AnonymBruker Skrevet 20. mars #21 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 10.41): Er det mulig å elske noen og ønske å leve sammen med en person og samtidig være utro (gjentatte ganger)? Han sendte melding til meg på kvelden og skrev at han elsket meg og savnet meg. Samme kveld hadde han sex med ei annen dame… Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne stole på det han skriver og sier når handlingene har vist noe annet? Ønsker svar som kanskje kan forklare meg hvordan man kan elske noen og samtidig svikte noen så mye på samme tid. Jeg klarer ikke forstå dette selv… Anonymkode: 63eb5...940 Ekspander Hør med en av venninnene dine hvordan de løser det. 40 % av kvinner er utro så du kjenner helt sikkert noen som har en på siden. Anonymkode: 09499...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars Hvis man har en avhengighet til sex eller det å få oppmerksomhet fra det annet kjønn, er det mulig. Min ex elsket meg og hadde ikke planer om å være sammen med noen andre damer. Han sa til meg at han aldri hadde hatt så god sex som med meg og heller ikke så mye sex som vi hadde i vårt forhold, men likevel knullet han en venninne i fylla to ganger når jeg var borte, fordi hun ga ham masse oppmerksomhet og han var kåt. I tiden etterpå begynte han att gå til psykolog pga det han hadde gjort mot meg, og fant ut at han var sexavhengig og avhengig av å få matet egoet sitt, da oppmerksomhet fra meg ikke var nok. Dette startet når han kom på sosiale medier og gamle skolevenner kontaktet han for å bli Facebookvenn Anonymkode: f5597...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #23 Del Skrevet 21. mars Jeg tror absolutt at det er mulig. Konteksten har alt å si. Snakk med han, det er bare han som kan gi en forklaring på hvordan det utviklet seg slik det gjorde. Alt har en bakgrunn og et hendelsesforløp, ingenting oppstår i et vakuum. Det er ikke nødvendigvis noen svart/hvit forklaring på dette. Utroskap er komplekse saker. Jeg har full forståelse for at du ønsker å finne en forståelse. Har dere forsøkt parterapi? Anonymkode: b9bd1...084 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 21. mars #24 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 10.41): Er det mulig å elske noen og ønske å leve sammen med en person og samtidig være utro (gjentatte ganger)? Ekspander Nei. Han håper vel bare at du er så dum at du tror på han. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazyloop Skrevet 21. mars #25 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 10.41): Er det mulig å elske noen og ønske å leve sammen med en person og samtidig være utro (gjentatte ganger)? Han sendte melding til meg på kvelden og skrev at han elsket meg og savnet meg. Samme kveld hadde han sex med ei annen dame… Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal kunne stole på det han skriver og sier når handlingene har vist noe annet? Ønsker svar som kanskje kan forklare meg hvordan man kan elske noen og samtidig svikte noen så mye på samme tid. Jeg klarer ikke forstå dette selv… Anonymkode: 63eb5...940 Ekspander Hvis en mann er forelsket, vil han ikke ligge med noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #26 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2025 den 10.57): Han elsker deg ikke og han respekterer deg ikke. Anonymkode: b3501...575 Ekspander Det stemmer ikke. Man kan fint elske en person og samtidig begjære og ha lyst på flere. Man bør likevel ikke være utro, det er en villet handling som det må være to for å gjennomføre. Anonymkode: 546c5...abd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #27 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 11.01): Det stemmer ikke. Man kan fint elske en person og samtidig begjære og ha lyst på flere. Man bør likevel ikke være utro, det er en villet handling som det må være to for å gjennomføre. Anonymkode: 546c5...abd Ekspander Kan man elske noen man ikke engang har grunnleggende respekt for? Anonymkode: 8446a...201 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2025 den 11.17): Kan man elske noen man ikke engang har grunnleggende respekt for? Anonymkode: 8446a...201 Ekspander Du setter opp et galt premiss for spørsmålet ditt. Du kan ikke umiddelbart se en slik sammenheng, da mennesker er forskjellige. Jeg kjenner mennesker som gjennom et langt samliv elsker partneren sin og ikke vil miste dem. Likevel har de vært utro. For min egen del ville det ikke vært aktuelt. 1. Jeg elsker mannen min 2. Jeg har begjært andre 3. Jeg klarer fint å la være å handle ut ifra begjær Mennesker jeg kjenner som har vært utro, har for eksempel ikke samme konsekvenstankegang som meg. Jeg tenker gjennom alt. Alle konsekvenser. Som f.eks. det å miste mannen min. Det tør jeg ikke å sette på spill. Det er veldig mange som bare ikke tror de vil bli tatt for det. Og mange blir også aldri tatt for utroskap. Anonymkode: 546c5...abd 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #29 Del Skrevet 25. mars Han kan godt tro at han elsker deg. Føle at han gjør det. Det er mange følelser som er lette å forveksle med kjærlighet! Det at han trenger deg, for eksempel. Eller det kan være at disse såkalte følelsene er utspekulert manipulering for å ha tilgang til supply'en sin.. Han vil ha i pose og sekk; tryggheten med deg OG den overfladiske bekreftelsen fra nye ligg som det innskrumpede, patetiske lille egoet hans trenger. Men som flere her sier: det betyr jo ikke noe hva det er han føler og ikke, når han utsetter deg for psykisk mishandling. For det er det denne typen utroskap er. Det fucker med hodet ditt, selvfølelsen din, troen på deg selv, magefølelsen, alt. Og det er et bevisst valg har tar, vel vitende om at han skader deg. Hadde det betydd noe hva han mente at han følte for deg om han banket deg...? For psykisk mishandling kan være like skadelig. Tro meg, jeg vet hvor desperat man blir etter å forklare og forstå. Jeg har tilgitt og tilgitt, forklart og forsvart, trodd på kjærlighetserklæringene som ofte kom etter svikene, desperat etter å slippe å ha det så vondt som rett etter å ha blitt sveket. Men så lærte jeg meg å se på handlingene i stedet for ordene. For ordene til en sånn mann betyr INGENTING. Handlingene forteller deg alt du trenger å vite. Det trenger ikke være ondsinnet, han kan være en stakkars, skadet sjel som ikke klarer bedre, som angrer og gråter (som forøvrig er en forjævlig form for psykisk mishandling. Han vrir det om til at det er synd på HAN, og du sitter plutselig og trøster han som har ydmyket og sviktet deg). Men det betyr INGENTING! Årsaken er likegyldig. Handlingene skader deg, han vet det, og han gjør det likevel. Det er alt du trenger å forholde deg til. Anbefaler boken "Leave a cheater, gain a life". Anonymkode: d2fd2...16e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #30 Del Skrevet 25. mars Jeg klarer ikke forstå hvordan det er mulig å sette likhetstegn mellom kjærlighet og sex. Er det sånn at dere slutter å være glad i hverandre hvis dere slutter å ha sex? Og hvor lang tid uten sex tar det før all kjærligheten er borte? Anonymkode: 53c67...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #31 Del Skrevet 25. mars Jeg elsker mannen min av hele mitt hjerte, men han gir meg ikke sex, kun kos. Dette er ikke nok for at jeg skal føle meg lykkelig. Har fått meg en elsker som jeg overhode ikke har følelser for, eller liker å være sammen med utenom i sengen. Mannen min derimot, liker ikke å være noe særlig sammen med meg. Jeg savner han ofte, men han trekker seg tilbake til sine hobbyer 95% av dagen. Tar heller aldri initiativ til å ville gjøre noe sammen med meg, knapt å lage mat sammen, vil ikke være på badet sammen med meg, eller se noe på tv. Men jeg har elsket han i over 20 år. Anonymkode: 3d837...fa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #32 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 23.12): Jeg klarer ikke forstå hvordan det er mulig å sette likhetstegn mellom kjærlighet og sex. Er det sånn at dere slutter å være glad i hverandre hvis dere slutter å ha sex? Og hvor lang tid uten sex tar det før all kjærligheten er borte? Anonymkode: 53c67...8b5 Ekspander Hvorfor skulle vi noen gang slutte å ha sex? Anonymkode: 69226...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå