Gå til innhold

Schizofreni og dating

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 15.27):

Norske menn er så kostbare og utseendemessog sjelden min smak likevel, så det gjør jo ingenting at fyren er utlending. 

Anonymkode: 27889...b57

Ekspander  

Nettopp 😊

Anonymkode: db829...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er såkalt utlending og jeg vet hva schizofreni er og jeg hadde nok blitt skremt. Så om han tok det pent så må han like deg godt! 

Anonymkode: 13637...d3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 15.48):

Jeg er såkalt utlending og jeg vet hva schizofreni er og jeg hadde nok blitt skremt. Så om han tok det pent så må han like deg godt! 

Anonymkode: 13637...d3e

Ekspander  

Ja han liker meg godt. Og jeg liker han. Dette er started på noe flott

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 15.48):

Nettopp 😊

Ekspander  

Men altså... min mor giftet seg med en utlending, som, var en nordmann ( utlending for oss). Kom til Norge og så ødela denne mannen hele familien, han var en narcissist og barnemishandler skikkelig dritt av et menneske. Moren min hadde dårlig selvbilde/selvtillit fordi hun ikke var den beste på markedet og ble med denne mannen til tross for alt det fæle han gjorde. 

Jeg tenker det uansett er det feil og giftig å tenke at man må velge noe dårligere på grunn av skavanker. Vær heller alene. Men jeg ville vært veldig fornøyd med en utlending og syns ikke nødvendigvis en utlending er dårligere, ofte kanskje bedre. Men det har mye å gjøre med kultur og hvor godt en passer med vedkommendes kultur. 

Anonymkode: 27889...b57

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 1.20):

Det eneste du vil ha er utlendinger, men du bor i Norge, på trygd?

Bare et spørsmål.

Anonymkode: 4ef54...329

Ekspander  

ekkelt spørsmål

Anonymkode: 4ecfe...693

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 15.12):

Er derfor jeg nevner at han er utlending så folk ikke skal tro jeg vil våge meg å date norske menn. 

Ekspander  

Er det gale at en med skitzofreni våger seg på en nordmann? Er de for gode for en med den diagnosen? Det er ikke nasjonalitet som bestemmer hvor mye de er verdt og om de fortjener noe bra eller dårlig.
Jeg er norsk og vet ikke noe om denne diagnosen. Hadde selvsagt satt meg inn i det om jeg hadde venner eller kjæreste med diagnosen. Hadde gjort det uansett hvor i verden jeg var fra. Hvis jeg ikke hadde gjort det, så hadde det nok vært fordi jeg var mindre intelligent eller desperat etter å få meg noe.

Anonymkode: df3a4...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 12.28):

Er det gale at en med skitzofreni våger seg på en nordmann? Er de for gode for en med den diagnosen? Det er ikke nasjonalitet som bestemmer hvor mye de er verdt og om de fortjener noe bra eller dårlig.
Jeg er norsk og vet ikke noe om denne diagnosen. Hadde selvsagt satt meg inn i det om jeg hadde venner eller kjæreste med diagnosen. Hadde gjort det uansett hvor i verden jeg var fra. Hvis jeg ikke hadde gjort det, så hadde det nok vært fordi jeg var mindre intelligent eller desperat etter å få meg noe.

Anonymkode: df3a4...be3

Ekspander  

Jeg kommer best overens med folk fra andre land

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 12.18):

Jeg svarte han med å forklare at jeg hørte skremmende stemmer og trodde jeg var i et spill der alt var en test. Spennende i begynnelsen, men skremmende etterhvert. Men at medisinene heldigvis hjelper.

så svarte han at han er glad de hjelper og så virker vi å være ferdig med den saken og skal snart møtes igjen 😍

Ekspander  

Er dette en sykdom du har arvet? Eller er det andre årsaker som traumer, rus) ?
Du forklarer jo sykdommen bra her, men en "snillere" forklaring er jo når drømmer/mareritt blir virkeligheten.
Vi har jo alle de merkeligste drømmer og kan derfor ganske lett relatere oss til hvor ille det må være når dette blir i våken tilstand også. Det viktigste for han er kunnskap og hva han skal se etter eller hvordan han kan hjelpe deg til å leve på beste måte for å holde sykdommen unna. Du er nok avhengig av å finne en mann som  elsker deg, da kan de være villig til det meste 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Gratis skrev (På 23.3.2025 den 18.32):

Er dette en sykdom du har arvet? Eller er det andre årsaker som traumer, rus) ?
Du forklarer jo sykdommen bra her, men en "snillere" forklaring er jo når drømmer/mareritt blir virkeligheten.
Vi har jo alle de merkeligste drømmer og kan derfor ganske lett relatere oss til hvor ille det må være når dette blir i våken tilstand også. Det viktigste for han er kunnskap og hva han skal se etter eller hvordan han kan hjelpe deg til å leve på beste måte for å holde sykdommen unna. Du er nok avhengig av å finne en mann som  elsker deg, da kan de være villig til det meste 💕

Ekspander  

Ja det er arvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 12.14):

Det forklarer at han ikke kjenner til diagnosen 

Ekspander  

Det er neppe fordi han er utlending 

Anonymkode: f7b67...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 18.46):

Ja det er arvet. 

Ekspander  

Min største sympati, stemmer det at sykdommen gjorde seg først synlig seint i tenårene? 
Lykke til med kjærligheten og ikke la sykdommen gi deg for mange begrensninger i valg av partner.
Du gjør ikke noe galt i å la en potensiell partner få følelser for deg før du forteller om dine utfordringer.
Da øker mulighetene for at vedkommende blir værende 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IMG_0708.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor får du bare utenlanske? Hvis du har schefro du burde ikke ha en utenlansk mann! Plutselig esklalerer seg! Skjedde med min søster. Det gikk ut av spill hun ble kjempe syk 😕 

Anonymkode: 32fc8...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 17.55):

Hvorfor får du bare utenlanske? Hvis du har schefro du burde ikke ha en utenlansk mann! Plutselig esklalerer seg! Skjedde med min søster. Det gikk ut av spill hun ble kjempe syk 😕 

Anonymkode: 32fc8...3b6

Ekspander  

Jeg vet ikke. Men dette er ikke en jeg dro med meg hjem fra en strandbar. Han har vært mange år i Norge som ph.d og nå er han doctor på universitetet 

Føles veldig trygt og godt. 

Jeg har også blitt syk pga en mann som bare ville ha pengene mine. Var derfor jeg trodde jeg var i et spill. Trodde han dro i trådene og alle var med.. alt var en test 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er vel ikke doktor i medisin vel?

Anonymkode: f02fc...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 26.3.2025 den 18.19):

Han er vel ikke doktor i medisin vel?

Anonymkode: f02fc...d35

Ekspander  

Nope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ser på Instagram at det ser ut som han har et veldig godt sosialt nettverk med mange venner og kolleger. 
hva i alle dager vil han med meg?

han er 3 uker i hjemlandet nå og tekster meg hver dag og sender bilder.

he can be the one

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 13.34):

Har noe på gang med en fyr og jeg avslørte at jeg har schizofreni. Han ble ikke skremt bort som folk flest ville blitt. Men så spurte han hva det går ut på. Hvordan skal jeg forklare? Jeg er stabil på leponex bare så det er sagt.

daten er utlending, er bare de jeg får. 

Ekspander  

Kanskje du rett og slett skal prøve å forklare, da?

Eventuelt med litt humor og selvironi?

Som "Kinderegg-dating: Tre damer i ei, du aner ikke hva du får", for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...