AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Barnehagen hvor barnet mitt (2 år) går skal ha sommerstengt 3 uker i sommer. Jeg får ikke ferie fra jobben de tre ukene, men har fri de tre ukene før… har snakket med sjefen om dette som sier at jeg må prøve å bytte med noen internt på arbeidsplassen, men det er ingen som vil eller har mulighet til å bytte uker… hva fader gjør jeg?? Er alene med ungen, besteforeldre er fortsatt i full jobb, har ingen i nettverket som kan hjelpe så mye som i tre hele uker! Er helt fortvila Anonymkode: 1905a...0c8 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Det er jo en god stund til. Kanskje er det en ungdom i nabolaget som kan være barnevakt i de ukene, mange unge ønsker seg en sommerjobb, og det er jo god tid til å la dem bli kjent. Anonymkode: 9b6b8...ae4 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Hør med barnehagen/kommunen om det er en barnehage som har åpent og som kan ta til seg barn fra andre barnehager de ukene. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er jo en god stund til. Kanskje er det en ungdom i nabolaget som kan være barnevakt i de ukene, mange unge ønsker seg en sommerjobb, og det er jo god tid til å la dem bli kjent. Anonymkode: 9b6b8...ae4 smurfebuss skrev (6 minutter siden): Hør med barnehagen/kommunen om det er en barnehage som har åpent og som kan ta til seg barn fra andre barnehager de ukene. Takk for tips! Skal høre med kommunen, men forsto det slik at det gjaldt alle barnehagene i kommunen. Men skal absolutt dobbeltsjekke! Anonymkode: 1905a...0c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars Populært innlegg #6 Del Skrevet 20. mars Søk om ulønnet permisjon av sosiale årsaker (rettighet). Mulig arbeidsgiver skjønner at det er bedre å flytte ferien din enn å miste deg i 6 uker. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/arbeidstid/redusert-arbeidstid/ Anonymkode: c258a...e24 41 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b Feks Trondheim har det ikke. Evig problem for sykehuset hvert år. Anonymkode: 64510...cc8 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Slik er det hos oss også. Nå har de fleste jeg jobber med i helse småbarn. Dvs at nesten alle har søkt ferie samtidig og ledelsen må få tak i 15 vikarer disse tre ukene. Anonymkode: 49263...752 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars Altså dette er jo noe man må ta i betraktning når man velger å få barn, spesielt om man er alene, og når man velger bhg. Her må du rett og slett leie barnevakt i tre uker, spør de andre foreldrene i bhg hvordan de gjør det, kanskje dere kan gå samme om å betale noen for å passe ungene. Hvor er barnets far? Farmor og farfar? Tanter og onkler? Venner? Anonymkode: 8b310...4cf 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars Populært innlegg #10 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Altså dette er jo noe man må ta i betraktning når man velger å få barn, spesielt om man er alene, og når man velger bhg. Her må du rett og slett leie barnevakt i tre uker, spør de andre foreldrene i bhg hvordan de gjør det, kanskje dere kan gå samme om å betale noen for å passe ungene. Hvor er barnets far? Farmor og farfar? Tanter og onkler? Venner? Anonymkode: 8b310...4cf Vi er ikke på 90 tallet lengre, å "leie barnevakt" har blitt svært vanskelig, det er jo ingen som ønsker å jobbe som det i tre uker. Anonymkode: c258a...e24 61 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars Ulønna perm, og så søk om en bedre jobb. Det er tullete å ha en SÅ fleksibel arbeidsgiver når man er alene med små barn… Anonymkode: 6076f...a6c 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er ikke på 90 tallet lengre, å "leie barnevakt" har blitt svært vanskelig, det er jo ingen som ønsker å jobbe som det i tre uker. Anonymkode: c258a...e24 Dette! Anonymkode: 6076f...a6c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars "Leie barnevakt" faktisk. Som om det har vært en greie siste 25 årene. Langtidsperspektivet er jo bytt jobb men på kortsiktig basis tar du ubetalt ferie og arbeidsgiver står uten deg i 6 uker. Anonymkode: 8ce6b...5cf 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b Vår har stengt 3 uker om sommeren, hele påska og hele jula (fra julaften til over nyttår. Er mange barnehager som bestemmer når vi må ta ferie rett og slett. Anonymkode: 822d5...dc3 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo en god stund til. Kanskje er det en ungdom i nabolaget som kan være barnevakt i de ukene, mange unge ønsker seg en sommerjobb, og det er jo god tid til å la dem bli kjent. Anonymkode: 9b6b8...ae4 Du tuller? Man lar ikke et 2 år barn som ikke kan snakke være alene med en fremmed. Anonymkode: 80392...d5b 31 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vår har stengt 3 uker om sommeren, hele påska og hele jula (fra julaften til over nyttår. Er mange barnehager som bestemmer når vi må ta ferie rett og slett. Anonymkode: 822d5...dc3 Vår også, og vi valgte ikke denne barnehagen. Her er det stort press, og man er heldig som får noe i det heletatt… Anonymkode: 6076f...a6c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Del Skrevet 20. mars Kanskje foreldrene dine kan hjelpe deg en uke? (Om de har ferie da). Og har barnet noen andre besteforeldre eller tanter/onkler som kanskje kan hjelpe? Anonymkode: 42f5b...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b Vel jeg fikk ikke det en sommer da bhg til mine tvillinger stengte. Vi var bare 3 søkere og det var for få. Den beskjeden fikk jeg i mai. Anonymkode: cbda6...ba2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva slags kommune er det som ikke har sommerbarnehage? Det trodde jeg alle kommuner hadde. Privat barnehage? Anonymkode: ed539...b1b Der jeg bor i Innlandet er ingen av de kommunale bhg åpne i juli. Helt stengt. Ikke sfo tilbud en gang Anonymkode: aa85e...794 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tuller? Man lar ikke et 2 år barn som ikke kan snakke være alene med en fremmed. Anonymkode: 80392...d5b Må jo bli kjent. Er nå 0 problem det. Begynn nå med å la ungdom passe i noen timer i helg osv. Selva var jeg barnepike for nabo barn fra jeg var 11/12 år. Yngste jeg passet var 8 mnd når jeg begynte å passe på det. Satt ofte fredag kvelder og lørdag kvelder når foreldrene var ute på noe. Anonymkode: aa85e...794 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå