Gå til innhold

Hverdagsminke og pris

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som sminker dere daglig, hvilke produkter bruker dere og hvor mye penger på sminke per måned?

Anonymkode: 4e29f...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Produktene jeg bruker holder fra 6 mnd til endel år.

Har nesten aldri klart å bruke opp et produkt før utløpsdato 😅

Hvilke jeg bruker hjelper ikke deg så mye - fordi det er avhengig av hudtypen din.

Men:

Hudpleie først er viktigst, for meg tilpasset tørr/dehydrert og sensitiv hud. 

Frem til fylte 40 foretrakk jeg Jane Iredale pressed foundation, MAC concealer og blush i pudderform. 

Nå foretrekker jeg mye mindre dekk og mer fuktig formula - altså skin tints eller foundation med lett dekk. Noen koster 150, noen 300 andre 600 kr. 

Favoritten er Erborian, men kan ikke bruke den lengre pga parfymen. Den er dyr nå, varer i ett års tid. 

Concealer er vanskelig nå fordi jeg vil ha mye fukt og lite dekk - kjøper Maybelline fremfor MAC nå. De koster ca 100 kr.

For leppestifter/farge har det gått mye i MAC, noe Dior og litt Maybelline. 

For bryn farger jeg litt, eller har på litt farge type Dip Brow eller fra KVD. 

Brukte mer øyenskygge og kajal før, og da hadde jeg litt paletter tilpasset min undertone. Nå foretrekker jeg bare kremskygge matt formula eller ingenting. Maybelline for mascara.

For bronzer og blush har jeg nå RMS (litt dyrt), men er glad i Make the Make og MAC Play blush, samt kremblushene til Fenty.

Rare Beauty er ikke helt innertier for meg.

Caia krasjer med veldig varme/bronzede greier som er mer tilpasset dypere hudtoner enn min lyse. 

Aner ikke hvor mye penger jeg bruker, men i året blir det vel et par tusen? Jeg sparer ikke på gamle produkter og kjøper endel gode koster. 

Jeg er litt ekstra interessert da, så for enkel rutine holder det med en blush og ikke de 5-6 til MYE penger - eller bomkjøpet Hourglass palett til 1000 kr 😶‍🌫️

Gir vekk endel. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rare beauty blush til ca 300kr og har brukt den i ett halvt år. Det er fortsatt masse igjen og de er kjent for å vare lenge. 

Jeg bruker også rare beauty highlighter til ca 350kr tror jeg som jeg kjøpte samtidig som blushen og også har mye igjen. 

Jeg bruker en øyebrynsgele som jeg har brukt i ett halvt år og den er nesten tom. Den er fra essence og kostet ca 30-40kr

Lumene Cc-cream. Aner ikke hvor mye som er igjen, men har brukt den ett halvt år. Kjøpte den på salg til ca 75kr

Settingpudder og setting spray fra maybelinne, ca 200kr til sammen 

Vannfast maskara fra maybelinne, litt over 100kr

Jeg aner ikke hvor mye dette blir i måneden om vi tar høyde for hvor lenge de varer, men alt i alt kostet det vel rett over 1000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke så mye sminke til hverdags, så det meste holder i flere måndeder :) Kjøper som regel ikke dyr sminke heller, det finnes mye bra og rimelig på markedet. Det jeg oftest må kjøpe nytt av fordi jeg bruker det opp, er mascara og øyebrynspenn. I likhet med @April Ludgate bruker jeg mer penger på god hudpleie tilpasset min hud, som er moden, kombinert hud med tendenser til dehydrering om vinteren. 

Til daglig bruker jeg følgende:

Maybelline Superstay 24H Skin Tint Foundation - ca. 150,-

En blush/bronzer i stiftform fra Buxom, som dessverre er gått ut av produksjon. Var en gave, så aner ikke pris.

NYX Professional Makeup Mineral Finishing Powder i t-sonen, kr. 100,- til 140,- avhengig av hvor jeg kjøper det.

Maybelline Lash Sensational Sky High Mascara - kr. 129,-

Maybelline Express Brow Ultra Slim Eyebrow Pencil - ca. kr. 90,- litt avhengig av hvor jeg kjøper den.

Av og til en nøytral øyeskyggetrio (bruker 1 eller 2 farger) fra Jan Thomas, som jeg tror var en limited edition, kr. 199,-. 

En settingspray med SPF 30 som jeg ikke husker merket på i farten, men den kostet litt over kr. 100,-. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun billig sminke for tiden. Skulle kanskje tro jeg har peiling på sminke av brukernavnet mitt, men her er det ganske enkelt😅 Dette er min sminkerutine nå:

Lumene cc cream (ca 178 kr)

Maybeline fit me concealer (ca 129 kr) 

Elf halo glow setting pudder (ca 109 kr). Vanligvis bruker jeg makeup mekka sitt(what cookin good lookin)). Er ofte på tilbud til 50 kr, så kjøper det da. 

W7 Honolulu bronzer(ca 40 kr) 

W7 øyebrynspenn (36 kr) 

Maybelline sky high maskara (ca 129 kr)

Vet ikke hva jeg bruker i mnd, men disse produktene koster litt over 600 kr til sammen. Har en del andre produkter jeg skal bruke opp før jeg kjøper nytt. 

Endret av sminkebord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøper mye på Makeupmekka faktisk…

Anonymkode: 22805...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har aldri brydd meg om utløpsdato. Jeg elsker sminke. Og har mye. Jeg elsker å kjøpe sminke når jeg er ute og reiser. I hverdagen så bruker jeg en cc krem. Blush bruker jeg også som øyeskygge til hverdags. Jeg sminker meg mere naturlig på jobb. Ellers så liker jeg å prøve nye ting. Jeg bruker mye kjente merker. Så bruker jeg øyeskygge som eyeliner mange ganger. Bløter ut kosten og tegner opp.  

Anonymkode: a3f42...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Makeup mekka. Bruker primer, blush, bronzer og maskara. Handler vel et par ganger i året. Passer på å gjøre det når det er salg. 

Anonymkode: 49ab9...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker mascara og øyeskygge. Eyeliner og noe på leppene skjer fra tid til annen, men ikke fast. 

Mascara, enten bruker jeg en fra JudyDoll eller TonyMoly. De koster ca 130 kr pr stk. Går vel to i året kanskje. Øyeskygge kjøper jeg en gang i året, ca 150 kr. 

Leppene og eyeliner, vet ikke. Men bruker ikke mange tusen totalt i året for å si det sånn. Kjøper ikke sminke hver måned... 

Anonymkode: 46606...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral sensetive skin day cream 50 ml (168 kr)

Isadora the no compromise matte longwear powder 66 warm beige (209 kr)

Artdeco Eyesadow pearly 87 purple (99 kr)

NYX professional makeup ultimate edit petite eyeshadow palette - brights (111 kr)

Maybelline Volum Express the colossal maccara (80 kr) 

Øyenbrynsskygge (billig som jeg kjøper på Normal, aner ikke pris)

NYX professional makeup makeup setting spray matte finish (ca 150)

Aner ikke hva jeg bruker per måned, produktene holder ganske lenge, men kjøper oftest maccara og dagkrem men ikke hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke så god kontroll på pris. Har mer enn jeg vil klare å bruke opp 😅 Men akkurat nå går det mest i; 

Primer; jeg foretrekker gripping. Akkurat nå er favorittene fra Nyx og Elf. Og for øyelokk kommer jeg alltid tilbake til UD

Foundation; Favorittene er Nars, Dior og Hauslab. Av skin tint så synes jeg charlotte tilbury og loreal ikke er så ulike så tilfeldig hva jeg velger. Av cc kremene er lumene favoritten akkurat nå. 

Concealer; Maybelline og Loreal, synes disse er bedre enn Hauslab, som jeg også har flere av.

Blush; Jeg strekker meg oftest etter Rare Beauty. Men har mye fra billigmerkene som også er bra. Isadora gir et naturlig resultat. 

Contour; Bruker nesten utelukkende Fenty og Milk. Men har en fra maybelline som er helt ok. 

Pressed putter; Essence brighten up er veldig bra. 

Setting pudder; Huda Beauty. Er eneste jeg strekker meg etter om dagen.

Bryn; Mac. Kombinasjon av penn og gel. Har aldri funnet et billigmerke jeg er like fornøyd med. 

Øyeskygge; Natasha Denona, Nars, UD, Morphe, Tarte.. Dyrt er som regel bedre. Men billig må bare bygges og blendes litt mer. 

Penner; billig er mer enn bra nok

Maschara; billig. Loreal og Maybelline. 

Fixingspray; Catrice er omtrent eneste jeg strekker meg etter om dagen. Og den er veldig billig. 

Settingspray; Loreal infaillible er uten tvil best. Men ganske uttørrende. Så pleier velge Laura Mercier til daglig. 

Anonymkode: f28c1...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til daglig bruker jeg kun mascara, L'Oréal false lash telescopic er favoritten. Koster rundt 170,- men kjøper alltid på tilbud til rundt 120,-. Varer i litt mer enn én måned.

Brukte mer sminke før, pudder/foundation og rouge men nå er det kun til fest jeg bruker litt rouge, lebestift og øyenskygge. Har brukt ting fra Mary Kay, BareMinerals og Makeupstore. Sistnevnte vet jeg ikke om finnes lengre?

Anonymkode: 2c948...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter solkrem tar jeg på Purito sin BB-krem og deretter Bare Mineral Loose Powder foundation. I tillegg bruker jeg Isadora øyenskygge og en mascara (akkurat nå bruker jeg Lyko sitt eget merke). Jane Iredal sin brynspenn. Ikke mye sminke med andre ord, men nok til at jeg får lett dekk og føler meg mer vel.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...