Gå til innhold

Folk og parkering altså.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Enkelte kjører eller rygger bare bilen inn på parkeringsplassen når de skal parkere - uten å tenke på at hver parkeringsplass er markert.

Bare idag så opplevde jeg helt merkelige parkeringer 2 ganger. Første var at jeg fant en ledig plass. Bilen til høyre sto veldig nærme "min plass" på høyre side - noe som førte til at jeg ble stående veldig nærme den bilen for selv å holde meg innenfor markeringene. Damen og ei venninne sto og fulgte nøye med når jeg rygget på plass, å når jeg gikk ut av bilen så sa hun noe om at det ville bli veldig vanskelig for henne å komme seg inn i bilen. Jeg svarte med at det var jo dumt at hun hadde parkert nesten oppå streken på sin venstre side, å at hun hadde veldig god plass på andre siden. Så gikk jeg. 

Andre gangen jeg parkerte idag, skjedde det samme, men nå var ingen eier av bilen i nærheten. Jeg gikk inn i butikken, å tittet tilfeldig ut av vinduet å så at eieren hadde kommet. Hun hadde også veldig god plass på sin høyre side, så hun gikk inn der og krabbet over til førersiden.

Altså, jeg skjønner ikke at folk ikke tenker på at andre også skal parkere, å holde seg innenfor sin markerte parkeringsplass. Kjenner at jeg blir så irritert over sånne folk og mener at begge damene idag fikk som fortjent. 

Anonymkode: 410fc...6f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det skumle med sånt er jo de som gir faen i din bil og bare smeller opp døra på sin egen bil. Man kan bli litt matt av parkeringer. Jeg har leid plass ved jobben, der det er plass til 10-15 biler. Problemet er at når det er kommet snø og man ikke ser markeringene mer, så parkerer folk med minst èn meter mellom bilene, og da er det ikke plass til de som kommer sist 😝

Anonymkode: 9e1f2...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skumle med sånt er jo de som gir faen i din bil og bare smeller opp døra på sin egen bil. Man kan bli litt matt av parkeringer. Jeg har leid plass ved jobben, der det er plass til 10-15 biler. Problemet er at når det er kommet snø og man ikke ser markeringene mer, så parkerer folk med minst èn meter mellom bilene, og da er det ikke plass til de som kommer sist 😝

Anonymkode: 9e1f2...22f

Ja, det er noe dritt hvis folk er så frekke at de bare smeller bildøra si inn i nabobilen. Men heldigvis så kjører jeg ikke ny bil, så det blir nok værre for de som har det.

Kjipt at folk ikke kan parkere og som bare tenker på seg selv. Meg, meg og atter meg holdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dei aller fleste parkeringsplasser i norge har standardstr. utifra slik bilparken var for 50 år sidan. 

Anonymkode: c3e1e...f55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske sær når du holder på slik. 

Uavhengig av hvordan andre parkerer, så tar jeg hensyn når jeg plasserer min bil. 

Anonymkode: ebca8...936

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sicktrip skrev (1 time siden):

Selv parkerer jeg lengst unna ifht. inngang butikk og slikt, og går heller noen meter ekstra. Du skal se meg på Ikea f.eks. står parkert omtrent i ett annet fylke. Får stort sett stå parkert alene. Anbefaler det, så sant man ikke har fysiske begrensninger.

Jeg gjør som deg, men spesielt ved et kjøpesenter i hjembyen min kan du banne på at om jeg parkerer 200 meter fra inngangen på baksiden av senteret, der det er hundrevis av ledige plasser, kommer det en idiot og kliner seg helt inntil venstre side av bilen min. Hvorfor???

Og så har du de jeg har kranglet med i en del år nå: Du har ikke krav på 60 cm på hver side av bilen på ferga. Du har lov til å sitte i bilen under overfarten hvis du har 60 cm på den ene sida. Det er en liten forskjell der.

Anonymkode: 10178...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at når disse folka parkerte så sto en annen bil tett oppi på andre siden? Eller at de måtte parkere med litt stor luke for å slippe ut en person på andre siden med krykker el?

Tenker det er lurt å ta så mye hensyn man kan, egentlig. Selv tar jeg også alltid bilde av parkeringen med skiltnummer  på nabobil tydelig om bilene står tett, slik at jeg kan kontakte dem ved parkeringsskader. 

Anonymkode: 3ffb9...d57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uavhengig av hvordan andre parkerer, så tar jeg hensyn når jeg plasserer min bil. 

Det er jo i hvert fall idiotisk. Når da bilene på sidene forsvinner og nye biler kommer og parkerer blir du plutselig den som har parkert feil.

Man skal alltid parkere etter merkingen, så godt det lar seg gjøre.

Og man skal alltid parkere slik at man kan kjøre rett ut av parkeringsplassen, i stedet for å måtte rygge seg ut.

Anonymkode: c7b6b...3a1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo i hvert fall idiotisk. Når da bilene på sidene forsvinner og nye biler kommer og parkerer blir du plutselig den som har parkert feil.

Man skal alltid parkere etter merkingen, så godt det lar seg gjøre.

Og man skal alltid parkere slik at man kan kjøre rett ut av parkeringsplassen, i stedet for å måtte rygge seg ut.

Anonymkode: c7b6b...3a1

Jeg finner en parkeringsplass der bilen har plass, og det er plass for sjåføren på begge sider. Er det helt fullt så parkerer jeg heller feil, ja, så får andre også parkere litt skjevt. 

Jeg rygger alltid inn på parkeringsplasser. 

