AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Jeg er sur pga. dårligst lønn og lite anerkjennelse på jobb. Nå vil jeg gjøre minst mulig. Jeg skal gjøre det som står i stillingsbeskrivelsen min, men heller ikke mer. Og på enklest mulig vis. Dere som driver med det samme, hvordan reduserer jeg innsatsen i jobben? Bare bitterheten over å bli oversett og underbetalt tar nok tidl Anonymkode: 23a82...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Bytt jobb. Anonymkode: 99ba4...07c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Hva jobber du med? Det er vesentlig om man skal gi råd Anonymkode: 8f7b4...074 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Sett ned produksjonen og ev kvaliteten. Bruk litt lenger tid på hver ting. Anonymkode: f668a...6a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars Lønna blir vel ikke noe høyere om du sluntrer unna? Søk deg ny jobb om du er misfornøyd. Anonymkode: d8ec8...423 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva jobber du med? Det er vesentlig om man skal gi råd Anonymkode: 8f7b4...074 Jeg er konsulent Anonymkode: 23a82...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lønna blir vel ikke noe høyere om du sluntrer unna? Søk deg ny jobb om du er misfornøyd. Anonymkode: d8ec8...423 Joda, da bruker jeg ettermiddagene på oversetterjobber og ikke ubetalt overtid Anonymkode: 23a82...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Kommer helt an på hva du jobber med. Jeg sitter på konto, så jeg skriver handlelister, planlegger middager, surfer oppskrifter, leser nettaviser og bøker via nettbibliotek, skriver noveller osv. Anonymkode: ddb08...689 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars For hver jobbting du gjør, gjør en privatting. La produktiviteten gå ned, ikke kvaliteten på arbeidet, da kan de begynne å klage. Anonymkode: 34360...bbc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars Det er ikke arbeidsgiver du straffer mest med et slikt syn på arbeidsforholdet. Det er deg selv det går mest utover, i nåværende jobb så kan du bare se langt etter opprykk og lønnsforhøyelse, til neste jobb så vil du mangle gode referanser og attest, kanskje neste arbeidsgiver vil ta deg inn visst han er i skikkelig knipe, men vil gi deg dårligste vilkår siden du har så dårlig referanse, så da kanskje du velger samme strategi med ny arbeidsgiver også, så da er du på race to the bottom. Anonymkode: 2705f...521 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kommer helt an på hva du jobber med. Jeg sitter på konto, så jeg skriver handlelister, planlegger middager, surfer oppskrifter, leser nettaviser og bøker via nettbibliotek, skriver noveller osv. Anonymkode: ddb08...689 Det er helt fantastisk! Kopierer Anonymkode: 23a82...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke arbeidsgiver du straffer mest med et slikt syn på arbeidsforholdet. Det er deg selv det går mest utover, i nåværende jobb så kan du bare se langt etter opprykk og lønnsforhøyelse, til neste jobb så vil du mangle gode referanser og attest, kanskje neste arbeidsgiver vil ta deg inn visst han er i skikkelig knipe, men vil gi deg dårligste vilkår siden du har så dårlig referanse, så da kanskje du velger samme strategi med ny arbeidsgiver også, så da er du på race to the bottom. Anonymkode: 2705f...521 Jeg har allerede en annen jobb på hånden fra neste år med bedre lønn og mer ansvar i et nyopprettet firma, så referanser kan det være det samme med. Og jeg har ytt langt over forventet uten at det ble sett. Jeg tviler på at arbeidsgiver vil se det om jeg fortsetter å slite helsa av meg. Anonymkode: 23a82...91b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For hver jobbting du gjør, gjør en privatting. La produktiviteten gå ned, ikke kvaliteten på arbeidet, da kan de begynne å klage. Anonymkode: 34360...bbc Det vil allerede hjelpe mye å gjøre mindre, men med samme kvalitet. Anonymkode: 23a82...91b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg er sur pga. dårligst lønn og lite anerkjennelse på jobb. Nå vil jeg gjøre minst mulig. Jeg skal gjøre det som står i stillingsbeskrivelsen min, men heller ikke mer. Og på enklest mulig vis. Dere som driver med det samme, hvordan reduserer jeg innsatsen i jobben? Bare bitterheten over å bli oversett og underbetalt tar nok tidl Anonymkode: 23a82...91b Bytt jobb og ta deg sammen, får du sparken blir det vanskelig å få jobb igjen. Anonymkode: 65a80...5e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg har ytt langt over forventet uten at det ble sett. Men det har du jo valgt selv, det er ikker arbeidsgiver sin skyld. Anonymkode: 9f712...074 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det har du jo valgt selv, det er ikker arbeidsgiver sin skyld. Anonymkode: 9f712...074 Ikke TS, nei det er ikke arbeidsgiver sin skyld, men det går an å gi anerkjennelse for godt utført arbeid fordet. Anonymkode: 96ffd...026 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det har du jo valgt selv, det er ikker arbeidsgiver sin skyld. Anonymkode: 9f712...074 Jeg bør kunne forvente å bli sett på lik linje med alle andre ved resultatbasert lønn. Punktum. Så her tar du feil. Anonymkode: 23a82...91b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bytt jobb og ta deg sammen, får du sparken blir det vanskelig å få jobb igjen. Anonymkode: 65a80...5e2 Jeg får ikke sparken, det er langt ifra det nivået. Anonymkode: 23a82...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Del Skrevet 20. mars Ta eksterne oppdrag og utfør dem i normal arbeidstid men på hjemmekontor. F.eks sensurerer jeg eksamener for et annet universitetet på dagtid når jeg jobber hjemmefra. Samtidig har jeg full arbeidsplan og nekter flere oppgaver fra arbeidsgiver. En stille straff for lav lønn til høyt utdannede folk. Anonymkode: 6497a...477 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bør kunne forvente å bli sett på lik linje med alle andre ved resultatbasert lønn. Punktum. Så her tar du feil. Anonymkode: 23a82...91b Ikke når du gjør ting utover stillingsbeskrivelse. Anonymkode: 9f712...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå