Gå til innhold

Hvilke skjulte pengesluk har mange uten å være klar over?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange kan nok spare inn på mye.

Det handler jo og om livskvalitet. Det å ta for seg av livet og det som det kan by på, tror mange bør tenke på å nyte livet her og nå. Når jeg tenker tilbake på mitt liv er det ikke det jeg ikke sparte som jeg er opptatt  av, men heller det jeg ikke gjorde. Hvorfor reiste jeg ikke mer, hvorfor dro jeg ikke på festival/utveksling/jorda rundttur osv.

Jeg er nå 50 år og har det bra bor i stort hus (mye lån) har inntekt og alt jeg trenger, det gjelder de fleste. Vi kan heller tenke på hva som gir oss glede og mening, er det en dyr kaffelatte om dagen så gjør det. Er det reiser og konserter, gjør det.

Anonymkode: 035e0...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Å bo langt i gokk for å «bo billig» men ende med å bruke masse penger på to biler, bompenger og drivstoff som totalt koster mer enn å bo sentralt. Mindre tid får man også.

Anonymkode: 871c2...179

Det kommer nå an på da, blir vel generaliserende det det. Jeg bor i gokk men bruker ikke mange hundre i mnd på drivstoff( kun 4 min kjøring på jobb) og ingen bompenger i mils avstand. Hvordan får man mindre tid? 

Anonymkode: 49790...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 6.43):

Hva gjør man da? Jeg prøver å hjelpe pappa som er dement og i samme situasjon du beskriver. 
Jeg har fullmakt, men vet ikke hva jeg skal gjøre

Anonymkode: 606c2...951

Ha pengene på en hvilken som helst sparekonto. Selv den kjipeste sparekontoen vil være bedre enn en brukskonto med 0 rente.

Anonymkode: 09a24...dbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Materialistiske venner med dyre vaner påvirker deg. Alt jeg da måtte ha,mente de-  fytti!

Nøysomme men ikke gjerrige venner er best 

Anonymkode: 9d3e7...f5c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsikringer, og det å oppgradere klesskapet hvert år og kjøpe nytt når man allerede har brukbart og for mye  kosmetikk og hudpleie

Anonymkode: 49447...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...