AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Handler du hver dag, ukentlig, månedlig? Og hvorfor syns du det er best å handle slik? Praktisk, økonomisk eller andre grunner? Anonymkode: 9bb53...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Vi har delt opp litt forskjellig Kjøtt 1 gang i året 1 elg, 1/2gris og 1/2 storfe. Potet hver høst lagrer i potet kjeller 1 gang i uka- melk, pålegg, grønsaker, frukt osv ut fra hva vi trenger. Noen ganger har vi stor innvandring da tørvarer som mel, krydder, pasta, ris osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden 1-2ganger pr uke da jeg må gå flere km, og jeg har ryggproblemer. Anonymkode: 96725...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden 1-2 ganger i uka. Fordi vi blir sultne. Anonymkode: 3a217...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden Vi handler oftest mandag og torsdag. Alltid Kiwi mandag, og veksler mellom Meny og Kiwi på torsdager, avhengig av om vi vil ha ting de bare har på Meny eller om Kiwi har alt. I tillegg får vi levert varer fra Meny når de har gode tilbud på ting. Vi gjør det slik fordi jeg alltid planlegger ukas meny i to bolker, mandag gjør jeg mandag-torsdag, torsdag planlegger jeg fredag-søndag. Dette fordi vi ikke alltid har alle helgas planer klare før lenger ut i uka. Vi bor ved siden av Kiwi, og 5 minutter gange fra Meny, så veldig praktisk løsning for oss. Anonymkode: 82f87...078 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden (endret) En gang i uken. Dette fordi jeg ikke orker å fly ned dørstokkene i butikken mer enn nødvendig, og fordi det gir færre anledninger til impulskjøp under handlerunden, noe som ville fordyret kostnaden ved handlekurven(e). Det er anbefalt av økonomieksperter å handle en gang i uken, og planlegge innkjøpene sine. Vit hva du skal ha før du går inn i butikken, skriv det ned og følg handlelisten slavisk. Det er rådet i alle fall... men jeg hiver av og til noe uplanlagt i handlevognen på den ukentlige handleturen likevel. Men det blir ikke så mye da. Handler alltid på Kiwi, kanskje en sjelden gang noe jeg må ha i tillegg fra Coop eller Rema, hvis ikke Kiwi hadde det. F.eks et stykke høyryggkjøtt til gryterett (Coop har om ikke Kiwi har), eller Klorin wc-skylleblokk (det har jeg kun funnet hos Rema). Endret 12 timer siden av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Ukeshandler hver mandag og prøver å planlegge middager jf. tilbud i dagligvarebutikkene her jeg bor. Fyller på med melk, frukt og grønt på lørdager om nødvendig. Hvis vi går tom for noe mellom handledagene, kjøper vi det inn når vi trenger det, f.eks. vaskepulver eller toalettpapir. Har lite oppbevaringsplass i huset, så det begrenser storhandling. Vi sparer fort inn flere hundre kroner i forhold til om vi handler mer ustrukturert, pluss at det sparer tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Blir hver dag. Jeg handler bare middag da. Fordi jeg er så elendig på å planlegge middag. Jeg liker å lage det jeg har lyst på den dagen. Så handler jeg det jeg mangle ellers. No er vi bare to sammen. Så jeg handler ikke så mye. Når barna var små så handla jeg på lørdager. Anonymkode: 60938...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Handler som regel hver dag. Fordi jeg ikke orker planlegge flere middager fremover, ofte enklere å se hva vi har lyst på til middag den dagen. Anonymkode: 10efe...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Flere ganger i uken. Handler der det er tilbud og planlegger alle innkjøp nøye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metalguy4100 Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Bor alene, og har butikk i nærheten. Handler kun ved behov, med mindre jeg har invitert noen på middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Handler du hver dag, ukentlig, månedlig? Og hvorfor syns du det er best å handle slik? Praktisk, økonomisk eller andre grunner? Anonymkode: 9bb53...fa6 "stor"handler hver 2-3 uke med Oda, og er vel på butikken og handler småting 2 dager i uka alt ettersom tilbud og hva jeg trenger. Helt OK. Bor alene, så går kun utover meg selv om min økonomi. Anonymkode: cad8c...a0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Det blir daglig må jeg innrømme. Synes det er vanskelig å komme på hva vi skal ha til middag for en uke i slengen, og jeg er uansett ute og farter med mini stort sett daglig. Er i permisjon og vi har mye på kalenderen som feks svømming, trening, fysio, barseltreff, babysang etc, så da er det liksom ikke noe problem å dra innom butikken. Og når vi ikke har planer er det fint å ta en trilletur til butikken så får jeg en times mosjon. Ikke klarer jeg å få med meg mange poser samtidig heller når jeg har vogna, så da må jeg isåfall handle sammen med mannen på lørdager eller noe sånt hvis vi skal ukeshandle. Anonymkode: 9e6ba...141 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Vi handler hver dag og opplever det faktisk som mer økonomisk enn storhandel. Vi kaster så og si ingenting av mat, kjøleskapet gås jo gjennom daglig og vi lager mat basert på det vi har. Anonymkode: dbe61...487 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Jeg handler omtrent alt vi skal ha på tilbud. Leser gjennom tilbudsavisene på søndag og ser hvilke av varene vi pleier å kjøpe som er på tilbud. Gjør oftest ukeshandel på mandag. Hamstrer (moderat) det som er på tilbud og som har lang holdbarhet. Er innom 3-5 forskjellige butikker på mandagen. Viktig å handle på mandag når de beste tilbudsvarene fortsatt finnes i butikkene. Men er ofte innom andre butikker i løpet av uka. Handler etter liste, med noen unntak. Klarer å holde matbudsjettet stabilt på denne måten uten at vi må inngå kompromiss på smak eller kvalitet. Bor et sted hvor det er syv forskjellige matbutikk-kjeder innenfor fem minutters kjøring. Anonymkode: 38027...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Månedshandler det meste, men ukeshandler melk, frukt og grønt. Og benytter spesielt gode tilbud om de dukker opp. Prøver å være i butikken en gang i uka. fordi: det tar tid og energi å handle, liker å nok mat i hus i tilfelle jeg blir husbunden over tid. (Kronisk syk) Sliter med å finne på middag der og da, så en plan funker best for vår familie. Anonymkode: ac782...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Er innom matbutikker 1-4 ganger i uka. Har ikke noe ukesplan for middager. Ser hva jeg har i skapet og hva jeg har lyst på, og handler det som behøves. Noen dager trener jeg ekstra lenge etter jobb, og lager bare en omelett til middag i stedte for en pastarett jeg kanskje hadde planlagt. Noen dager er jeg ekstra sliten, og lager en toast. Noen ganger så innser jeg at jeg har noe som må brukes raskt, og inviterer kjæresten på middag. Noen dager har vi planlagt middag, men han må avlyse pga jobb. Så nøye planlegging av måltider i god tid passer ikke inn i min hverdag. Men kaster svært lite mat, og bruker heller ikke store summer på mat. Jeg kan stoppe på matbutikken for å kjøpe melk og gulrøtter, uten å komme ut med ett fult handlenett. Anonymkode: 27572...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Jeg er innom butikken nesten hver dag. Mandag går jeg gjennom kundeaviser og lager en liste over evt tilbudsvarer jeg vil kjøpe i løpet av uka, så tar jeg ryggsekken på og hopper på bussen en av de neste dagene for å handle det som er litt tungt. Resten kjøper jeg i forbindelse med at jeg går tur. Jeg bor alene, har ikke bil, og har flere butikker innenfor gangavstand, så da er det mest praktisk for meg. I tillegg har jeg erfart at å planlegge innkjøp langt fremover gjør at jeg ender opp med mye matsvinn, siden jeg fort glemmer hva jeg har kjøpt eller hva jeg tenkte å bruke det til osv. I tillegg har jeg begrenset skapplass på kjøkkenet. Anonymkode: c7f74...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden Mens jeg jobber har jeg fastsatt meny og ofte ferdig laget mat for hele turnus perioden. Da blir det en tur på butikken for hele den tiden. Har jeg fri blir det oftere fordi jeg lager middag ofte litt mer etter hva jeg har lyst på. Anonymkode: 94db1...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #20 Del Skrevet 11 timer siden Selv månedshandler jeg fordi det er riktig for meg. Sparer helt klart både tid og penger og jeg har alltid noe å lage mat av. Handle etter jobb er det verste jeg vet i hele verden! Anonymkode: 9bb53...fa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå