AnonymBruker Skrevet 22. mars #181 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Visste du ikke dette da du tok imot barnehageplassen? Dette skal stå i vedtektene til barnehagen, så det ble ikke komme som en overraskelse noen få måneder før sommerferien. Anonymkode: ae792...55b Situasjonen kan endre seg fort. Her hadde en kommune sommeråpen barnehage inntil nå nylig pga kommuneøkonomien gikk i dass og det skulle spares penger. Anonymkode: 50603...7dd 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #182 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg forstår ikke at alle i barnehagen eller SFO må ha ferien samtidig og at det må være helt stengt i 3-4 uker. På min arbeidsplass kan vi heller ikke ta ut sommerferie samtidig og stenge. Anonymkode: 4864a...1ea For å sikre trygg nok bemanning resten av året , skal alle ha ferie på forskjellige tidspunkt så vil man være manko på ansatte og det vil gå på tryggheten til barna løs Anonymkode: 6c488...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #183 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er kommunen som står bak stenging i kommunale bhg. Vi har barna våre i en privat bhg og der har de åpent i påskeuka feks. Alle kommunale bhg stenger for å spare penger. Løsningen er kanskje enda mer privatisering da. Anonymkode: 50603...7dd Nei , det er mye bakdeler med å ha åpent alltid også Anonymkode: 6c488...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #184 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Visste du ikke dette da du tok imot barnehageplassen? Dette skal stå i vedtektene til barnehagen, så det ble ikke komme som en overraskelse noen få måneder før sommerferien. Anonymkode: ae792...55b Det er feil spørsmål. Arbeidsgiver visste at TS er alene med en 2-åring og TS søkte ferie når barnehagen er stengt. Dette visste nok arbeidsgiver veldig godt, det er helt vanlig at man prater om det. Spørsmålet blir derfor: hvorfor fikk ikke TS ferie når hun (eller, barnet hennes) virkelig trenger det? Dessuten er det et tilleggsproblem med sommeråpne barnehager der mange barn samles. Barna kjenner ikke hverandre, kjenner ikke de voksne, de trenger tilvenning og tid til å bli trygg. Det er ikke en bra ting å utsette små 2-åringer for dette unødvendig! Anonymkode: 45f2e...fea 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #185 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (49 minutter siden): For å sikre trygg nok bemanning resten av året , skal alle ha ferie på forskjellige tidspunkt så vil man være manko på ansatte og det vil gå på tryggheten til barna løs Anonymkode: 6c488...19f Det er jo uansett færre barn der om sommeren? Dersom man deler opp i tidlig og sen ferie i løpet av en seksukersperiode kan det nok gå rundt. Anonymkode: 4864a...1ea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #186 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Visste du ikke dette da du tok imot barnehageplassen? Dette skal stå i vedtektene til barnehagen, så det ble ikke komme som en overraskelse noen få måneder før sommerferien. Anonymkode: ae792...55b Mange steder kan man ikke velge barnehage. Vi fikk ingen av de vi hadde på listen vår. Hadde vi takket nei til den vi fikk hadde vi stått helt uten plass… Anonymkode: 6076f...a6c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #187 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, realist. En 6 åring KAN IKKE være alene hjemme i 9 timer hver dag i 3 uker. Vanskelig å forstå? Anonymkode: a348d...218 Er det hverken besteforeldre, tanter, onkler, ingen familie du kan spørre? Vi var i samme situasjon for et par år siden, fikk ordnet oss en dagmamma, det ble dyrt, men gikk veldig fint. Anonymkode: 3a6c9...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. mars #188 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo uansett færre barn der om sommeren? Dersom man deler opp i tidlig og sen ferie i løpet av en seksukersperiode kan det nok gå rundt. Anonymkode: 4864a...1ea Den barnehagen min eldste gikk på klarte dette uten problem. Der var det tre barnehager i nærområdet som byttet på å ha sommer barnehage hvert sitt år. Da var det færre barn der. Man fikk sånn skjema for å fylle ut om når barnet skulle ta fri og når det kom i barnehagen. Så tilpassa de bemanning ut fra det. Og det var ikke et problem når de hadde ansatte fra tre ulike barnehager å ta av 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #189 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det hverken besteforeldre, tanter, onkler, ingen familie du kan spørre? Vi var i samme situasjon for et par år siden, fikk ordnet oss en dagmamma, det ble dyrt, men gikk veldig fint. Anonymkode: 3a6c9...c6d Heldig dere var. Vi har søkt etter dagmamma i området i to år. Ingen interesserte. Anonymkode: 49263...