Gå til innhold

Føler meg sliten. Kan det være utbrenthet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først og fremst så meldte jeg meg syk fra jobb i dag. Nå har jeg over lengre periode slitt med noe form for utmattelse, men ingenting blir fanget opp. Det verker i kroppen hver dag nå, men går over utover dagen om jeg klarer å hvile. Jeg føler meg tom for energi, søvn hjelper ikke lenger, selv de nettene jeg får god søvn. Jeg er lite effektiv når det gjelder plikter, vanligvis elsker jeg å gjøre det jeg holder på med og tar gjerne på meg noe ekstra, men nå føles alt umulig. Det er som om hode ikke klarer å fange opp viktig informasjon. Jeg glemmer ting og føler fremmede er ute etter meg. For eksempel om en bil stopper midt på gata og bare skal sjekke tlf. Men det er visst pga. at hode er for sliten til å sortere ut inntrykk filtreringsgreier som psykologen snakket om. 
Nå de siste dagene har beina mine kjent ut som gele. Og jeg har begynt å få mareritt og opplever stressdrømmer. Jeg drømmer at jeg besvimer, blirlam i ansiktet pga. utmattelsen. Og  drømmer at folk er ute etter meg og skal gjøre meg vondt, innebærer ofte at jeg enten ska bli kidnappa eller andre skrekkscenarioer. 
Det har vært sånn siden i september. Da fikk jeg også en korttids sykemelding for å hente meg inn igjen. Men den varte par uker, så kom juleferien. Etter det startet jeg fult igjen 

Anonymkode: c0bc4...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du hatt covid før dette starta?

Anonymkode: f3be1...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk hva b12 ligger på. Ikke automatisk stol på at det er ok selv om det ligger innenfor referanseområdet. Jeg ble helt tullete av 
b12 mangel, både i form av utmattelse og psykosomatiske ting. 

Anonymkode: 28d73...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå til legen. Sjekk B12 og D-vitamin og hva annet hen foreslår.

Anonymkode: 63da0...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...