp24 Sitat I den praksisen er det lagt til grunn at kravet til vesentlig ulempe innebærer at det ikke er tilstrekkelig å påberope en generell ulempe, for eksempel ulempen ved å måtteo morganisere arbeidsoppgaver eller skaffe vikar Saken fra nemnda kan du bruke som argument overfor arbeidsgiver. Men husk at dette gjelder ulønnet fri. Du får spørre arbeidsgiver om de enten vil gi 3 uker ferie når du trenger det, eller 3 uker ferie når du ikke trenger det pluss 3 uker ulønnet fri. Anonymkode: c258a...e24 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #80 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk du, men jeg fikk ikke barn alene, skulle gjerne hatt barnefar tilbake, men han er dø. Er ikke bare å «leie» en barnevakt. Som nevnt i HI, besteforeldre er også fortsatt i jobb. Anonymkode: 1905a...0c8 Men har du luftet problemet med besteforeldre? Kanskje hvert besteforeldrepar kan ha barnebarnet en uke hver av ferien sin? Da har du hvertfall løst 2 av 3 uker. Besteforeldrene her har hvertfall stilt opp i ferien sin når barnehagen stengte 4 uker hver juli, og jeg kun fikk fri halve juli. og ang å ansette en ungdom. Min 16-åring hadde ikke trengt 8000kr for en ukes jobb. Man må huske at dette er skattefritt for dem, og at sommerjobber ikke vokser på trær. Kanskje har du noen venner som har eldre barn som vil ha en liten sommerjobb. Kan det være et alternativ å spørre om å få jobbe kveldsvakter, slik at kanskje du kan få hjelp på ettermiddag/kveld - om det er enklere. Da kan jo barnevakten passe hjemme hos deg, og legge barnet a så føles det ikke ut som like mange timer. Anonymkode: 42f5b...5ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå