AnonymBruker Skrevet 20. mars #41 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du tuller? Man lar ikke et 2 år barn som ikke kan snakke være alene med en fremmed. Anonymkode: 80392...d5b I 3 uker… en dag, eller et par timer her og der er nå en ting. Men 8-9 timer 5 dager i uken i 3 uker? Eh nei… Anonymkode: f6835...2eb 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #42 Del Skrevet 20. mars NoaideBiehtar skrev (3 timer siden): Men verden er ikke sånn lengre. Dagens barn og ungdommer er ikke interessert i å være barnevakter. 🙈 Dette er jo bare tull. Selvsagt vil ungdom tjene penger. Vi har brukt ungdom i nabolaget som barnevakter mange ganger. Det er kanskje ikke som å bruke en trillepike som før nøyde seg med en tier eller to, men betaler du ok timepris på 100-200 kroner er det mange som ønsker seg en slik jobb. Man begynner med korte pass så de blir kjent og utvider til hele arbeidsdager etter hvert. Bare å spør i foreldregrupper eller lokale grupper på Facebook om noen har en ungdom som vil tjene seg litt penger. Anonymkode: 649c8...0c5 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #43 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er jo bare tull. Selvsagt vil ungdom tjene penger. Vi har brukt ungdom i nabolaget som barnevakter mange ganger. Det er kanskje ikke som å bruke en trillepike som før nøyde seg med en tier eller to, men betaler du ok timepris på 100-200 kroner er det mange som ønsker seg en slik jobb. Man begynner med korte pass så de blir kjent og utvider til hele arbeidsdager etter hvert. Bare å spør i foreldregrupper eller lokale grupper på Facebook om noen har en ungdom som vil tjene seg litt penger. Anonymkode: 649c8...0c5 200,- i timen? 8 timer om dagen? Det er 8000,- i uka 😂😂😂 Anonymkode: f6835...2eb 11 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #44 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du tuller? Man lar ikke et 2 år barn som ikke kan snakke være alene med en fremmed. Anonymkode: 80392...d5b Hvem har sagt noe om en fremmed? Man lar jo barnevakten bli kjent med barna! Anonymkode: 649c8...0c5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #45 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 200,- i timen? 8 timer om dagen? Det er 8000,- i uka 😂😂😂 Anonymkode: f6835...2eb Ja? Skulle de liksom gjort det gratis? Anonymkode: 4c64a...2c9 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #46 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja? Skulle de liksom gjort det gratis? Anonymkode: 4c64a...2c9 Du tenker at vi normale dødelige har råd til å betale 24.000,- for barnevakt ila 3 uker ?😂😂 Anonymkode: f6835...2eb 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #47 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 200,- i timen? 8 timer om dagen? Det er 8000,- i uka 😂😂😂 Anonymkode: f6835...2eb Da avtaler man en fast dagspris på f.eks 500 kroner. Ingen grunn til å overdramatisere. Forøvrig er det vel ingen i dag som jobber gratis. Dessuten skrev jeg 100-200. Anonymkode: 649c8...0c5 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #48 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du tenker at vi normale dødelige har råd til å betale 24.000,- for barnevakt ila 3 uker ?😂😂 Anonymkode: f6835...2eb De som har privat barnevakt på fulltid betaler da selvsagt det det koster å ha privat barnevakt på fulltid. Og det er da minimum 200kr timen når man låser seg sånn og ikke kan ta annet arbeid i samme periode. Anonymkode: 4c64a...2c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #49 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du tenker at vi normale dødelige har råd til å betale 24.000,- for barnevakt ila 3 uker ?😂😂 Anonymkode: f6835...2eb Det var et eksempel. Du blir enig med din barnevakt om en sum som er levelig for begge. Anonymkode: 649c8...0c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #50 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): De som har privat barnevakt på fulltid betaler da selvsagt det det koster å ha privat barnevakt på fulltid. Og det er da minimum 200kr timen når man låser seg sånn og ikke kan ta annet arbeid i samme periode. Anonymkode: 4c64a...2c9 Det er selvfølgelig forståelig, men de aller fleste har ikke råd til å betale for en barnevakt som skal jobbe 100% i flere uker… Jeg hadde ikke hatt råd til å betale 30 000,- i mnd for barnevakt, det tror jeg det er ytterst få av barnefamilier som gjør. Til sammenligning koster en fulltidsplass i barnehagen 2000,- i mnd… Anonymkode: f6835...2eb 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #51 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig forståelig, men de aller fleste har ikke råd til å betale for en barnevakt som skal jobbe 100% i flere uker… Jeg hadde ikke hatt råd til å betale 30 000,- i mnd for barnevakt, det tror jeg det er ytterst få av barnefamilier som gjør. Til sammenligning koster en fulltidsplass i barnehagen 2000,- i mnd… Anonymkode: f6835...2eb Til sammenligning betalte foreldre 6000 kr i måneden for barnehageplass på starten av 2000 tallet. Det tilsvarer 10 000 kr i dag. Og da var kravene til barnehage en brøkdel av hva det er i dag. Kanskje foreldre egentlig er ganske forbannet bortskjemt for tiden. Anonymkode: 4c64a...2c9 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 20. mars #52 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er selvfølgelig forståelig, men de aller fleste har ikke råd til å betale for en barnevakt som skal jobbe 100% i flere uker… Jeg hadde ikke hatt råd til å betale 30 000,- i mnd for barnevakt, det tror jeg det er ytterst få av barnefamilier som gjør. Til sammenligning koster en fulltidsplass i barnehagen 2000,- i mnd… Anonymkode: f6835...2eb Hvordan har du fått for deg at det koster 30 000 å ha barnevakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #53 Del Skrevet 20. mars Hensatt skrev (2 minutter siden): Hvordan har du fått for deg at det koster 30 000 å ha barnevakt? Les nå hva jeg siterer før du spør. Når folk sier at TS bare skal finne en barnevakt som skal passe barnet hennes 8 timer om dagen i 3 uker så sier det seg selv at det ikke er billig… Hadde jeg blitt spurt om å ta en sommerjobb hadde jeg ikke tatt mindre enn 200,- i timen heller, det er ikke akkurat god lønn det heller. Hun/ han jeg siterte foreslår å finne en barnevakt og betale 100-200 i timen. 200 i timen x 37.5 time i uken (da har man heller ikke regnet med reisetid for Ts til/fra jobb). Anonymkode: f6835...2eb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 20. mars #54 Del Skrevet 20. mars Hensatt skrev (1 minutt siden): Hvordan har du fått for deg at det koster 30 000 å ha barnevakt? 200x8=1 600 1600x5=8 000 8000x3=24000 så bruker du sikkert litt tid til å fra jobben. Så si en time. 3000 kr til så da er du oppe i 27000 for barnevakt i 9 timer 5 dager i uka. Normalt sett ville man også hatt tillegg i helg og etter kl 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #55 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Les nå hva jeg siterer før du spør. Når folk sier at TS bare skal finne en barnevakt som skal passe barnet hennes 8 timer om dagen i 3 uker så sier det seg selv at det ikke er billig… Hadde jeg blitt spurt om å ta en sommerjobb hadde jeg ikke tatt mindre enn 200,- i timen heller, det er ikke akkurat god lønn det heller. Hun/ han jeg siterte foreslår å finne en barnevakt og betale 100-200 i timen. 200 i timen x 37.5 time i uken (da har man heller ikke regnet med reisetid for Ts til/fra jobb). Anonymkode: f6835...2eb Ingen som har sagt at du må betalle 200 kroner i timen. Anonymkode: 649c8...0c5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #56 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ingen som har sagt at du må betalle 200 kroner i timen. Anonymkode: 649c8...0c5 Det er faktisk flere som har sagt at ts bør regne med 200kr timen. Anonymkode: 4c64a...2c9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #57 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingen som har sagt at du må betalle 200 kroner i timen. Anonymkode: 649c8...0c5 Du hadde sikkert jobbet gratis eller? 200,- i timen er lav lønn, det er typ minstelønn for en 18 åring. Anonymkode: f6835...2eb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #58 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Til sammenligning betalte foreldre 6000 kr i måneden for barnehageplass på starten av 2000 tallet. Det tilsvarer 10 000 kr i dag. Og da var kravene til barnehage en brøkdel av hva det er i dag. Kanskje foreldre egentlig er ganske forbannet bortskjemt for tiden. Anonymkode: 4c64a...2c9 Ja og sfo kostet 2700 pr måned bare ettermiddag. Anonymkode: 01d9f...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #59 Del Skrevet 21. mars Ville først Hørt med arv.giver ang ulønnet perm. Helt håpløst at spesielt aleneforeldre ikke får fri disse ukene. Her hvor jeg bor (en av Norges største byer) er bhg stengt uke 28 og 29, så kan hver enkelt bhg velge enten uke 27 eller uke 30 i tillegg. Altså 3 uker sammenhengende hver sommer. Ingen åpen bhg her, i hvert fall ingen kommunale. Nå er jo alle arb.givere forskjellige (heldigvis), og mange er mer fleksible på å gi småbarnsforeldre ferie disse ukene. Jeg har selv opplevd en sjef som sa rett ut: «det er ikke mitt problem» da ferien min ikke ble i ønskede uker. Kan du forhøre deg med andre foreldre, kanskje flere er i samme situasjon? Ellers ville jeg prøvd å bruke nettverket mitt så godt det lar seg gjøre. Kan noen kjente passe en hel eller halv dag? Rullere med andre foreldre/naboer? Ønsker deg lykke til 🧡 Anonymkode: 9d73b...680 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #60 Del Skrevet 21. mars Måtte ta sykemelding en sommer. Lykke til ts. Anonymkode: 5e8dc...730 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå