Gå til innhold

Normalt at man føler seg best om morgenen på Ritalin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig at det endrer seg gjennom dagen når du tar ritalin? Jeg har nylig begynt og tar 20mg om morgenen. Etter at jeg har tatt det så føler jeg meg veldig bra - dvs. nesten ikke noe tankekjør, mer motivert for dagen, føler meg roligere og mer fokusert. Ting føles ikke overveldende som det vanligvis gjør - og jeg føler meg veldig positiv, og at jeg endelig kan slappe av. En utrolig god effekt og det føles som en lettelse. 

MEN - rundt 13-14 tiden så har jeg opplevd at jeg føler meg litt annerledes. Jeg føler meg mer glemsk igjen, langsom og litt rar. Har også opplevd at motivasjonen går nedover igjen og at jeg føler meg mer tom og handlingslammet. Ikke deprimert eller nedfor, men bare veldig rolig. Både i kroppen og hodet. Er dette normalt? Jeg liker ikke helt det som skjer på denne tiden av dagen og alt føles bare veldig merkelig. 

Eksempelvis i dag - jeg følte meg ekstremt bra i dag tidlig, men nå ligger jeg rett ut på sofaen og får ikke gjort særlig mye av det jeg hadde planlagt å gjøre overhodet. Jeg har slitt mest med rastløshet og tankekjør, og nå føler jeg meg veldig rolig både fysisk og psykisk - men føler meg litt lammet.

Er det fordi at medisinen avtar utover dagen? 

Anonymkode: 760f3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke unormalt. Det er ikke langtidsvirkende og når den begynner å gå ut kan man oppleve slikt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har nylig begynt på det. Blir veldig søvnig rundt 15..

Anonymkode: 10d9d...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en grunn til at mange tar Ritalin to ganger daglig! JA - det er fordi medisinen går ut og man da får en nedtur. Selv ble jeg helt usigelig trøtt og fikk ikke gjort noe som helst.

Anonymkode: c07c6...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en grunn til at mange tar Ritalin to ganger daglig! JA - det er fordi medisinen går ut og man da får en nedtur. Selv ble jeg helt usigelig trøtt og fikk ikke gjort noe som helst.

Anonymkode: c07c6...f0c

Det gir veldig mening! Takk for svar.

Anonymkode: 760f3...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...