Jeg ser ingen grunn til å bevisst parkere andre inne, selv om de selv har slurvet litt med parkeringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de heldigvis begynt å lage litt større parkeringsplasser, men husker når jeg gikk gravid og parkerte på bystasjonen i Bergen for noen år siden. SÅ smale parkeringsplasser at uansett hvor god man var til å parkere rett så ble det trangt. Jeg måtte krabbe inn fra bakluka for å komme inn i bilen! 

Anonymkode: 6fb59...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har bein som virker, så jeg slipper og sloss om plassene nærmest døra.

Er det mye biler på parkeringsplassen parkere jeg gjerne lengst unna der det ofte er litt mer glissent med biler, og om det står noen på skakke så jeg evt må kline meg helt inntil de om jeg vil parkere der velger jeg heller en annen plass for å slippe det.

En trenger ikke å være rasshøl mot andre å lage livet vanskeligere for dem ved å stå på retten sin...

Anonymkode: ad39e...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En trenger ikke å være rasshøl mot andre å lage livet vanskeligere for dem ved å stå på retten sin...

Anonymkode: ad39e...332

Det er hele poenget mitt også...

Man kan heller ikke ha det godt med seg selv når man; 

1) står SER at to stykker skal inn i bilen, men fortsetter å rygge inn i stedet for å høre om de vil kjøre ut først. 

2) går inn i butikken, og gjennom vinduet følger med på egen parkering

3) går på nett og skriver et innlegg om det hele 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste parkerer fint. Så er det noen som gir totalt blaffen i andre enn seg selv, og parkerer som de finner det for godt. Og så er det også noen som rett og slett ikke klarer å parkere innenfor stripene selv om de prøver aldri så mye. De får liksom ikke til å dreie rattet riktig vei til riktig tid. 

Anonymkode: f7aa8...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er hele poenget mitt også...

Man kan heller ikke ha det godt med seg selv når man; 

1) står SER at to stykker skal inn i bilen, men fortsetter å rygge inn i stedet for å høre om de vil kjøre ut først. 

2) går inn i butikken, og gjennom vinduet følger med på egen parkering

3) går på nett og skriver et innlegg om det hele 

1. De skulle ikke inn i bilen, men hadde akkurat gått ut, hadde med seg hund og skulle gå tur med den så det ut til.
  2. Klart jeg følger med på bilen min hvis jeg kommer over et vindu. Var jo veldig tilfeldig at bil eier kom akkurat da, å jeg var en stund i butikken så bil eier kunne kommet når som helst. Det hadde jeg null peiling eller kontroll på.
  3. Tja, hva mener du er verdt å skrive innlegg her på KG for? Du er jo her selv, å har både gått inn i tråden og svart, så noe må det jo være med deg også.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tar selvsagt hensyn der det passer, men i de to tilfellene jeg nevner i HI, hadde begge parkert så galt at de ble parkert inne. Ikke min feil at folk gjør det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt førerkortet i to måneder og er en av de som ikke greier parkere midt mellom stripene. Havner ofte litt for mye mot venstre. Forsøker parkere lengst unna inngang til butikkene for der er det stort sett ledige plasser. Sorry for at jeg ruinerer dagen din TS.

Anonymkode: 11153...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hun som er problemet, men størrelsen på de P-plass. Det er et problem over hele linja. 

Jeg hater P-hus, det er der det er verst. Særlig vinteren. Jeg får dritt på kåpen min, smyge meg ut, sidelengs. Det er dritt, dritt dritt. 
Jeg har flere biler, velger mini bil, når jeg skal slike steder. Har man ikke valget så ender man jo opp med Tesla, de er vanvittig breie, eller en eller annen SUV inne i et P-hus.

I stedet for å bli irritert på henne, burde vi alle være irritert på plassene. De er ikke egnet til å parkere på.
Du vet ikke hva som var situasjonen når hun parkerte. Kanskje hadde hun en som sto langt inn i sitt felt på andre siden. 

Jeg parkerer helst midt oppå streken, jeg liker å kunne åpne dørene, å gå ut av bilen min som et normalt menneske, uten å holde inn magen, gå sidelengs som en krabbe, og bli dritten.

Jeg velger parkometer i byen. Folk ser ut som møll mot lyset, de skal på død og liv i P-hus, noe som gjør det ikke umulig å finne gate parkering. Kjøpesenter er et større problem, der er det bare mini plasser.

Hvorfor slapp du henne ikke inn i bilen sin, før du parkerte? Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 17f64...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor slapp du henne ikke inn i bilen sin, før du parkerte? Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 17f64...f61

Hvem skulle jeg sluppet inn i bilen? Hun som akkurat hadde parkert og skulle gå ett eller annet sted med en hund, eller hun som ikke var i eller ved bilen når jeg parkerte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er nok ein av dei du blir irritert på. Eg prøver så godt det lar seg gjere og la det være nok plass på begge sider. Men folk uten HC-bevis er kroniske på å parkere på hc-plass, gjerne 3 biler på 2 plasser. Og siden desse ikke er ledige og jeg stortsett alltid skal få meg selv ut + krykker / evt rullestol så trenger jeg litt ekstra plass på siden av bilen. Har flere ganger måtte sette meg inn på passasjersiden og vente til vedkommende som da parkerer klin opptil meg kommer ut da jeg ikke klarer og klatre over på feil side, og det er helt greit det. Det er jo en risk jeg tar ved å parkere som jeg gjør. Men kjipt er det. 

Anonymkode: 6c312...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...