AnonymBruker Skrevet 21. mars #21 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I motsetning til de andre her så mener jeg at du kan bruke egenmelding når du har sykemelding på behandlingsdager. Mener at denne typen sykemelding ikke «teller» på sykepengeperioden din, men kan være jeg tar feil (for jeg fikk ikke gå over på behandlingssykemelding etter et år sykemeldt…). Ville snakket med NAV, eneste måte å få endelig svar på det.. Anonymkode: 3384f...67b Du blander begreper her. Det du skriver om er ikke sykemelding, det er behandlingsdager. Da kan man bruke egenmelding om man blir syk, det kan man ikke om man har sykemelding 20% for den ene dagen. For å kunne få behandlingdager må man være ute av stand til å jobbe resten av dagen. Når ts skriver hun kan dra tilbake på jobb er ikke det tilfellet og kriteriene for behandlingsdager er ikke møtt. Anonymkode: bdd1c...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. mars #22 Del Skrevet 21. mars Her var det mye sammenblanding.... Enkeltstående behandlingsdager er en egen ordning som man kan få dersom selve behandlingen er av en slik art at man ikke kan jobbe den dagen. Typisk de som har dialyse eller lignende som man blir litt slått ut av. Man får ikke enkeltstående behandlingsdager for behandling dersom det kun er tidsbruken som gjør at man ikke kan jobbe. For eksempel dersom man må reise langt for å være i behandling, eller at behandlingen tar lang tid. Det må være effekten av behandling som er av en slik art at man ikke kan jobbe etterpå. Enkeltstående behandlingsdager teller ikke på sykepengeperioden på samme måte som en gradert sykmelding, da man kun teller dag for dag. Vedtaket gjelder kun for denne ene dagen, så om man blir syk en annen dag i uken kan man bruke egenmeldingsdager som vanlig. Dersom man er 20% sykmeldt for å ha behandling en dag i uken så har man vanlig varighet, det vil si maks 52 uker med sykmelding. Ved gradert sykmelding kan man som hovedregel IKKE benytte egenmelding ved siden av, men må sykmeldes i en større grad dersom man blir syk på dager man skulle jobbet. Ble det litt klarere, eller er det fortsatt litt vanskelig forklart, tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #23 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg forstår veldig godt hva som menes med å være syk. Nå var jeg ikke ute etter din mening om du synes jeg er syk nok til sykemelding heller. Som sagt; stol på at fastlegen min vet å vurdere dette bedre enn deg. Anonymkode: 2f181...337 Du tok fortsatt ikke poenget ser jeg. Og et tips er å lese det som faktisk blir skrevet, for jeg har ikke vært i nærheten av å hentyde det du beskylder meg for! Anonymkode: ef09d...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:33 #24 Del Skrevet lørdag kl 09:33 Angelheart2 skrev (20 timer siden): Her var det mye sammenblanding.... Enkeltstående behandlingsdager er en egen ordning som man kan få dersom selve behandlingen er av en slik art at man ikke kan jobbe den dagen. Typisk de som har dialyse eller lignende som man blir litt slått ut av. Man får ikke enkeltstående behandlingsdager for behandling dersom det kun er tidsbruken som gjør at man ikke kan jobbe. For eksempel dersom man må reise langt for å være i behandling, eller at behandlingen tar lang tid. Det må være effekten av behandling som er av en slik art at man ikke kan jobbe etterpå. Enkeltstående behandlingsdager teller ikke på sykepengeperioden på samme måte som en gradert sykmelding, da man kun teller dag for dag. Vedtaket gjelder kun for denne ene dagen, så om man blir syk en annen dag i uken kan man bruke egenmeldingsdager som vanlig. Dersom man er 20% sykmeldt for å ha behandling en dag i uken så har man vanlig varighet, det vil si maks 52 uker med sykmelding. Ved gradert sykmelding kan man som hovedregel IKKE benytte egenmelding ved siden av, men må sykmeldes i en større grad dersom man blir syk på dager man skulle jobbet. Ble det litt klarere, eller er det fortsatt litt vanskelig forklart, tro? Takk for svar 🌞 Anonymkode: 2f181...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå