AnonymBruker Skrevet 21. mars #121 Del Skrevet 21. mars Det pleier å være en del barnehager som har sommeråpent. Prøv å google sommerbarnehage i kommunen du bor i. Jeg gikk i det når jeg var liten hvertfall. Anonymkode: 2cdc7...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #122 Del Skrevet 21. mars Barnet mitt begynner i barnehagen 15 april i år og pappaen sin perm går ut i mai. Jeg må ta ulønnet permisjon fra mai og frem til barnehagen begynner. Hadde jeg ikke fått permisjon måtte jeg sagt opp jobben eller funnet dagmamma, men vet ærlig talt ikke hvor man finner en dagmamma. Hadde vært interessant å visst i tilfelle jeg måtte hatt det. Tror du har rett til redusert arbeidstid/ perm når man har barn under 12 år, så ville undersøkt mer hva rettigheter du har hvis jeg var deg. Arbeidsgiver kan ikke nekte hvis det er en rettighet du har. Anonymkode: fb147...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #123 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnet mitt begynner i barnehagen 15 april i år og pappaen sin perm går ut i mai. Jeg må ta ulønnet permisjon fra mai og frem til barnehagen begynner. Hadde jeg ikke fått permisjon måtte jeg sagt opp jobben eller funnet dagmamma, men vet ærlig talt ikke hvor man finner en dagmamma. Hadde vært interessant å visst i tilfelle jeg måtte hatt det. Tror du har rett til redusert arbeidstid/ perm når man har barn under 12 år, så ville undersøkt mer hva rettigheter du har hvis jeg var deg. Arbeidsgiver kan ikke nekte hvis det er en rettighet du har. Anonymkode: fb147...bca Mente 15. August i år* Anonymkode: fb147...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #124 Del Skrevet 21. mars Føler’n, TS! I vår kommune er også alle barnehager sommerstengt og det er et sabla styr med tidligferie/senferie hvert år og det er ofte vi ikke får ferie sammen i det hele tatt. Synes sommerstengt barnehage er en uting, samtidig som jeg forstår behovet. Jeg tenker at du må gå i en ærlig dialog med arbeidsgiver, legge frem saken din og si at siden du er eneforsørger (kondolerer, forresten) så må du ha fri i barnehagestengte uker ellers så har du ikke annet valg enn å finne deg en arbeidsgiver som bedre matcher din livssituasjon. I verste/beste fall må du si opp, men du ønsker uansett ikke en arbeidsgiver som ikke spiller på lag med deg. Anonymkode: b3cc7...a8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #125 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Så: 1) Helsevesenet vil stenge ned om alle med barn i barnehage/barneskole alder skal ha fri og stakkars de som må holde ferie i juni og august? Det kan vi ikke ha, så da må de med småbarn ordne på egenhånd? 2) Alle kvinner med små barn (dvs omtrent alle i alderen 25-40 år) skal søke seg over i andre jobber med flekstid og arbeidsplasser som har stengt når det er skoleferie. Hvor mange med flekstid som har jobbet 10-15 år på kontor eller der det er sommerstegnt tror du går tilbake til helsevesenet nrå de er 40? Og hvor mange folk blir det da tilgjengelig i helsevesent på sommeren? Flere eller ferre? Du motsiger deg selv med alle de dumme løsningene dine - det henger ikke på greip. Anonymkode: 45f2e...fea Elsker folk på Kg som ikke klarer nyansene. Men hvis alle med barn som jobber i helse skal ha fri hele juli så bli tilbudet kraftig redusert ja. Ansatte uten barn har også rett på å ha fri sammen med sine venner og familie, og mange har det i fellesferien som også er i juli. Derfor kan faktisk ikke de uten små barn bare ta ferie i juni eller august, selv om du nok ikke forstår det siden du tror de med små barn har en generell fortrinnsrett. De fleste steder i helse deler man ferien i to eller tre, så alle får litt ferie i juli og så går det på rundgang. Det betyr da at man som to foreldre kanskje ikke får lang ferie sammen, eller må finne andre løsninger for barnepass, men det er en gang sånn det er. De med barn har ikke mer rett på ferie sammen med sine enn de uten barn. Jeg sier ikke alle med barn må skaffe seg jobb med fleksitid, det viser bare dine mangelfulle lesekunnskaper at du påstår det. Jeg sier at ts, som tydeligvis har et svært begrenset nettverk til å hjelpe seg og atpåtil bhg som er stengt i feriene, bør jobbe for å finne en stilling som er tilpasset hennes behov. Hun kan jo klage på kg så mye hun vil, og du og andre kan hyle stakkars så mye dere vil, men faktum er at dette er et problem ts må løse. Og det gjøres ikke ved sympatiskriving på kg, det gjøres med å gidde å ta et aktivt valg i den virkelige verden for å få en hverdag som går opp Anonymkode: 8b310...4cf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #126 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er jo en god stund til. Kanskje er det en ungdom i nabolaget som kan være barnevakt i de ukene, mange unge ønsker seg en sommerjobb, og det er jo god tid til å la dem bli kjent. Anonymkode: 9b6b8...ae4 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Barnehagen hvor barnet mitt (2 år) går skal ha sommerstengt 3 uker i sommer. Jeg får ikke ferie fra jobben de tre ukene, men har fri de tre ukene før… har snakket med sjefen om dette som sier at jeg må prøve å bytte med noen internt på arbeidsplassen, men det er ingen som vil eller har mulighet til å bytte uker… hva fader gjør jeg?? Er alene med ungen, besteforeldre er fortsatt i full jobb, har ingen i nettverket som kan hjelpe så mye som i tre hele uker! Er helt fortvila Anonymkode: 1905a...0c8 Da får du sykemelde deg eller noe. Barnet kan ikke være alene. Her og er det sommerstengt i 3uker. Det er i juli, fellesferie der de fledte har ferie. Hvorfor kan du ikke få fri? Hva med far? Hadde aldri latt en tenåring i nabolaget passet barna mine i mange timer hver dag i 3uker.. Anonymkode: 778cc...93f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #127 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får du sykemelde deg eller noe. Barnet kan ikke være alene. Her og er det sommerstengt i 3uker. Det er i juli, fellesferie der de fledte har ferie. Hvorfor kan du ikke få fri? Hva med far? Hadde aldri latt en tenåring i nabolaget passet barna mine i mange timer hver dag i 3uker.. Anonymkode: 778cc...93f Les tråden før du kommenterer. Sjefen nekter henne å ta ferie og barnefar er dessverre gått bort. Hun er alene. Anonymkode: 06fc1...9da 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #128 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har som en voksen og ansvarlig person innsett at majoriteten av forhold ryker, og dermed planlagt for hvordan jeg skal klare med om jeg blir alene. Det bør faktisk alle gjøre før de får barn, kjøper hus, reduserer stillingen sin ect. Planlagt for dødsfall i den grad at vi har livsforsikring, som alle også bør tenke på. Nei, jeg sier at hun må ta ansvar for den situasjonene hun er havnet i, det er det generasjoner har gjort før henne uten å forvente at alle andre skal fikse problemene. Du blir ikke ufør fordi du er alenemor, men du bør gjerne finne en stilling med mulighet for å jobbe hjemmefra, og en bhg som ikke har feriestengt. Ts kan ikke jobbe i helse og forvente fri alle ferier, røde dager og planleggingsdager bare fordi hun er alenemor, det er mange alenemødre i arbeidslivet. Anonymkode: 8b310...4cf Det virker som du misser hele poenget..de fleste alenemødre har fortsatt en far til barnet som kan stille opp. Når man er skilt er ferien null problem - og en voldsom berikelse for arbeidsgiver..fordi man da ikke har ferier sammen allikevel. Beklager, men det virker som du overhodet ikke forstår situasjonen som beskrives i denne tråden. Anonymkode: 4e599...56d 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #129 Del Skrevet 21. mars Vær glad det bare er 3 uker. Sfo har stengt 1.juli til 1.august til opplysning. Går en barn så vet en jo dette. Bytt jobb eller sykemelding. Anonymkode: 7dac9...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #130 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her! Takk for svarene deres. Har vært i kontakt med kommunen og det stemmer at alle barnehagene er stengt i samme periode, så da er ikke annen barnehage noe alternativ. Jeg jobber i helse, får ikke ulønnet perm, da sommeren er den travleste tiden på året mtp ferieavvikling og merkelig nok alltid ekstremt mange sykmeldinger. Ser at sykmelding blir foreslått av noen her, og det er ikke et alternativ, jeg er jo ikke syk. Som nevnt, far er dø og har derfor litt utfordringer med å hjelpe til pga det. Mine foreldre er fortsatt i full jobb, er under 60 år og har ikke «senil-uka» som også kommenteres her. De har ferie ene uken hvor barnehagen har stengt, men skal til syden med to vennepar. Farfaren til barnet mitt er dø og farmoren har vi ikke hatt noe særlig kontakt med da hun «ikke orker». Jeg har venner, men de er jo