Olew2 Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars (endret) Hei, Hva kan man gjøre selv når det gjelder oppussing i en leilighet, med tanke på å kunne dokumentere arbeidet i henhold til den nye boligloven fra 2022? Jeg har en leilighet i Oslo der både kjøkken og bad er fra 2010. Det er et veldig enkelt originalt kjøkken og bad, og jeg ønsker å fornye det til en viss grad for min egen del. Samtidig vil jeg at det skal være attraktivt når jeg planlegger salg om 1–2 år. Planen min er: Kjøkkenet Slipe kjøkkenbenken. Installere ny kum/kjøkkenarmatur. Påføre mikrosement over flisene på veggen mellom benken og skapene. Badet Bytte dusjsett og dusjdører (jeg hadde tenkt å lime med Tec7 for å unngå boring, men må fylle de gamle borehullene med våtromssilikon). Installere ny baderomsvask og servantkran. Installere nytt speil med lys. Og til sist, den delen jeg er mest usikker på (se spørsmål nedenfor angående dokumentasjon og takstmann): Potensielt påføre mikrosement over de eksisterende flisene. Spørsmål: Jeg forstår at jeg ifølge loven kan gjøre dette selv, men er det noe av dette som burde gjøres og dokumenteres av fagfolk? Jeg tenker spesielt på dokumentasjonskrav i forbindelse med takstmann og tilstandsrapport. Jeg prøver å kombinere interessen for å gjøre prosjektet selv med ønsket om å ha alt «på stell» den dagen jeg skal selge, slik at jeg ikke skremmer potensielle kjøpere. Setter stor pris på svar. Hilsen nybegynner Endret 20. mars av Olew2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Skrevet 20. mars Har du prøvd å poste på byggebolig forumet? Der er det en del fagfolk som sikkert kan gi deg bedre svar. Anonymkode: 27029...854
AnonymBruker Skrevet 21. mars #3 Skrevet 21. mars Det meste kan du ordne selv. Speilet kommer an på hvordan det kobles til strøm, om du må ha elektriker eller ikke. Mikrosement på bad er ikke noe som må dokumenteres. Du fornyer jo ikke membran, tettesjikt eller noe. Men jeg hadde ikke kjøpt ett bad hvor det har vært lagt mikrosement på gulv av ufaglærte. Anonymkode: 8b64f...45e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå