AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Våre naboer skal visstnok gifte seg. De har vert naboer noen få år, hun i 40 åra, han i 50 åra. Vi har null kontakt med de, så de er totalt ukjente. Ikke føler vi for noe kontakt heller, da de finner på og gjør mye rart. Sånn sett føler vi ikke for å gi noen ting, hvorfor gi gaver til noen en ikke kjenner i det hele tatt? Om man tenker seg en tusenlapp, så har jeg mye mer bruk for den til mat liksom.. ungene har aldri fått så mye som en sjokolade av de heller, og ikke jeg til 40 årsdag heller. Men vil det likevel være feil? Hva mener dere? Anonymkode: eb609...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Jeg ville ikke gitt gave i dette tilfellet. Høres ikke ut som du kjenner de i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Gave er unødvendig. Men bor dere i samme hus, i huset ved siden av, eller over veien? Slik du beskriver det ser jeg det som unødvendig, men kjenn etter om det handler om en glede ved å gi. Har de lagt ut ønskeliste et sted? Ønsker de seg håndklær, brødkurv, ostehøvel, f.eks.? Da kan dere jo evt kjøpe det billigste de ønsker seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Jeg gir kun gave til de jeg er invitert i bryllupet til Anonymkode: 9e0ae...f43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg gir kun gave til de jeg er invitert i bryllupet til Anonymkode: 9e0ae...f43 Dette. Anonymkode: 2771d...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars En blomsterbukett passer godt Anonymkode: 0899b...2a6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars I dette tilfellet gir man ikke. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gir kun gave til de jeg er invitert i bryllupet til Anonymkode: 9e0ae...f43 Jeg gir når det er familie eller venner jeg bryr meg om, uavhengig av hvordan de velger å gjøre det. Ser ikke på gave som en "inngangspris" til et bryllup, men en hyggelig ting man ønsker å gjøre for noen man bryr seg om. Anonymkode: 03041...2c6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars Jeg ville ikke gitt i dette tilfellet. Helt greit å ikke gi gave til folk man ikke kjenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Del Skrevet 20. mars Millimani skrev (15 minutter siden): Gave er unødvendig. Men bor dere i samme hus, i huset ved siden av, eller over veien? Slik du beskriver det ser jeg det som unødvendig, men kjenn etter om det handler om en glede ved å gi. Har de lagt ut ønskeliste et sted? Ønsker de seg håndklær, brødkurv, ostehøvel, f.eks.? Da kan dere jo evt kjøpe det billigste de ønsker seg. Er enebolig, ca 50 meter ved siden av. Anonymkode: eb609...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20. mars #10 Del Skrevet 20. mars I dette tilfellet, hadde jeg ikke tenkt tanken på å gi gave. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. mars #11 Del Skrevet 20. mars Jeg gir ikke gave om jeg ikke er bedt i bryllup. Men jeg sier gjerne gratulerer, så hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Del Skrevet 20. mars Synes generelt at dette med gaver er i ferd med å ta helt av i alle sammenhenger. Hører f.eks. om gaver på flere titalls tusen til konfirmasjonsgave, mange har ikke råd til å henge med i denne galoppen.. Anonymkode: eb609...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars Det ville aldri slått meg å gi gave til så perifere bekjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Del Skrevet 21. mars Hadde ikke vurdet det engang. Anonymkode: 2a18e...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Del Skrevet 21. mars Hadde ikke gitt et kort en gang Anonymkode: 7f7ea...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Del Skrevet 21. mars Hadde ikke gitt noe som helst. Anonymkode: ce10d...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #17 Del Skrevet 21. mars Her høres det ut som dere knapt nok er på nikk med hverandre, så jeg hadde ikke ofret dette en tanke en gang, totalt uaktuelt med gave. Anonymkode: a99c2...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 21. mars #18 Del Skrevet 21. mars Høres ikke ut som om dere har noe kontakt i det hele tatt, så jeg ville ikke ha gitt noe i dette tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå