Gå til innhold

Skal jeg gi han en sjanse til? Vanskelig situasjon. HJELP!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Okei jeg trenger seriøst noen innspill.
Jeg har datet en mann i 2 måneder, og vi ble seriøse veldig fort, han har hilst på familien min og spist middag med de mange ganger, til og med alene imens jeg var på jobb. Han har tatt meg med ut på dates, kjøpt blomster og vært super. Men her om dagen, så våknet jeg midt på natten av at telefonen hans enda var på youtube ( han hadde sovnet ), så jeg grep sjansen min og tok en titt ( jeg vet det var dumt, men når jeg hadde sjansen så tok jeg den ), jeg fant ting jeg skulle ønske jeg aldri fant. Han snakker seriøst med 10-12 andre damer, på snap, instagra og meldingeR. Vet ikke hvor jeg skal begynne å fortelle engang. Han har sendt r*nkevideo til damer fra MIN SOFA imens jeg sov på rommet vedsiden av, han har avtalt "pu**y appointment" med en dame i påsken, han har snakket med en annen dame fra USA i over 1 år, som nå har kjøpt flybilletter for å komme på besøk til han i Juli. Han får tilsendt nudes og fingrevideoer fra ulike damer hver dag ( han oppbevarer disse på telefonen sin, og han sender tilbake ). Han spiller minecraft med noen av disse damene hver dag.
Imens han var på valentines date med meg så sendte han meldinger til andre damer samtidig. Han snakker med de på telefonen rett før jeg kommer til han og etter jeg har dratt. Han sender masse ekle DMs på instagram til mange ulike damer. Det er mye mer, men det er så sykt at jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal forklare det. 
Jeg er selv veeeeldig klar over hvor ille situasjonen er, men saken er: jeg er gravid. Vi fant ut for omtrent 1 uke siden at jeg er 3-5 uker gravid, og det gjorde naturligvis livssituasjonen min litt tøff (jeg er 19 år, han er 24). Han har vært der for meg, men etter jeg fant ut hva han gjør bak ryggen min så har alt bare blitt 10 ganger hardere, fordi han har fortsettet å gjøre dette bak ryggen min etter vi fant ut at jeg er gravid. 
Jeg følte litt for å beholde, men jeg kan jo ikke det nå, når barnefar ikke er til å stole på?!
Vi hadde en lang samtale om dette på Mandag denne uken, hvor vi snakket i timesvis, som alle menn så hadde han alltid en forklaring og unnskyldninger.
Han sier at han har prøvd å avslutte det med noen av disse damene for en stund tilbake, men de har bare truet med sitt eget liv og han har selv blitt satt i en vanskelig situasjon. Og han kommer til å være i Costa Rica hos familien sin i Juli, så hun som tror hun skal til han må til slutt kansellere flyet sitt uansett.
Han har sagt at han skal bygge opp tillitten min igjen, og han skal fjerne alle sammen fra telefonen sin. Han sier at han velger meg over de når som helst, og det ikke er noe "problem" å fjerne de. Han sier han ikke har noen god forklaring på hvorfor han gjorde det han gjorde, men at han føler vi har gått så fort fram at "his actions arent committed", men han skal bevise for meg at han er klar for å være 100% committed nå. Jeg prøver å tenke det slik at vi har bare DATET, aldri vært kjærester, men vi har jo oppført oss som kjærester og jeg er gravid for faen. Og han har jo faktisk snakket med noen av disse damene før han møtte meg. Men han "liker meg", ikke de.
Han sier han ikke har gjort annet enn å snakke med meg de siste dagene, og han planlegger ikke å forsette som han har gjort. Det verste av alt er at han er åpen for barn, han sier at jeg bestemmer, og om jeg beholder så skal han være der. Men hallo hva faen gjør jeg?? Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg jo kuttet av han pikken for lenge siden, men skal jeg prøve å bygge opp tillitt og se om han faktisk forandrer seg? Fordi jeg har sagt at jeg må SE forandring, ikke bare at han sier det, da har han sagt at han skal bevise det. Skal jeg gi det en sjanse i noen uker til og se hvordan det går, før jeg bestemmer meg for hva jeg gjør med graviditeten? Eller er dette her bare en tapt sak :(

Anonymkode: 60808...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det er jo bare å gi han en sjanse hvis du vil at han skal skuffe deg igjen.

Han har vist deg hvem han er, satser du på han så er du dum, sorry.

Og hvorfor i alle dager har dere involvert familie etter så kort tid?

Anonymkode: 5ad63...020

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er jo bare å gi han en sjanse hvis du vil at han skal skuffe deg igjen.

Han har vist deg hvem han er, satser du på han så er du dum, sorry.

Og hvorfor i alle dager har dere involvert familie etter så kort tid?

Anonymkode: 5ad63...020

Vi har ikke involvert hans familie, men jeg bor enda hjemme og trives best i egen seng. Så han bare ble med meg hjem og ble der over en helg siden jeg ikke orket å være borte. Men ja blir nok ikke å gi han en ny sjanse. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden har dere rukket å spise middag med familien din mange ganger på bare 2 måneder? Dette har gått alt for fort.

Du er 19 år gammel, du kommer til å ødelegge livet ditt med å satse på denne mannen. Om du skal få barn eller ikke må være opp til deg, men ett forhold med trygghet, tillit og stabilitet med denne mannen kan du bare glemme. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta abort. Et barn, og du, fortjener en bedre fyr enn det der. Han blir aldri bedre. 

Anonymkode: 17959...43b

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Dishwalla skrev (Akkurat nå):

Hvordan i all verden har dere rukket å spise middag med familien din mange ganger på bare 2 måneder? Dette har gått alt for fort.

Du er 19 år gammel, du kommer til å ødelegge livet ditt med å satse på denne mannen. Om du skal få barn eller ikke må være opp til deg, men ett forhold med trygghet, tillit og stabilitet med denne mannen kan du bare glemme. 

Han ble med meg hjem fordi jeg ikke orket å være hos han 😭 Så spiste han middag med de imens jeg var på jobb før jeg kjørte han hjem. Skulle jo aldri gjort det skjønner jeg nå.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke han fortjener en ny sjanse. Her er det mye som er galt, og jeg tror dessverre ikke han kommer til å slutte med det han driver med. Han vil bare anstrenge seg mer for å holde det skjult for deg. Og du vil oppleve mange skuffelser framover hvis du blir i forhold med han.

Angående barnet må du tenke igjennom hva DU ønsker selv. Men forbered deg på at du må være alene i hverdagen med det. Det er en tøff avgjørelse uansett hva du velger.

Har du et godt forhold med dine foreldre? Hadde dette vært min datter hadde jeg ønsket at hun kom og pratet med meg, og jeg hadde støttet henne uansett hva hun ønsket å gjøre videre.

Massa lykke til, du fortjener så mye bedre enn en kjæreste som ikke velger deg fullt og helt.

Endret av Verbena
Legge til noe
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stole på denne mannen ville jeg ikke gjort. Lite sannsynlig at han plutselig blir trofast og en fantastisk far til evig tid. Når det gjelder graviditeten må du kjenne på det selv. Men hvis du beholder ville jeg ikke regnet med at dette ble en solskinnshistorie. At du blir alene er det stor risiko for. Såfremt du ikke er ute etter en idiot av en partner.

Endret av AlternativX
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er fortsatt veldig ung og har alle muligheter i hele verden til å finne en real fyr. He's not the one. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar absolutt ikke lett på abort, beholdt selv da jeg ble uplanlagt gravid (men jeg var 29), her sier jeg cut your losses og løp! Mitt barn er nå samme alder som deg, og jeg hadde bedt henne tenke seg nøye om hvordan hun ønsker at livet skal se ut de neste 18 årene, vil hun drasse rundt på en mann hun ikke stoler på (og tillit er ikke noe som er lett å bygge opp igjen når den er ødelagt)? Han er fem år eldre enn deg og vet bedre, han har vist deg hvem han er nå. Selv om man er i datingfasen så har han gitt inntrykk a å være seriøs, og seriøse menn oppfører seg ikke slik, dette var jo i tillegg ganske ekstremt. 

Om du velger å beholde så gjør det med utgangspunkt i at du blir alene. Du er ung, dette lå kanskje ikke i planenene på noen år enda? Hadde du vært 36 og dette var siste mulighet hadde jeg kanskje sagt noe annet, men du skal mest sannsynlig kysse noen frosker til før du finner en bra mann, det er ingen hast. Lykke til uansett 💗

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han snakker med 10-12 damer som alle sammen truer med selvmord om han kutter de ut? 
Hvis de truer med selvmord hvis han ikke sender de runkevideoer og slibrige meldinger, så er det utpressing, og han bør faktisk anmelde det. 

Men siden dere har snakket om dette med å beholde barnet, hva er planen? 
Skal dere flytte sammen da? Har dere økonomi til det? Er dere begge i full jobb? Har han egen leilighet? 

Anonymkode: 3e496...5d1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han snakker med 10-12 damer som alle sammen truer med selvmord om han kutter de ut? 
Hvis de truer med selvmord hvis han ikke sender de runkevideoer og slibrige meldinger, så er det utpressing, og han bør faktisk anmelde det. 

Men siden dere har snakket om dette med å beholde barnet, hva er planen? 
Skal dere flytte sammen da? Har dere økonomi til det? Er dere begge i full jobb? Har han egen leilighet? 

Anonymkode: 3e496...5d1

Han eier et eget hus, og tjener veldig bra med penger selv. I tillegg til at familien hans er stinn av penger og hadde gitt mye støtte, akkurat som min egen. Jeg er i 100% fast stilling i jobb, han spiller på A-laget i fotball og tjener penger fra det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han eier et eget hus, og tjener veldig bra med penger selv. I tillegg til at familien hans er stinn av penger og hadde gitt mye støtte, akkurat som min egen. Jeg er i 100% fast stilling i jobb, han spiller på A-laget i fotball og tjener penger fra det. 

Dette spiller ingen rolle når han er en idiot.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei nei, ta abort og løp som f..! Møkkafyr. Du har så mange år på deg til å finne en bra mann. Forkastelig oppførsel fra han der. 

Anonymkode: 63c83...19a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! For å svare på spørsmålet ditt i tittelen av innlegget ditt så skal du absolutt ikke gi han noen ny sjanse. Når det noen sier ikke stemmer med det de gjør om og om igjen, må du stole på det intuisjonen din her om at han her ikke er bra. Det med at disse kvinnene truer han med selvmord om han kutter kontakten med han må du bare skyve vekk. Dette er en vanlig og ufin "unnskyldning" folk bruker i sånne situasjoner for å forsvare og rettferdiggjøre egen atferd når de blir konfrontert med det. Om dette er sant eller ikke er ikke ditt ansvar. Og du vil ikke være i et forhold der du er sammen med noen som har masse andre kvinner som "må" være sammen med mannen din for å overleve. Du skal uansett gå i fra denne mannen. Du er så ung. Ikke vær sammen med sånne menn. Og involver foreldrene dine. Om du bor hjemme og skal ha barn kommer det til å kreve mye av dem også. Hør hva de tenker om denne situasjonen.

Anonymkode: 02797...7d2

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det viktige her er ikke at det har gått litt fort i svingene med å introdusere denne fyren for familien din. Sånt skjer. Det er ikke et problem, du kan likevel bare kvitte deg med ham.

Men hvis du får barn med ham, kommer han til å ødelegge livet ditt og livet til barnet. En venninne av meg fikk barn med en sånn fyr. Det hun og barnet har gjennomgått i ettertid egner seg ikke på trykk og blir for langt å skrive her. 

Ta abort. Kvitt deg med denne fyren, og ikke se deg tilbake. 

Du er ung og har fremtiden foran deg. Hvis du har issues som gjør at du har lett for å falle for håpløse menn, går det an å få hjelp og behandling. Du har masse å oppleve, et liv å leve. Du har alle muligheter og fortjener ekte kjærlighet. Dette er noe helt annet enn ekte kjærlighet. Jeg vet det er lett å tvile på sin egen verdi når man er ung og ikke har opplevd så mye kjærlighet og interesse fra andre ennå. Men holder du mulighetene åpne kommer du til å finne en som er uendelig mye bedre enn dette.

Anonymkode: 86ddd...f77

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ofte tenkt på hvilket råd noen kunne gitt meg om jeg var 19 år og gravid med en tulling- som faktisk kunne gå inn hos meg. Svaret er: ingen. Dessverre. 
Når man er 19 år er kjærligheten sterkest, og man har ikke nok erfaring til å skjønne at livet kan endre seg, og at det venter noe bedre der ute. 
Mange like svar på kk vil heller ikke hjelpe. Når sjarmøren blinker med øynene, og nekter for alt, blir man som 19-åring. 
Jeg vil likevel si dette: TS, du er verdt mer. Jeg håper du tar vare på deg selv oppi dette. Det kan ikke være lett å være deg nå❤️

Anonymkode: 867b6...3ab

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit. Trolig vil du aldri komme til å stole helt på ham igjen.

Men lykke til uansett hva du gjør

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...