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #190 Del Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 19.24): Må jo bli kjent. Er nå 0 problem det. Begynn nå med å la ungdom passe i noen timer i helg osv. Selva var jeg barnepike for nabo barn fra jeg var 11/12 år. Yngste jeg passet var 8 mnd når jeg begynte å passe på det. Satt ofte fredag kvelder og lørdag kvelder når foreldrene var ute på noe. Anonymkode: aa85e...794 Selv om mange gjorde dette på den tiden, så var det ikke greit da, og det er heller ikke greit nå. Barn skal ikke passe barn. Et 11-12 år gammelt barn er ikke (og skal heller ikke være) i stand til å ta seg av et lite barn dersom noe skulle skjedd. At det gikk bra med mange (mange gikk det ikke bra med: det finnes haugevis av historier om barnevakter som absolutt ikke burde vært det, for å si det forsiktig) var bare flaks. Anonymkode: 210b1...65d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #191 Del Skrevet 22. mars Maleficenta skrev (1 time siden): Den barnehagen min eldste gikk på klarte dette uten problem. Der var det tre barnehager i nærområdet som byttet på å ha sommer barnehage hvert sitt år. Da var det færre barn der. Man fikk sånn skjema for å fylle ut om når barnet skulle ta fri og når det kom i barnehagen. Så tilpassa de bemanning ut fra det. Og det var ikke et problem når de hadde ansatte fra tre ulike barnehager å ta av Nettop bhg slo seg sammen og derfor ikke ett problem 🙃 Anonymkode: 6c488...19f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #192 Del Skrevet 22. mars Ts her. Ser noen spør om hvorfor ikke jeg har planlagt dette bedre, og jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skulle gjort annerledes. Tidligere har ikke barnehagen vært sommerstengt, dette ble vedtatt nå i februar. Jeg ga selvfølgelig beskjed til leder med engang mtp ferie, ferien var da ikke bestemt enda. Ser også noen sier at jeg bør få meg en jobb som følger skoleruta. Altså, det er ikke bare å omskolere seg til lærer?? Er vel ikke så mange andre yrker som har fri slik. Ved spørsmål om hva jeg gjør påske, høst, jul så stiller det seg helt annerledes for det er snakk om en-to uker hvor veldig mange faktisk har fri (inkl mine foreldre) så det vil være mye lettere med pass. Det er ikke bare å omskolere seg og endre livet helt på kort tid. Kommunen vi bor i har ingen sommeråpne barnehager, så det handler ikke om at jeg var dårlig til å planlegge. Hadde heller ikke planlagt å bli alenemor og har ikke fått løst alle utfordringer med det enda, men det kommer seg sikkert etterhvert. Akkurat nå er dette den største utfordringen. Anonymkode: 1905a...0c8 5 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars #193 Del Skrevet 22. mars Sommerstengt barnehage er noe herk, både for småbarnsforeldre og for ansatte. Ansatte vil heller ikke bli tvunget til å ta ferie midt i fellesferien, og pga. denne tvangen blir det for få folk igjen til å jobbe. Det er stor mangel på vikarer i barnehagetjenesten og derfor velger mange kommuner å stenge. FAU ved barnehagene må gå sammen med næringslivet i kommunene deres og sette press på politikerne. Sier seg selv at økonomien ikke går rundt når alle med barn i barnehagen MÅ ta de samme tre ukene med ferie hver sommer. Anonymkode: 70e8e...970 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #194 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 16.35): Feks Trondheim har det ikke. Evig problem for sykehuset hvert år. Anonymkode: 64510...cc8 Hvis det er så stort problem for sykehuset, så kan vel sykehuset organisere barnepass? Anonymkode: 8ac10...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #195 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.07): Velkommen til verden? Det har vært slik i alle år. En legger ferien til bhg/skole. De som velger turnusjobb vet jo de ikke får velge ferien sin selv. Da er det tidlig ferie et år og sent det andre. Anonymkode: 7dac9...b88 Ja siden det alltid har vært sånn så må det jo ikke komme noe nytt på banen. Anonymkode: cbda6...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 23. mars #196 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 16.13): Barnehagen hvor barnet mitt (2 år) går skal ha sommerstengt 3 uker i sommer. Jeg får ikke ferie fra jobben de tre ukene, men har fri de tre ukene før… har snakket med sjefen om dette som sier at jeg må prøve å bytte med noen internt på arbeidsplassen, men det er ingen som vil eller har mulighet til å bytte uker… hva fader gjør jeg?? Er alene med ungen, besteforeldre er fortsatt i full jobb, har ingen i nettverket som kan hjelpe så mye som i tre hele uker! Er helt fortvila Anonymkode: 1905a...0c8 Dagmamma. Innleid hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #197 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 16.55): Vi er ikke på 90 tallet lengre, å "leie barnevakt" har blitt svært vanskelig, det er jo ingen som ønsker å jobbe som det i tre uker. Anonymkode: c258a...e24 Mange titusen ukrainere sliter med å skaffe seg jobb i Norge. De kan være løsningen. Anonymkode: f1a2c...361 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #198 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mange titusen ukrainere sliter med å skaffe seg jobb i Norge. De kan være løsningen. Anonymkode: f1a2c...361 Man leverer ikke ungen til ufaglærte fremmede..!!!! Anonymkode: def1b...f42 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #199 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Mange titusen ukrainere sliter med å skaffe seg jobb i Norge. De kan være løsningen. Anonymkode: f1a2c...361 Eller man finner en privat barnehage i nærheten, som har sommeråpent. Privat barnehage koster like mye som kommunal barnehage. Anonymkode: e4d13...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #200 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eller man finner en privat barnehage i nærheten, som har sommeråpent. Privat barnehage koster like mye som kommunal barnehage. Anonymkode: e4d13...f13 ... og de er vel så mye stengt, er min erfaring. Anonymkode: 302e0...6f0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå