AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Har vært i narkose og da blir jeg alltid skrubbsulten… jeg bestilte taxi med et stopp på veien for å hente en burger. Sjåføren virket ikke helt fornøyd med stoppet. Så kom jeg inn i bilen igjen. Og merker med en gang at bilen akutt lukter take away fra min mat… Jeg sa beklager og at nå har jeg lært, men han svarte ikke. Jeg pakket jakken min rundt posen, for at det ikke skal lukte såå burger… er det ramadan?🥲 er dette skikkelig ille?😭 taxi sjåføren sitter å raper og brekker seg, burde jeg kanskje gå ut av bilen? Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre her… Anonymkode: 6c440...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Men herregud, du skal vel ikke kjøre til Nordkapp. Det går bra Anonymkode: 3d0f8...347 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Jeg tenker dette høres ut som en klassisk dag for en drosjesjåfør. Om det er Ramadan som gjør det eller ikke skal ikke du tenke på. Hvis sjåføren har et problem med det så må han informere på forhånd. Anonymkode: b14dd...caf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker dette høres ut som en klassisk dag for en drosjesjåfør. Om det er Ramadan som gjør det eller ikke skal ikke du tenke på. Hvis sjåføren har et problem med det så må han informere på forhånd. Anonymkode: b14dd...caf Sånn er det å være drosjesjåfør ja. Selv har jeg sendt taxi for å hente pizza på Peppes da jeg var fyllesjuk et par ganger Gått fint det også. Selv faster jeg daglig før kl 12 og jeg nekter jo ikke akkurat folk rundt meg å spise for det. Anonymkode: a74f6...16e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars Altså, det lukter jo i bilen etter at du har godt ut og. Kanskje ikke så hyggelig for neste passasjer . Så veldig gjennomtenkt var det ikke, men man er jo gjerne ikke på topp når man har våknet av narkose, er jo en grunn til at en tar taxi. Uansett, gjort er gjort 😅 Anonymkode: c0f02...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sånn er det å være drosjesjåfør ja. Selv har jeg sendt taxi for å hente pizza på Peppes da jeg var fyllesjuk et par ganger Gått fint det også. Selv faster jeg daglig før kl 12 og jeg nekter jo ikke akkurat folk rundt meg å spise for det. Anonymkode: a74f6...16e Nei, altså flere nekter deg og ta med mat som lukter, og det har noe og gjøre med passasjerene etter deg og. Hvorfor bruker du taxi for matleveranse egentlig, dyrt og komplisert? Du vet at Peppes leverer på døra? Anonymkode: c0f02...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars Som eks taxisjåfør kan jeg si at dette er ingenting du skal tenke på. Hverken i bilen eller etter bilen. Hele opplegget er totalt uskyldig og naturlig av seg. Trøst deg heller med all den elendigheten taxisjåfører opplever gjennom rus, alkohol, oppkast, trusler, sjikaner, folk som ikke vil betale for seg, folk som er sure, folk som ikke har dusjet på 10 år, folk som har tømt bestemors roseparfyme over seg osv... litt fersk matlukt som går raskt bort er ingenting å tenke på. Ramadan eller ikke. Anonymkode: 9b1b2...c27 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Hvis sjåføren har et problem med dette p.ga. ramadan så bør han finne seg et annet yrke, enn så lenge så er ikke Norge et muslimsk land. Anonymkode: 7b7aa...817 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og merker med en gang at bilen akutt lukter take away fra min mat… Jeg sa beklager og at nå har jeg lært, Er det din første gang i bil med fast food? I så fall, det pleier å lukte ganske markant. Jeg tror likevel sjåføren har opplevd det før, men som de fleste av oss er det ikke en lukt vi foretrekker å ha "sittende" i bilen. Du fornærmet han neppe i særlig grad, men det er neppe noe sjåføren ønsker. Hadde du selv ønsket at bilen din luktet slik? Og særlig om det er bilen man lever av? Jeg hadde ikke ønsket det, men hadde ikke akkurat blitt personlig fornærmet. Jeg hadde bare ønsket at du var et menneske som utviste en grad av hensyn, utover det hadde jeg ikke ofret det en tanke, etter jeg hadde vasket ut bilen. Anonymkode: b0949...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis sjåføren har et problem med dette p.ga. ramadan så bør han finne seg et annet yrke, enn så lenge så er ikke Norge et muslimsk land. Anonymkode: 7b7aa...817 Seriøst, hadde du digget det om bilen din luktet "mækærn"? Jeg er på ingen måte religiøs, men har samtidig særdeles forståelse for ønsket om at arbeidsplassen ikke lukter som en cheeseburger. Kanskje det er på tide å legge bort fremmedhatet? Ikke vet jeg, men noe forståelse for helt banale ønsker burde man virkelig klare å forstå på tvers av religioner og etnisitet. Anonymkode: b0949...957 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis sjåføren har et problem med dette p.ga. ramadan så bør han finne seg et annet yrke, enn så lenge så er ikke Norge et muslimsk land. Anonymkode: 7b7aa...817 Slutt og blande inn ramadan, jeg er ikke muslim, men kan bli bilsyk . Hadde ikke satt pris på om taxien stinka i fra kunden før meg. Anonymkode: c0f02...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som eks taxisjåfør kan jeg si at dette er ingenting du skal tenke på. Hverken i bilen eller etter bilen. Hele opplegget er totalt uskyldig og naturlig av seg. Trøst deg heller med all den elendigheten taxisjåfører opplever gjennom rus, alkohol, oppkast, trusler, sjikaner, folk som ikke vil betale for seg, folk som er sure, folk som ikke har dusjet på 10 år, folk som har tømt bestemors roseparfyme over seg osv... litt fersk matlukt som går raskt bort er ingenting å tenke på. Ramadan eller ikke. Anonymkode: 9b1b2...c27 Med den tankegangen kan man jo gjøre hva som helst? jeg er enig i at ts ikke behøver og tenke mer på det, gjort er gjort, var kanskje litt tanketom av narkosen og har tenkt nok i ettertid til at det kanskje ikke gjøres igjen. Gjort en tabbe, blitt oppmerksom av seg selv, lært, ferdig. Jeg har sendt biler videre både pga av bestemors roseparfyme og matstank. Vet også at flere taxisjåfører nekter take away i bilen, og ikke bare for sin egen del men for andre kunder. Heldigvis . Og sammenligne det med og ha opplevd verre ting som trusler , sjikane, folk som nekter og betale blir bare dumt. Skill mellom folkeskikk og hensyn og ulovlig oppførsel . Har heldigvis aldri satt meg inn i en taxi etter han som ikke har dusja på 10 år, da hadde det vært meg du opplevd oppkast fra. Synes du høres veldig useriøs ut, og bra du er eks taxisjåfør, siden du nærmest oppfordrer den ene passasjeren til og ikke ta hensyn til senere passasjere. Fordi du har « opplevd elendighet « Anonymkode: c0f02...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med den tankegangen kan man jo gjøre hva som helst? Ja, enig i den konklusjonen, som selvfølgelig tilsier at slik kan man ikke ha det på egen arbeidsplass. Det tror jeg de aller fleste er enige i. Ingen vil ha verken spy eller lukt fra ræva fast food på sin arbeidsplass. Anonymkode: b0949...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars "Sitter og raper og brekker seg"? Åpenbart ikke du som gjør noe galt her. Jeg hadde spurt om han er syk. Anonymkode: adc4c...a64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Sitter og raper og brekker seg"? Åpenbart ikke du som gjør noe galt her. Jeg hadde spurt om han er syk. Anonymkode: adc4c...a64 Jaa, jeg håpet på at han skulle åpne vinduet sitt, men han gjorde ikke det heller. Veldig forvirrende. Jeg ga han 50 kr tips i taxi appen, i håp at han ikke skulle gi meg en dårlig skår som kunde… ts Anonymkode: 6c440...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Del Skrevet 20. mars Sjekket appen nå, har ikke fått noe dårlig anmeldelse 🥹 ts Anonymkode: 6c440...1ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): "Sitter og raper og brekker seg"? Åpenbart ikke du som gjør noe galt her. Jeg hadde spurt om han er syk. Anonymkode: adc4c...a64 Og rape er spesielt. Og brekke seg er en naturlig reaksjon. Hvorfor spørre om han er syk, når man vet hvorfor? « ja, blir dårlig av matlukten «, er det svaret du ville ha? Anonymkode: c0f02...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og rape er spesielt. Og brekke seg er en naturlig reaksjon. Hvorfor spørre om han er syk, når man vet hvorfor? « ja, blir dårlig av matlukten «, er det svaret du ville ha? Anonymkode: c0f02...065 ...eller det er demonstrativt, som høres mye mer sannsynlig ut her. Anonymkode: adc4c...a64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekket appen nå, har ikke fått noe dårlig anmeldelse 🥹 ts Anonymkode: 6c440...1ec Så bra, men ikke tenk mer på det. Du får ikke gjort noe med det. Diskusjonen her går videre på generelt grunnlag, selvom jeg mener at « sånt gjør man ikke «, mener jeg også at du skal legge det bak deg. Tabber begås, det viktige er og ikke klappe seg selv på skulderen og gjenta dem. Du trenger ikke og gi deg selv mentalt juling heller. Anonymkode: c0f02...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ...eller det er demonstrativt, som høres mye mer sannsynlig ut her. Anonymkode: adc4c...a64 Raping har jeg ingen naturlig forklaring på så det kan være demonstrativt ja. Og brekke seg er helt naturlig i en sånn situasjon. Anonymkode: c0f02...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå