AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Jeg er i uke 8 og spyr med engang noe mat eller drikke kommer i magen. Men virket ikke som at legen tok det noe annet seriøst enn å bare skrive ut noe kvalmestillende til meg. Men jeg får ikke noe virkning av tablettene heller for jeg spyr dem opp med magesyre 😅 har noen erfaringer med dette og vil dele? jeg lurer også på hvordan dere rent praktisk fikk det til å gå rundt hvis dere hadde / har barn fra før av. Mistet dere mye tid med barna pga kvalmen og oppkast hele dagen, eller klarte dere å finne noen smutthull som gjorde det overlevelig å være med barnet/barna uten å spy seg grønn 😅 Leverte dere og henta i bhg og kasta opp foran alle? Lagde dere middag mens dere stod å kasta opp? det er begrenset med syk dager hos pappaen i huset, så mye av det praktiske faller på meg. Men jeg føler meg helt invalidisert. takk på forhånd Anonymkode: cb6f4...098 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden https://svangerskapskvalme.no/a-vaere-kvalm/sukk-test/ Jeg hadde SUKK-score på 12 stort sett frem til uke 18. Altså ikke hyperemesis, da skal man vel ha SUKK-score på 13. Men jeg var jo veldig dårlig og ble helt zombie av xonvea så det var ikke aktuelt. Afipran fikk jeg ubehagelige bivirkninger av. Jeg klarte ingenting i mange uker. Lå bare på sofaen og hadde nok med å eksistere. Mannen gjorde alt. Anonymkode: 5ee77...707 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Det er ulike kvalmestillende på markedet, så hvis en av dem ikke funker for deg så be om å få en annen. Mange (ikke alle) har god effekt av xonvea som er laget spesielt for svangerskapskvalme. For andre funker reseptfri postadem best, evt i kombinasjon med afipran som er reseptbelagt. Prøv deg fram sammen med legen. Ellers var det ikke for meg noe annet å gjøre enn å forsøke å spise små biter med mat som verken smakte eller luktet noe særlig, f.eks. flatbrød. Sult gjorde kvalmen verre. Anonymkode: 74a81...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Jeg kasta opp et sted mellom 10 og 50 ganger om dagen. Intens kvalme døgnet rundt. Hadde konstant sukk skår på 15 😅 prøvde alt av kvalmestillende, men klarte ikke holde dem nede. Flere runder med innleggelse og stor vektnedgang. det var min «reise» med HG! Helt jævlig! Anonymkode: 5e35c...694 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Her så kastet jeg opp før vannet eller maten rakk, og komme i magen. Så jeg ble lagt inn på sykehuset allerede i uke 5. Men barnet vi hadde fra før var 5 år, og far hadde kontorjobb med fleksi tid. Jeg ble og bedre fra uke 12, så da orket jeg jo og være mer med barnet. Men i perioden det var verst, så kom barnet i senga til meg etter barnehagen, da lå hun bare inntil meg, koste, snakket og vi så på film. Så det var jo veldig koselig. Og far fikk slappe av, og rakk og lage middag. Anonymkode: 2db42...f92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden Jeg hadde sukk score på 10 og gikk ned 8,5 kg i graviditeten, så skjønner faktisk ikke at folk overlever å ha score på høyere. Det er helt forferdelig å være kvalm. Hos meg varte kvalmen helt til fødsel Anonymkode: 6fe4f...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå