Gå til innhold

Kunne noen av dere kvinne ha vært sammen med en mann lavere enn dere selv?

Sjarmør
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis han er 1,66 er han kortvokst, i Norge. I mange andre land er det 1,57.

Anonymkode: 1b2a0...9fa

Jo, men da er damene der også lavere. De har vel tatt høyde for at damer i Norge er forholdsvis høye, det er også menn.

Tror kanskje at mannen også ville følt at det passet bedre om han for eksempel hadde kjæreste som var mellom 160 og 165 (om han er 1,68), og masse damer i Norge er på den høyden.

Men, egentlig er det bare tøvete, og burde ikke ha noe å si. Blir dumt hvis man skal si nei til en fin fyr fordi han er lav.

Anonymkode: cd873...219

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Tror kanskje at mannen også ville følt at det passet bedre om han for eksempel hadde kjæreste som var mellom 160 og 165 (om han er 1,68), og masse damer i Norge er på den høyden.

Anonymkode: cd873...219

Ja, det er akkurat problemet. Derfor har jeg sluttet å date lave menn. De vil nok egentlig ha enda lavere damer. 

Anonymkode: 1b2a0...9fa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde fetisj på høyde som tenåring og synes fremdeles det er flott. Men det er liksom ikke avgjørende.  Har vært med lavikker hehe. Jeg er 170 og de plusset på litt ekstra og var nok mer 172. Ikke lavere enn meg men. Tror faktisk jeg følte meg høyere enn et par av dem. Men er vel lett å føle seg litt høyere enn andre når de er 2 cm høyere. Slik jeg har skjønt d. Kommer også an på kroppsholdning. En rett og DEMURE rygg gjør underverker på høyde. Man blir litt ‘lurt’ 😮 omg!! Men seriøst. En mann må ha selve sparket som gjør at man besvimer. Det er vel kjent som faktor X. Hvis man får til å definere det blir det jo kjedelig. Men alle synes vel at den de liker er spesiell da, hehe. Burde vel ikke postet dette haha.

Anonymkode: 4dd5e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei ææsj. Aldri.

Anonymkode: 60037...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg petit og lav (1,63) selv. Han hadde vært kortvokst dersom han var lavere en meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet om flere som ikke har problem med det. Venninnen min har bare kjærester som er lavere, ei jeg gikk på vgs med hadde også bare typer som var lavere enn henne. Den laveste var vel 146 tror jeg om han ikke var enda lavere

Jeg klarer ikke å være med noen som ikke er høyere enn meg dessverre. Det er pga min egen selvfølelse, å ikke  fordi det er noe gale med mannen. Går jo glipp av noen fantastiske menn da, så er jo synd. 

Anonymkode: d0f0c...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Sjarmør skrev (5 timer siden):

Regner med å få svar som "nei", men finnes det noen av dere der ute som kunne vært sammen med en mann lavere enn dere selv?

Kjenner mange damer med partner som er lavere. Jeg har vært med flere som er lavere enn meg. Anser ikke det som en sak, men det virket problematisk for enkelte av dem, vil jo tro de rette følelsene ikke var der uansett da. 

La være å legge alt ansvar for ditt eget liv over på kvinner og bruker det som hvilepute.  Fokuser heller på å være en ok fyr selv, som står støtt og er hyggelig, så kommer du nok lengre.
Bitterhet og sutring er ikke trekk som gjør deg attraktiv hos noen (hverken som venn eller partner), det blir til selvoppfyllende profetier, skapt av deg selv.
Når du ikke liker deg selv, så er det vanskelig for andre å gjøre det og, for du vil framstå mistenksom og ustabil. 

Anonymkode: 42f5a...2ad

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men det har ikke noe med en høydepreferanse å gjøre (har hatt kjærester som var lavere enn meg). Jeg tror knapt jeg har møtt en lav mann uten masse issues på grunn av høyden sin, som kommer til utrykk på ulike negative vis. Dette gjelder også i arbeidslivet. 

Anonymkode: 63681...ccc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det. Er ganske lav selv, så vi måtte hatt krakker overalt i huset da. Men det ville blitt usjarmerende om han hadde store komplekser for høyden sin

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nåværende samboer er 3 cm lavere en meg. Vi fungerer faktisk som ett helt normalt par snålt nok. 

Anonymkode: 8085b...078

Jøss, hvordan fikser dere det? 

Skjønner ikke folk at menn under 170 cm også har hjerne, hender og kjønnsorgan? Og kan gå og tenke selv? 

Er 169 cm selv, jeg har til og med vært gift med en som er lavere enn meg! Og det var heller ikke derfor vi skilte oss, fordi han var lavere enn meg ;) 

Anonymkode: c3fd9...f10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, tror ikke det ville vært noe problem. 

Anonymkode: c6df2...231

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sammen med en mann som er lavere enn meg, så ja. 

Anonymkode: 12094...b26

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 164, så det skal litt til å finne en voksen mann som er lsvere enn det. Må til utlandet da.

Kevin Hart er en centimeter høyere enn meg. 

Anonymkode: 1ec47...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men er bare 160 så er ekstremt få menn som er lavere enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke opptatt av høyden hans 😂 Takhøyde derimot, det er mye viktigere 😉

Anonymkode: bed8d...8d5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne jeg. Har vel til gode å møte en mann som er kortere enn meg da. Jeg er bare 1,58 selv. 

Jeg var sammen med en på 1,98 en gang. Det var jo litt slitsomt, kunne ikke kysse uten at han fikk nakkekink eller jeg måtte klatre opp på noe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjæresten min er lavere enn meg, med et par cm tror jeg. Han er rett under 1.70. Skal også sies at jeg har sluttet å date menn som har vært lavere enn meg, før jeg traff samboeren min, men det var fordi de løy om høyden sin, og løgn er ikke en god kvalitet. 

Anonymkode: b133b...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmør skrev (6 timer siden):

Regner med å få svar som "nei", men finnes det noen av dere der ute som kunne vært sammen med en mann lavere enn dere selv?

Merkelig spørsmål. Når du ser rundt deg, så er det mange par der kvinna er høyest. Så selvsagt er det mange som sier ja til det. Selv er jeg 160 høy, så jeg kan ikke huske å ha truffet menn som var lavere enn meg da jeg var singel. Men jeg har hatt en kjæreste som bare var et par cm høyere enn meg.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 178 og har vært gift med en mann som var lavere enn meg, så ja. Jeg foretrekker høyere menn, men det er ikke noen dealbreaker. Med mindre det er snakk om veldig mye, da føler jeg meg så gigantisk. Og vi kvinner er ikke så glad i å føle oss gigantiske tror jeg 😅 

Har hatt, og har fortsatt, en del komplekser for høyden min. Mulig det stammer fra at jeg også har vært veldig overvektig store deler av livet og alltid har vært "hun store", så nå når jeg er normalvektig synes jeg det er fint å være litt liten 😄

Anonymkode: 476bf...067

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, i teorien. Har ikke vært det siden 5. klasse, men det er fordi jeg er 160 høy så har aldri møtt en voksen mann som er lavere enn meg. Men ene eksen min var 162. En annen 197... Og nå er jeg gift med en helt middels mann på 182, men la meg forsikre om at det var ikke høyden som gjorde at det ikke ble han på 162, men derimot at han var utro. Med ei på sikkert 170, jeg har ikke målt henne, men mye høyere enn oss begge.

Anonymkode: eac2c...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...