Gå til innhold

Samboer er ikke «klar» for barn

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har vært sammen i mange år, har et veldig godt forhold. Vi er hverandres beste venn. Eier et hus, har grei økonomi, faste jobber vi trives i, bil, godt nettverk rundt oss og god helse. Jeg er 28, han er 31. 

Allikevel er han ikke «klar» for barn. Jeg har vært klar i over ett år. Trodde ting skulle endre seg når vi nylig tok over eneboligen vi nå eier, men han er fortsatt ikke klar og vet ikke når han blir klar. Men barn er han sikker på at han vil ha, det lover han meg. Jeg klarer ikke tenke på annet, ved hver eggløsning håper jeg at han kan komme inni meg. Og jeg spør nok for ofte også, men jeg vil bare ha noe konkret å forholde meg til. Blir stresset av å ikke vite om vi kan starte prøvinga neste måned eller om fem år. Noen som har vært i samme situasjon eller har noen tips til hva jeg burde gjøre/si? Er det bare å vente? 

Anonymkode: ef2ec...dba

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får si at du ønsker å prøve innen da og da, og hvis han ikke er klar da så må du valget om barn eller han er viktigst.

Anonymkode: 205f2...16b

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en del menn som sier de vil ha barn men aldri blir klare, og til slutt er kvinnen for gammel. Jeg tror du må bestemme deg for hvor viktig barn er for deg, om det er viktigere enn et liv sammen med han. Det er ikke sikkert du får begge deler.

Anonymkode: 76bed...24a

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vente eller finne noen andre

Anonymkode: 1deff...c7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når blir man egentlig helt klar? 😅

Har du spurt han hva som gjør at han ikke føler han er klar? Typ økonomi, «leve livet» med å ut på byen, reise, være fri osv, praktiske ting, karriere? 

Her var mannen klar før meg, både med nr 1 og 2. Jeg skjønte etterhvert at det perfekte tidspunktet jeg gikk og ventet på ikke ville komme, så vi måtte bare hoppe i det🙂

Anonymkode: b388e...176

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man 31 år og ikke føler seg klar, tror jeg heller ikke man kommer til å føle seg klar når man er 33 eller 35. Her må man nok bare hoppe i det! Dere har jo ingen grunn til å vente, og jo lenger dere venter jo mindre gunstig er det for ditt og barnets helse (særlig om dette tar tid). Så her hadde jeg prøvd å stille litt krav. 

Anonymkode: f495b...22e

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta en prat med han om at dine sjanser for å bli gravid begynner å synke allerede ved 30 års alderen. 

Ingen vet hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Noen bruker årevis og noen blir det på første forsøk. 

Kanskje ønsker han seg flere barn? Det går ikke dersom dere trenger flere år på å bli gravide. 

Ene venninnen min ønsket seg 4 tette barn. Hun fikk første da hun var 29 etter 2 års prøving og 11 år senere har hun endelig blitt gravid med nr 2 etter utallige ivf forsøk. 

Dersom du ønsker å bli hos han så bør du i alle fall vurdere å sjekke eggene dine og evt fryse ned i tilfelle det tar han veldig lang tid å finne ut når han er klar.

Han glemmer tydeligvis at dere ikke er tidlig i 20årene lenger og at ditt vindu for å få barn er mer begrenset enn hans.

Anonymkode: 5934e...13a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du sikker på at han ønsker barn? Mange ønsker ikke barn men fordi den andre maser eller en er redd for å miste den andre gir en etter i teorien men ikke i praksis. 

Dere bør sette dere ned og ha en god samtale om dette, hvor du finner ut av hva som gjør at han ikke er klar, hva skal til for at han blir klar, er det virkelig barn han ønsker eller er det deg han ønsker og for å kunne leve med deg må han si ja til barn? Ønsker dere oppriktig det samme, hvis ikle er det mer rettferdig mot den andre å bryte opp.

Vær åpen om dine tanker og gi han muligheten til å være ærlig. Ikke ta denne samtalen i sengen rundt eggløsning

Anonymkode: 3d828...cea

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trygg ham på at han fortsatt vil kunne gjøre en del av "sine ting", dra ut med gutta x1/måned, at du ikke blir en kontrollerende bitch, osv, så lenge han også bidrar med sitt, åpenbart. Mange er redd for at barn blir et fengsel. Så er det jo fortsatt 9 måneder han har på å rase fra seg litt og feste hardt.

Anonymkode: abd7f...73f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes dette er ganske enkelt jeg. Du sier "DEN DATOEN, så slutter jeg på prevensjon. Da er det DITT ansvar om du ikke er klar for barn. For vi kvinner har faktisk en kropp som har en frist. Så sånn blir det".

Og enten så er han da klar, eller så begynner han med kondom - og da har du svaret. Han vil ikke ha barn uansett hvor mye han har lovet eller ei. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg har god erfaring med menn som sier de vil ha, men ikke er villige til å diskutere angående når... det er relativt ofte at de enten ikke egentlig vet om de vil, får barn, men ikke blir særlig interessert i de, eller at de egentlig vet de ikke vil, men sier det som trengs for at kjæresten ikke skal gå fra dem. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Typen til venninnen min (de har vært sammen i over 10 år) var ikke klar for barn når han var 40. «Ville vente litt til» som han hadde sagt i alle år. Men selvfølgelig ville han jo ha barn. (De hadde alt av hus jobb på stell) 

hun ble gravid ved et uhell nå når hun var og da var det jo supert med en liten kid syntes han. Noen menn liker bare ikke tanken på forandringer tror jeg.. 

Anonymkode: 77253...977

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man blir aldri klar, man må bare hoppe i det. Som andre sier, er man ikke klar som 31-åring, er man heller ikke klar som 33 eller 35-åring. 

Jeg ville fryst egg hvis jeg var deg, i tilfelle han plutselig ikke vil ha barn og du må finne en ny mann å få barn med. Årene går dessverre fort. 

Anonymkode: 8edf0...e50

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når man leser om alle de elendige partnere og unnasluntrende fedre her inne, så var nok mange av dem heller ikke klare. 

Jeg ville tatt han på ordet. Han blir neppe en super far uten å ville det 

Anonymkode: d3510...46e

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drittlei moralske damer.. gjør som kvinner i resten av verden, dropp pilla og vipps så er det barn på vei.. 

Anonymkode: 65981...c98

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drittlei moralske damer.. gjør som kvinner i resten av verden, dropp pilla og vipps så er det barn på vei.. 

Og det går kun ut over barnet som vil være 50% uønsket. Lykkelig familien situasjon og ikke dysfunksjonell i det hele tatt:ironi:

Anonymkode: 3d828...cea

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis han ønsker flere enn ett barn så kan du si at da kan dere ikke vente lenger. Da blir det isåfall bare ett barn pga alder. Kan du gi en frist feks innen et år om han fremdeles ikke føler seg klar så får du forlate han?

Anonymkode: d515d...4f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Godt det ikke er mange som deg.

Anonymkode: 205f2...16b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde det også slik. Vi satt oss ned å tok en ordentlig og grundig samtale hvor vi ble enige om å ikke snakke om barn før om 6 mnd. kom en periode hvor jeg snakket litt vel mye om det og han var ikke klar og følte seg overkjørt av meg.

så da sluttet jeg helt å prate om det (sålangt det gikk) og det ble enklere å akseptere. Etter 6 mnd tok jeg opp samtalen på ny. Den ble litt amper fordi han var ikke forberedt og mente det var jeg som pusha på. Men ja, det var jo det. Da fikk han valget om å bli eller gå, fordi jeg ikke kunne vente i evigheter på at han kanskje skulle bestemme seg.

To dager senere var han klar og jeg ble gravid ganske kjapt. Nå er det HAN som pusher på nr 2 og jeg som er avventende 😂 Han var klar for ny da babyen var 5 mnd, det er nå 3 år. Skal starte prøving fra neste mnd, slik at det tidligst blir januar-baby og ikke desember!

Anonymkode: 95ca5...354

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ventet også. Og ventet, og ventet, i årevis. Bestemte meg for å holde helt munn om hele temaet en stund for å la han flyte i sitt tempo. 

Etter ca 6 mnd spurte jeg bare rett ut, «skal jeg droppe p-pillene nå?» «ja» fikk jeg da, enkelt og greit!

Venter nå barn nr 2 🥰

Anonymkode: 14219...7f2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...