også i full jobb og jeg kan nesten ikke be noen om å bruke sommerferien sin på å passe min to-åring. En ganske fortvilende situasjon som gjør at jeg vurderer å si opp jobben for å få det til å funke. Jeg vet at jeg kan få meg jobb igjen relativt fort da jeg jobber i helse. Må prøve nok en gang å snakke med arbeidsgiver om dette. Jeg forstår at ikke alle kan få ferie i fellesferien, så føler på mange måter at det ikke er arbeidsgiver som er kjip, det er jo egentlig kommunen som er kjip som stenger ned barnehagene uten å gi foreldre et alternativ. Nå er jeg jo ansatt i kommunen så kanskje det er kommunen jeg skal gå til å spørre hva de tenker. Anonymkode: 1905a...0c8 Jeg skulle til å foreslå å si opp jobben. Om ikke annet, så hvert fall søke jobb ett annet sted først. Da står du i det minste ikke uten jobb. En sykemelding vil nok arbeidsgiver bestride, så den løsningen er nok ikke smart å ta. Begynn å søk med en gang. Du har oppsigelsestid som også må tas hensyn til. Du må da si opp før månedsskiftet? Da jobber du ut junimåned. Si det til sjefen, at det er det du må gjøre for å få det til å gå opp. Du kan ha brevet klart til sjefen når du skal snakke med henne. Arbeidsgiver skal tilrettelegge for småbarnsforeldre. Du har ikke valg. Barnehagene er stengt når de er stengt. Far er død og dine nærmeste er selv i jobb. Anonymkode: 258a6...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #131 Del Skrevet 21. mars Tilretteleggingen alle snakker om gjelder redusert arbeidstid. Ser ikke dette hjelper ts noe særlig. Anonymkode: 4072d...6a4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #132 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b Her i Bergen har alle kommunale barnehager sommerlukket i tre uker. Før kommunen fikk tatt knekken på de private barnehagene var også vår barnehage privat. Da kunne vi selv sette oss opp på tre ukers ferie når det passet. Etter at kommunen overtok ble det slutt på dette. I tillegg innskrenket de åpningstidene med en halv time hver morgen og ettermiddag. Hvilket gjør at vi stresser noe hinsides med å rekke å levere før jobb og hente innen stengetid. Så takk til kommunen, som gjør livet med barn enda mer stressende for oss vanlige mennesker med fast arbeidstid. Anonymkode: f1a85...1e3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #133 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Elsker folk på Kg som ikke klarer nyansene. Men hvis alle med barn som jobber i helse skal ha fri hele juli så bli tilbudet kraftig redusert ja. Ansatte uten barn har også rett på å ha fri sammen med sine venner og familie, og mange har det i fellesferien som også er i juli. Derfor kan faktisk ikke de uten små barn bare ta ferie i juni eller august, selv om du nok ikke forstår det siden du tror de med små barn har en generell fortrinnsrett. De fleste steder i helse deler man ferien i to eller tre, så alle får litt ferie i juli og så går det på rundgang. Det betyr da at man som to foreldre kanskje ikke får lang ferie sammen, eller må finne andre løsninger for barnepass, men det er en gang sånn det er. De med barn har ikke mer rett på ferie sammen med sine enn de uten barn. Jeg sier ikke alle med barn må skaffe seg jobb med fleksitid, det viser bare dine mangelfulle lesekunnskaper at du påstår det. Jeg sier at ts, som tydeligvis har et svært begrenset nettverk til å hjelpe seg og atpåtil bhg som er stengt i feriene, bør jobbe for å finne en stilling som er tilpasset hennes behov. Hun kan jo klage på kg så mye hun vil, og du og andre kan hyle stakkars så mye dere vil, men faktum er at dette er et problem ts må løse. Og det gjøres ikke ved sympatiskriving på kg, det gjøres med å gidde å ta et aktivt valg i den virkelige verden for å få en hverdag som går opp Anonymkode: 8b310...4cf Det er forskjell på å ha barn og det å være helt alene med barn. Jeg har to barn selv, men mannen og jeg er fortsatt to om dem. Om jeg ikke får ferie i juli så går det greit, for han får ferie, eller omvendt. TS er helt alene. Det er ikke engang en far som har barnet litt her og der, han er død. Å tilrettelegge for de det gjelder, som jo ikke er majoriteten av de ansatte, burde være et minimum. Ellers har jeg jo vært barnløs en gang jeg også, utrolig nok. Vi er jo ikke like alle sammen, men ferie i juli var ikke noe jeg ønsket meg. Tok heller ferie utenom fellesferien fordi det var billigere, og mindre barnefamilier på tur. Det var deilig. Jeg er for øvrig enig i at når man er alene om barn så bør man kanskje ha en litt mer fleksibel jobb, men nå er situasjonen som den er. Hadde TS vært min kollega så hadde jeg forventet at hun ble prioritert i barnehagens sommerferie. Om det betyr at jeg hadde gitt opp litt av ferien samtidig som mannen så måtte det bare være sånn. Skulle aller helst håpe at én eller to andre også kunne være litt fleksible, så vi alle fikk noen av de ukene vi ønsket oss selvfølgelig. Anonymkode: 03088...93a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #134 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her! Takk for svarene deres. Har vært i kontakt med kommunen og det stemmer at alle barnehagene er stengt i samme periode, så da er ikke annen barnehage noe alternativ. Jeg jobber i helse, får ikke ulønnet perm, da sommeren er den travleste tiden på året mtp ferieavvikling og merkelig nok alltid ekstremt mange sykmeldinger. Ser at sykmelding blir foreslått av noen her, og det er ikke et alternativ, jeg er jo ikke syk. Som nevnt, far er dø og har derfor litt utfordringer med å hjelpe til pga det. Mine foreldre er fortsatt i full jobb, er under 60 år og har ikke «senil-uka» som også kommenteres her. De har ferie ene uken hvor barnehagen har stengt, men skal til syden med to vennepar. Farfaren til barnet mitt er dø og farmoren har vi ikke hatt noe særlig kontakt med da hun «ikke orker». Jeg har venner, men de er jo også i full jobb og jeg kan nesten ikke be noen om å bruke sommerferien sin på å passe min to-åring. En ganske fortvilende situasjon som gjør at jeg vurderer å si opp jobben for å få det til å funke. Jeg vet at jeg kan få meg jobb igjen relativt fort da jeg jobber i helse. Må prøve nok en gang å snakke med arbeidsgiver om dette. Jeg forstår at ikke alle kan få ferie i fellesferien, så føler på mange måter at det ikke er arbeidsgiver som er kjip, det er jo egentlig kommunen som er kjip som stenger ned barnehagene uten å gi foreldre et alternativ. Nå er jeg jo ansatt i kommunen så kanskje det er kommunen jeg skal gå til å spørre hva de tenker. Anonymkode: 1905a...0c8 "jeg får ikke ulønnet perm" - jeg har gitt deg flere lenker på at dette har du rett på, hvorfor bruker du ikke de og krever ulønnet perm? Det er jo enklere enn å si opp. Anonymkode: c258a...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #135 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): "jeg får ikke ulønnet perm" - jeg har gitt deg flere lenker på at dette har du rett på, hvorfor bruker du ikke de og krever ulønnet perm? Det er jo enklere enn å si opp. Anonymkode: c258a...e24 Hvilken innlegg skriver du om, jeg finner dem ikke i farten, begynner å bli mange innlegg i diskusjonen. Etter min erfaring må ulønnet permisjon avtales med arbeidsgiver i tillegg må det avvikles umiddelbart etter vanlig fødselspermisjon. En kan ikke bare forlange ulønnet permisjon fordi ferierotasjonen ikke ble som en ønsket? Med det sagt har jeg sympati for ts og jeg tror arbeidsgiver gir seg (om de kan) når hun settet hardt mot hardt og i tillegg søket andre arbeidssteder. Jeg vil også tro at kollegaer kommer frem når de skjønner alvoret, spesielt om ts er en verdsatt kollega. Anonymkode: 4072d...6a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #136 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilken innlegg skriver du om, jeg finner dem ikke i farten, begynner å bli mange innlegg i diskusjonen. Etter min erfaring må ulønnet permisjon avtales med arbeidsgiver i tillegg må det avvikles umiddelbart etter vanlig fødselspermisjon. En kan ikke bare forlange ulønnet permisjon fordi ferierotasjonen ikke ble som en ønsket? Med det sagt har jeg sympati for ts og jeg tror arbeidsgiver gir seg (om de kan) når hun settet hardt mot hardt og i tillegg søket andre arbeidssteder. Jeg vil også tro at kollegaer kommer frem når de skjønner alvoret, spesielt om ts er en verdsatt kollega. Anonymkode: 4072d...6a4 Innlegg #79 på side 4. Med lenke til Tvisteløsningsnemnda hvor en lignende sak ble tatt opp (ansatt i fengsel, fikk rett på redusert arbeidstid alle skoleferier). Du snakker om noe helt annet,du snakker om ulønnet foreldrepermisjon. Her er det snakk om rett på redusert arbeidstid (inkludert arbeidsfrie perioder) som beskrevet i innlegg 79. Obs - rett på redusert arbeidstid/fri betyr ikke rett på ferie, men at arbeidet reduseres i de aktuelle periodene og dermed redusert lønn. Og dere som er redd for at kvinner i fertil alder ikke skal få jobb pga dette - slapp helt av. Helse-Norge er HELT avhengige av kvinner i fertil alder. Anonymkode: c258a...e24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #137 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Les nå hva jeg siterer før du spør. Når folk sier at TS bare skal finne en barnevakt som skal passe barnet hennes 8 timer om dagen i 3 uker så sier det seg selv at det ikke er billig… Hadde jeg blitt spurt om å ta en sommerjobb hadde jeg ikke tatt mindre enn 200,- i timen heller, det er ikke akkurat god lønn det heller. Hun/ han jeg siterte foreslår å finne en barnevakt og betale 100-200 i timen. 200 i timen x 37.5 time i uken (da har man heller ikke regnet med reisetid for Ts til/fra jobb). Anonymkode: f6835...2eb Ikke glem +en stund før det for at barnet skal bli kjent🤑 Anonymkode: 6076f...a6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #138 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Elsker folk på Kg som ikke klarer nyansene. Men hvis alle med barn som jobber i helse skal ha fri hele juli så bli tilbudet kraftig redusert ja. Ansatte uten barn har også rett på å ha fri sammen med sine venner og familie, og mange har det i fellesferien som også er i juli. Derfor kan faktisk ikke de uten små barn bare ta ferie i juni eller august, selv om du nok ikke forstår det siden du tror de med små barn har en generell fortrinnsrett. De fleste steder i helse deler man ferien i to eller tre, så alle får litt ferie i juli og så går det på rundgang. Det betyr da at man som to foreldre kanskje ikke får lang ferie sammen, eller må finne andre løsninger for barnepass, men det er en gang sånn det er. De med barn har ikke mer rett på ferie sammen med sine enn de uten barn. Jeg sier ikke alle med barn må skaffe seg jobb med fleksitid, det viser bare dine mangelfulle lesekunnskaper at du påstår det. Jeg sier at ts, som tydeligvis har et svært begrenset nettverk til å hjelpe seg og atpåtil bhg som er stengt i feriene, bør jobbe for å finne en stilling som er tilpasset hennes behov. Hun kan jo klage på kg så mye hun vil, og du og andre kan hyle stakkars så mye dere vil, men faktum er at dette er et problem ts må løse. Og det gjøres ikke ved sympatiskriving på kg, det gjøres med å gidde å ta et aktivt valg i den virkelige verden for å få en hverdag som går opp Anonymkode: 8b310...4cf Du sier «alle», ikke meg. Du som sa at alle må bytte jobb. Og ja, jeg mener at aleneforeldre med 2-åringer uten pass trumfer barnløse i feriekabalen anyday. Og de trumfer også folk med store barn. De med store barn forstår jo heldigvis skvisen man står i som forelder uten pass til barna. Gamle barnløse tanters ferie får vike. Alternativet for TS er å måtte si opp eller få en sykemelding. Barneløse Kari på 50 risikerer å ikke dra på ferie med niesene sine. Skjønner du ikke forskjellen på alvorlighetsgrad i konsekvensene her? Anonymkode: 45f2e...fea 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #139 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi er bare lei sutringen av hvor fælt dagens foreldre mener de har det. Litt perspektiv hadde gjort seg. Men innser at det er vi som har skjemt dere bort. Anonymkode: 173ab...7a0 Ikke meg du siterte, men jeg må da også spørre som personen før meg. Hvorfor er du her inne da? Hvis du slutter å henge i tråder om folk med små barn så slipper du helt å høre på klagingen vår. Det er HELT frivillig å utsette deg for det. Anonymkode: 6076f...a6c 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #140 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du sier «alle», ikke meg. Du som sa at alle må bytte jobb. Og ja, jeg mener at aleneforeldre med 2-åringer uten pass trumfer barnløse i feriekabalen anyday. Og de trumfer også folk med store barn. De med store barn forstår jo heldigvis skvisen man står i som forelder uten pass til barna. Gamle barnløse tanters ferie får vike. Alternativet for TS er å måtte si opp eller få en sykemelding. Barneløse Kari på 50 risikerer å ikke dra på ferie med niesene sine. Skjønner du ikke forskjellen på alvorlighetsgrad i konsekvensene her? Anonymkode: 45f2e...fea Så de uten barn skal alltid måtte føye seg? Det er ikke riktig Anonymkode: 6c488...19f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå