AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Litt usikker om rett plass. Har ungdom som går siste året på videregående. Vært veldig dårlig skole miljø. Så vår ungdom har så og si null kontakt med noen fra skolen etter skoletid. Har venner på andre arenaer og fra de ho gikk på ungdomskolen med. I går når vi var hos barnelege for oppfølging for diagnose ho har. Så nevner jenta ar ho blir kaldt feit fra mange av jentene i klassen. Legen ser helt himmel faren ut og sier. Du er ikke overvektig du er undervektig noe du hele livet ditt har vært. Er en årsak til at foreldrene dine har måtte gi deg mat med ekstra protein osv. Så dette må du ikke tro på hva disse jentene sier Fikk rett og slett helt vondt når jenta fortalte dette. Værste var at når jenta fortalte hvem 2 av de som var værst er jenter som har mer former. Ikke rart enkelte jenter begynner å slite når andre står der å sier de er feite, selv om de veier for lite. Usikker om vi bør ta det opp med skolen? Jenta teller ned for at skole året er slutt Anonymkode: 890bc...46a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Er det mulig å bytte skole? Slik som dette skal hun ikke ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Honey Dew skrev (Akkurat nå): Er det mulig å bytte skole? Slik som dette skal hun ikke ha det. Desverre ikke mulighet. Er kun den skolen som har den linja, siden fylket vi bor i legger ned skoler over en lav sko. Så må da ut av fylket. Jenta sier selv at eneste grunn ho går på skolen å holder ut er fordi ho vil fullføre det ho har startet. Men utrolig vondt å se at ho ikke har lyst å dra på skolen. Eneste dagene ho gleder seg til er den dagen ho er ute i bedrift Anonymkode: 890bc...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Desverre ikke mulighet. Er kun den skolen som har den linja, siden fylket vi bor i legger ned skoler over en lav sko. Så må da ut av fylket. Jenta sier selv at eneste grunn ho går på skolen å holder ut er fordi ho vil fullføre det ho har startet. Men utrolig vondt å se at ho ikke har lyst å dra på skolen. Eneste dagene ho gleder seg til er den dagen ho er ute i bedrift Anonymkode: 890bc...46a Har du meldt bekymringen til rektor. Jammen på tide at disse jentene blir fortalt hvor skapet skal stå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Honey Dew skrev (4 minutter siden): Har du meldt bekymringen til rektor. Jammen på tide at disse jentene blir fortalt hvor skapet skal stå. Ja. Men kom ingen vei når vo tok det opp før nytt år. På foreldrene møttet skrøyt de så mye om skolemiljø og fint samarbeid. Og at de ikke hadde noe form for utestengning eller mobbing, enda vi har tatt dette opp flere ganger. Skolen er og så arrogant at de ikke en gang ville ta i mot hjelp fra ppt eller senter for epilepsi. Og så lenge skolen sa nei, kunne heller ikke senter for epilepsi gå inn å veilede, Anonymkode: 890bc...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Jeg hadde tatt det opp høyere. Om skolen ikke vil høre, så ta det til fylket. Lag en formell klage, som de må behandle. Virkelig ikke sånn det skal være nei, men ikke første gangen jeg hører om en skole som skryter, men har kjente skjeletter i skapet.. 😳💔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Usikker om vi bør ta det opp med skolen? SELVSAGT SKAL DERE TA DETTE MED SKOLEN!!!! Jeg hadde møtt opp på døra til de jentene jeg. Forlanget å snakke med mor og far. Det du beskriver er dessverre HELT NORMALT. Mobbing og kalle hverandre stygge ting har eksistert siden vi mennesker kom på jordkloden. Men det unnskylder ingenting, og du som forelderen plikter å ta tak. Anonymkode: b67f4...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): SELVSAGT SKAL DERE TA DETTE MED SKOLEN!!!! Jeg hadde møtt opp på døra til de jentene jeg. Forlanget å snakke med mor og far. Det du beskriver er dessverre HELT NORMALT. Mobbing og kalle hverandre stygge ting har eksistert siden vi mennesker kom på jordkloden. Men det unnskylder ingenting, og du som forelderen plikter å ta tak. Anonymkode: b67f4...b5b Det er snakk om siste år på videregående, så jentene er vel 18 og 19 år. Foreldrene har da ikke andre plikter enn underhold så lenge de går på videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Da skal hun snart ut i læretid? Anonymkode: e6128...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Jeg vet ikke om dette hjelper deg. Men jeg har blitt plaget av min søster hele livet om at jeg er så feit. Jeg er slank og min søster er veldig overvektig. Det virker som det er viktig for henne å konstant trykke meg ned. Jeg har nå kuttet henne ut og fått et bedre liv. Man kan ikke endre på folk, men man kan endre på hvem man omgåes. Anonymkode: 7cde7...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Illuminatum skrev (1 time siden): Det er snakk om siste år på videregående, så jentene er vel 18 og 19 år. Foreldrene har da ikke andre plikter enn underhold så lenge de går på videregående. Tror hun skal ut i lære til høsten, da er de 17-18 år. Anonymkode: 64d48...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Men kom ingen vei når vo tok det opp før nytt år. På foreldrene møttet skrøyt de så mye om skolemiljø og fint samarbeid. Og at de ikke hadde noe form for utestengning eller mobbing, enda vi har tatt dette opp flere ganger. Skolen er og så arrogant at de ikke en gang ville ta i mot hjelp fra ppt eller senter for epilepsi. Og så lenge skolen sa nei, kunne heller ikke senter for epilepsi gå inn å veilede, Anonymkode: 890bc...46a Gå ut i avisen anonymt. Det er på tide at skolen tar seg sammen. Datteren din kan jo ta igjen med samme mynt når disse jentene er stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Tror hun skal ut i lære til høsten, da er de 17-18 år. Anonymkode: 64d48...258 Ja ska ut i lære til høsten. Blir 18 til høsten. Anonymkode: 890bc...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da skal hun snart ut i læretid? Anonymkode: e6128...444 Ja. Ho har prøvd å kunne komme mer ut i bedrift for ho orker omtrent ikke skolen pga oppførsel til flere. Vurderer til tider å droppe skolen, men ho ønsker å få så bra karakterer som mulig slik at alt ikke blir ødelagt Anonymkode: 890bc...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Illuminatum skrev (2 timer siden): Det er snakk om siste år på videregående, så jentene er vel 18 og 19 år. Foreldrene har da ikke andre plikter enn underhold så lenge de går på videregående. Er du fjern? Er jo helt åpenbart at disse jentene IKKE er ferdig oppdratt. Anonymkode: 7d2d1...972 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 8 timer siden #16 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er du fjern? Er jo helt åpenbart at disse jentene IKKE er ferdig oppdratt. Anonymkode: 7d2d1...972 Nei, helt enig. Men om de var over 18 så hadde ikke foreldre hatt noen rettigheter i forhold til skolen lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå