Gå til innhold

Fra undervekt til normalvekt, vanskelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en spiseforstyrrelse og hadde lav vekt, bmi rundt 17,5. Er nå normalvektig med bmi på 20,4. Kroppen har det mye bedre, mindre smerter, bedre søvn, fryser ikke, liker å trene. Så alt dette burde jo tilsi at jeg skulle være glad for dette. Men i hodet er det vanskelig, å plutselig ha en kropp som er myk i stedet for hard, og å kjenne på at jeg har mistet den kontrollen som gjorde at jeg følte meg så sterk. Liker ikke det jeg ser i speilet. En del av klærne mine er blitt for små, og det er liksom det endelige beviset på forandringen. Er det noen som har noen kloke tanker? 

Anonymkode: 287d8...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så flink du er, du virker veldig reflektert. Kjøp klær som passer, og kvitt deg med de som minner deg om slik du så ut før. Forhåpentligvis venner du deg mer til kroppen din over tid. Og fortsett med å sette pris på alt det positive med kroppen slik den er nå. Selv om du følte deg sterk da du var syk, tror jeg det krever en helt annen type styrke og vilje for å klare å velge livet og en sunn kropp, slik du gjør nå.

Anonymkode: e0f34...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd.

Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Med omtanke og hilsen,

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...