Gå til innhold

Hvordan gjøre et minimum på jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo en kjipifisering av hverdagen du beskriver der. Jeg ville heller snudd det og tatt grep for å skape en jobbhverdag du faktisk vil ha.

Anonymkode: f00ad...429

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta eksterne oppdrag og utfør dem i normal arbeidstid men på hjemmekontor. F.eks sensurerer jeg eksamener for et annet universitetet på dagtid når jeg jobber hjemmefra. Samtidig har jeg full arbeidsplan og nekter flere oppgaver fra arbeidsgiver. En stille straff for lav lønn til høyt utdannede folk. 

Anonymkode: 6497a...477

Vært borti universitetsansatte som ikke får overtid for ekstra arbeid, så da er det fornuftig å velge annet arbeidssted

Anonymkode: 23a82...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo en kjipifisering av hverdagen du beskriver der. Jeg ville heller snudd det og tatt grep for å skape en jobbhverdag du faktisk vil ha.

Jeg har den arbeidshverdagen jeg vil ha, jeg gidder bare ikke gjøre ekstra innsats uten ekstra lønn og uten reell medvirkning. Og jeg har gjort masse for ekstra lønn uten å få det. Samme som de som faktisk har fått høyere lønn enn meg og blitt sett, eller mer

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er lønnen din, og hvor langt under ligger du?

Anonymkode: ce68a...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også drittlei jobben min. Tatt på meg masse oppgaver og ansvar siste årene uten å få en krone for arbeidet! Lei av å jobbe hardt for luselønn!!

Tar lange lunsjpauser, går tidligere, sitter på dass og trykker litt på mobilen, gjør private ting i arbeidstiden, betale regninger, sjekke nettbanken, bestille ting på nett osv.

Anonymkode: 2d994...e0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det likt som deg. Jeg bruker lengre tid på oppgaver, gjør mer privat på jobb, sitter ikke noe overtid og har et generelt mer avslappet forhold til å yte det lille ekstra. 

Anonymkode: e3d56...78b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er på nettaviser og forum. Tar all nettbank og sosiale kalendergreier i jobbtiden. Drar på apotek og alle andre spesialbutikker, tar dobbelt så lange lunsjer osv. Hin som hadde jobben før meg tok den enda lenger så jeg framstår effektiv 🤣

Anonymkode: 8de61...5db

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bytt jobb og ta deg sammen, får du sparken blir det vanskelig å få jobb igjen.

Anonymkode: 65a80...5e2

Det er snakk om å gjøre jobben sin, men ikke noe mer enn det. Får ikke sparken for sånt da vettu. 

Anonymkode: ddb08...689

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har allerede en annen jobb på hånden fra neste år med bedre lønn og mer ansvar i et nyopprettet firma, så referanser kan det være det samme med. Og jeg har ytt langt over forventet uten at det ble sett. Jeg tviler på at arbeidsgiver vil se det om jeg fortsetter å slite helsa av meg. 

Holdningene dine til arbeidslivet er uansett forkstelig. Du visste hva lønn og arbeidsoppgaver var før du begynte i nåværende jobb, men nå spekulerer du i hvordan du kan bli minst mulig produktiv, for du mener lønnen er for dårlig og du får ikke den anerkjennelsen du mener du burde få. 

Og når det er snakk om å holde ut noen mnd til før du får ny jobb, så burde du ihvertfall klare å være profosjonell den siste tiden. Brenne broer når man bytter jobb har aldri vært en god strategi, du vet aldri når du møter deg selv i døren.

Tror ikke den personligheten er noe som kom som følge av denne jobben, så den skinner nok igjennom, og kan være forklaringen på den manglende anerkjennelsen. Hvor lang tid tar det før den nye arbeidsgiveren lærer deg å kjenne, og du har samme problemet igjen.

Du sier referanser kan det være det samme med, uansett så vil du ha et hull i CV`en din, erfarne ledere med ansvar for ansettelser vil finne det mistenksomt, så kanskje de vil sjekke opp hvorfor der var et hull i CV`en og kanskje kontakte din forrige arbeidsgiver.

Anonymkode: 2705f...521

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er sur pga. dårligst lønn og lite anerkjennelse på jobb. Nå vil jeg gjøre minst mulig. Jeg skal gjøre det som står i stillingsbeskrivelsen min, men heller ikke mer. Og på enklest mulig vis. Dere som driver med det samme, hvordan reduserer jeg innsatsen i jobben? Bare bitterheten over å bli oversett og underbetalt tar nok tidl

Sabla enkelt, gjør jobben din etter beskrivelsen og bittelitt til.

Såå vanskelig er det vitterlig ikke.

Anonymkode: fa6ca...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er konsulent

Denne er lett!!

Kom på jobb, still deg ved kaffemaskinen og prat om noe intetsigende i en 30 min.

Mellom 09:30-12:00 så klasker du litt på tastaturet

12:00-13:00- Lunch

13:00-14:30 Klasking på tastaturet.

14:30-15:00 Kaffemaskin tid

15:00-15:45 Mer klasking på tastaturet

15:45-15:58 begynne nedstenging 

16:00 Løper du ut døren.

Anonymkode: 5e04e...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør jobben din sakte og nøyaktig. Bruk den tid det tar. Ikke ta på deg nye arbeidsoppgaver uten mer lønn. Men dette er jo helt standard. Nordmenn flest er veldig naive og tror de får premie og mer lønn av å "stå på".

Anonymkode: 22fc6...74b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De fleste av oss jobber for penger. Og arbeidsgiver gir oss ikke jobb i "gave". Det er en transaksjon.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De fleste av oss jobber for penger. Og arbeidsgiver gir oss ikke jobb i "gave". Det er en transaksjon.

Det er jo riktig, men det er et stort gode å ha jobb. Du får lønn og mulighet til å forsørge deg selv og ev barn. Du er medlem at et jobbfellesskap og har mulighet til å bidra til samfunnet. 
Om du da ikke har en bullshit-jobb uten mål og mening. Mistenker at det kanskje gjelder ts, og da skjønner jeg litt holdningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Denne er lett!!

Kom på jobb, still deg ved kaffemaskinen og prat om noe intetsigende i en 30 min.

Mellom 09:30-12:00 så klasker du litt på tastaturet

12:00-13:00- Lunch

13:00-14:30 Klasking på tastaturet.

14:30-15:00 Kaffemaskin tid

15:00-15:45 Mer klasking på tastaturet

15:45-15:58 begynne nedstenging 

16:00 Løper du ut døren.

7 timers arbeidsdag inkl. lunsj? :klo: 

Anonymkode: a795b...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 16.36):

Hva er kjipt med å slække litt, gjøre andre morsomme ting i arbeidstida og unngå overtid?
Jeg hadde ikke hatt samvittighet til det, og har ikke den type jobb der jeg kan det heller, men det er da virkelig ikke kjipt å ta arbeidslivet med ro. Jeg skulle nesten ønske jeg hadde dårligere arbeidsmoral så jeg kunne ha funnet på noe sånt 😅

Anonymkode: f09ae...f54

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 16.07):

Det er ikke arbeidsgiver du straffer mest med et slikt syn på arbeidsforholdet. Det er deg selv det går mest utover, i nåværende jobb så kan du bare se langt etter opprykk og lønnsforhøyelse, til neste jobb så vil du mangle gode referanser og attest, kanskje neste arbeidsgiver vil ta deg inn visst han er i skikkelig knipe, men vil gi deg dårligste vilkår siden du har så dårlig referanse, så da kanskje du velger samme strategi med ny arbeidsgiver også, så da er du på race to the bottom.

Anonymkode: 2705f...521

Jeg er ikke trådstarter, men: HAHAHA!

Man får den kvaliteten man betaler for, si.

(Og, tror du virkelig det er slik det fungerer?)

Anonymkode: 3d2e3...538

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

7 timers arbeidsdag inkl. lunsj? :klo: 

Anonymkode: a795b...f6b

Beklager dårlig mye. Jeg lovet at det ikke skal gjenta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...