Gå til innhold

Sendt hjem fra legevakt med 40 i feber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ring direkte til føden siden det er kort tid etter fødsel. Legevakta er bare tull for tiden. 

Anonymkode: 1b905...49d

Alle legevakter er bare tull? 😅

Anonymkode: 38bf9...2de

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg fødte for 3,5 uker siden. Natt til mandag fikk jeg kraftig redusert allmentilstand med nattesvette og frostrier om hverandre. Har også vært tung i hodet. Jeg tenkte jeg bare var sliten og trøtt etter flere dager med lite søvn og stress ifb amming. I kveld målte jeg temperaturen (rektalt) til 40. Jeg ringte legevakta som ba meg om å komme inn. Alle prøver var fine, kun crp som viste en svak infeksjon (15). Legen konstaterte at det ikke kunne være brystbetennelse eller livmor betennelse. Legen trodde ikke det var influensa siden jeg ikke har noen andre symptomer. Legen sendte meg hjem og ba meg se an til fredag og ringe fastlegen om jeg fortsatt har feber. 

Jeg er skikkelig bekymret for at det er noe alvorlig. Ligger i senga nå med kraftige frostrier. Noen som har vært borti lignende og som kan berolige meg?

Anonymkode: 2399c...890

Her er det symptomer g ikke blodprøver som skal være indikasjon på at noe er galt. 
I tillegg kommer at du er barselkvinne. Har du tatt febernedsettende Paracet eller tilsvarende? 
Hjelper dette? Her venter du ikke og ser men ringer opp igjen til legevakten. Eller 113 for vurdering av annet helsepersonell enn legevakt. 

Anonymkode: 603b5...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ring direkte til føden siden det er kort tid etter fødsel. Legevakta er bare tull for tiden. 

Anonymkode: 1b905...49d

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her er det symptomer g ikke blodprøver som skal være indikasjon på at noe er galt. 
I tillegg kommer at du er barselkvinne. Har du tatt febernedsettende Paracet eller tilsvarende? 
Hjelper dette? Her venter du ikke og ser men ringer opp igjen til legevakten. Eller 113 for vurdering av annet helsepersonell enn legevakt. 

Anonymkode: 603b5...cb1

Litt vel sent å komme med sånne råd nå :klaske:

Et lite tips, les tråden å ikke bare HI før dere svarer. Sjekk gjerne dato også :P

Anonymkode: dad74...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet hvordan det går med TS?

Anonymkode: cf904...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...