Gå til innhold

Hvilke farger går du aldri med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kvitt. For upraktisk og eg gidd ikkje spare opp til kvitvask.

Anonymkode: 73e39...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke fordra rød. Men snålt nok, er det (oftere enn ikke) gjerne de fargene man selv ikke liker, man egentlig passer rent overfladisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker og bruker alle farger, men ikke alle nyanser av alle farger. Jeg er generelt veldig glad i farger og bruker det som en måte å variere antrekkene mine. Men jeg kler nok best farger som verken er for sterke eller veldig lyse pasteller, tror jeg. Så jeg foretrekker stort sett sterke farger som en del av en antrekk framfor nødvendigvis en hel genser i en intens farge, tett opp mot ansiktet. Det er ikke nødvendigvis så mye som skal til heller for at en farge fortsatt er ganske kraftig og tydelig, uten at den er veldig intens. F.eks. tror jeg ikke at jeg kler hot pink så bra, mens jeg har en jakke i en forholdsvis sterk rosa, men som har litt blått i seg og som er litt mørkere enn typisk knæsj rosa, og da funker det. Eller jeg ser ikke helt god ut i veldig lys fersken, mens en kaldere lyserosa ser mye bedre ut på meg.

Det ser ut for meg at jeg kler kalde farger bedre enn varme, men jeg bryr meg ikke nødvendigvis om det, bruker både kalde og varme farger. Og så ser jeg at olivengrønn er samme farge som øynene mine og håret mitt er gyldent, men jeg føler meg litt utvasket og kjedelig når jeg bruker olivengrønn (sikkert pga hudtonen?). Jeg foretrekker friskere farger, både ut fra hva jeg liker og hva jeg tror jeg kler best.

Det jeg bruker definitivt minst er svart, og det samme med grått og beige. Og ikke så veldig mye jordtoner, men noe mer.

Rødt og gult er kanskje de fargene flest har et anstrengt forhold til? Men f.eks. gult er jo så mye forskjellig, fra lys smørgul til sennepsgul. Eller rød - hvor jeg personlig ikke kler tomatrød så godt, men ser mye bedre ut i vinrød. Er vel det samme med oransje, det kan være en litt vanskelig farge, men det er store forskjeller der også, på en lys ferskenoransje, intens oransje og en mer brunaktig oransje. Jeg liker oransje veldig godt, men syns det kan være en litt vanskelig farge for min del, hvertfall i et større plagg. Jeg har en strikkegenser med en del oransje, men da har jeg valgt lys rosa nærmest ansiktet, og den oransje mer andre steder i genseren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 9.21):

Neon er det ingen som kler. Inkludert meg. 

Synes også gulbrun og grønnbrun i enkelte nyanser bare ser ut som oppkast og diare og kler seriøst ingen. Må isåfall være i et luksuriøst stoff på en med nydelig mulatthud. Dessverre er det mer foretrukket av bleike folk og gjør at de ser syke ut. 

Brun.jpg

28643_Diverse_Sennepsgul_-_Softshell_1.png

Anonymkode: d07bd...831

Hehe… skjønner hva du mener. Den der fargen kan faktisk fungere hvis du kombinerer den med noen blågrønne nyanser, men ellers minner den om fargen på møbeltrekket min bestemor hadde. Den var mye brukt i interiør på 60-tallet. 
Enda verre: Lime-versjonen. Den fargen var sykt populær for et par tiår siden, alle gikk i limegrønt. Gjerne kombinert med rustoransge og lilla. Ble nesten svimmel. 
Ellers er det mulig å kle nyanser av alle farger, med mulig unntak av kritthvit og sort. 
Selv sliter jeg med gult, har en ytterjakke som kanskje kan beskrives som gul, med innslag av grønt og brun. 
Dette er min oransje. Bruker bare toppen på sommeren:

IMG_8853.jpegJeg har lys hud og brunt hår og brune øyne, forresten. Har fått beskrevet hudfargen min som lys oliven, det betyr at når du ikke er solbrun så ser den gulaktig ut 😝 Blir gylden i sola.

Endret av Bacteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er virkelig ikke glad i rødt, men så er jeg frivillig i Dnt så det blir litt rødt likevel. Har ikke kjøpt noen plagg i rødt selv, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. 

Burgunder og vinrødt kler jeg, men bruker lite av det. Beige er heller ikke min farge, og jeg tror ikke jeg har et eneste plagg i det. Jeg er heller ikke glad i neon, og oransje, og grønt synes jeg er fint, men vanskelig å finne en tone jeg kler, så har lite grønt også, men er ikke «imot» grønt. 

Jeg synes høstfarger er nydelig, men passer dessverre ikke til mine farger. Jeg kler godt pasteller med litt grått i, samt mørkeblått for å ta noe.

Anonymkode: 28d5a...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oransje, beige eller andre veldig duse svake farger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Oransje, brunt, gult, korall. "Hudfarger" generelt og neonfarger generelt.

Anonymkode: 84075...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lilla, Orange,rød, blandete sterke farger. 

Anonymkode: 9afa2...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gult , oransje , rosa , rød 

Anonymkode: 2fd84...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngår varme farger. Disse fargene kler jeg overhode ikke. Blir direkte uvel å bruke høyrødt. Burgunder går greit. 

Anonymkode: e0578...fe1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 0.15):

Jeg klarer bare ikke skjønne det men jeg virkelig hater fargen. Det er så gale at jeg helt uten å tenke videre over det tenker «stakkars deg» om jeg ser noen gå i oransje. Det er helt teit, i know men jeg bare syns fargen er horribel. 

Så en dame som handlet på Kiwi her om dagen i oransje ullkåpe, jeg ble helt satt ut og når jeg kom ut i bilen sa samboeren «har du sett noen gå med oransje nå? Du ser oppriktig oppskaket ut» 😆🙊 

Anonymkode: c59c8...c19

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunt, beige, orange og gult. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 11.43):

Beige, rosa, rødt må du lete lenger etter i mitt skap. Har noe rosa og rødt treningstøy men det er det. 

Tok mange år før jeg fant ut at enkelte farget gjør meg blek som et lik og får meg til å miste utstråling helt. 

Anonymkode: 55a4f...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler meg i det meste av farger, olivengrønn og gult er vel farger jeg ikke har (synes ikke at jeg kler de fargene).

Anonymkode: 347a9...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 0.15):

Jeg klarer bare ikke skjønne det men jeg virkelig hater fargen. Det er så gale at jeg helt uten å tenke videre over det tenker «stakkars deg» om jeg ser noen gå i oransje. Det er helt teit, i know men jeg bare syns fargen er horribel. 

Så en dame som handlet på Kiwi her om dagen i oransje ullkåpe, jeg ble helt satt ut og når jeg kom ut i bilen sa samboeren «har du sett noen gå med oransje nå? Du ser oppriktig oppskaket ut» 😆🙊 

Anonymkode: c59c8...c19

Såpass! Jeg har også oransje ullkåpe, kanskje det var meg 🤣🤣

Anonymkode: 347a9...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...