Cata Skrevet 12. mars 2006 #41 Skrevet 12. mars 2006 Blander meg inn igjen, jeg. Hvis badet er lite så er det begrenset hvor store gulvflisene bør være. Dette pga. helningen mot sluket. Jeg har lite bar (4,5 kvm) og de største flisene jeg "fikk lov til" å bruke er 20x20 cm.
Mrs. B Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #42 Skrevet 12. mars 2006 Blander meg inn igjen, jeg. Hvis badet er lite så er det begrenset hvor store gulvflisene bør være. Dette pga. helningen mot sluket. Jeg har lite bar (4,5 kvm) og de største flisene jeg "fikk lov til" å bruke er 20x20 cm. ← Det har du rett i - tror det var 20x20 som var maks på gulvet her også (enten det eller 25x25).
Mrs. B Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #43 Skrevet 13. mars 2006 Da har vi bestilt dette badet. Spurte hos forhandleren og det var en ny type fuging nå som var mer vannavvisende enn før og de hadde ikke hørt at det var problematisk å holde rent, derfor valgte vi å gå for hvit fuging som vi synes er penest. (I tillegg kan man kjøpe en spray som man kan spraye på veggene et par ganger i året for å impregnere fugene.) Da blir det 15x15 hvit flis og hvit fuging på vegg opp til tak, hvit 5x5 med hvit fug på forsiden og toppen av dokassa og 15x15 mørk grå på gulvet med grå fug. Hvis vi ombestemmer oss nå må vi gi beskjed senest onsdag morgen - men vi håper nå at dette blir bra. Det var litt skummelt å plutselig måtte bestemme seg for noe sånt så raskt, så takk for hjelpen alle sammen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #45 Skrevet 13. mars 2006 Jeg har bad med fliser helt til taket. Det er helt greit, men veldig upraktisk når det skal festets f.eks. kroker og knagger på veggene! I tillegg er fargevalget mer permanent, ikke bare å lime ny tapet eller legge ett nytt lag maling hvis man ønsker forandring etter noen år. ← veldig praktisk og pent synes vi. Badet blir mindre om det ikke går helt opp. vi kjøpte sugekopper på oppheng for å slippe å bore. hadde ikke tro på at det holdt. jaggu har det holdt i to år hittil. vi har til håndkle ved vak, badehåndkle osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå