Gå til innhold

Sendt hjem fra legevakt med 40 i feber

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fødte for 3,5 uker siden. Natt til mandag fikk jeg kraftig redusert allmentilstand med nattesvette og frostrier om hverandre. Har også vært tung i hodet. Jeg tenkte jeg bare var sliten og trøtt etter flere dager med lite søvn og stress ifb amming. I kveld målte jeg temperaturen (rektalt) til 40. Jeg ringte legevakta som ba meg om å komme inn. Alle prøver var fine, kun crp som viste en svak infeksjon (15). Legen konstaterte at det ikke kunne være brystbetennelse eller livmor betennelse. Legen trodde ikke det var influensa siden jeg ikke har noen andre symptomer. Legen sendte meg hjem og ba meg se an til fredag og ringe fastlegen om jeg fortsatt har feber. 

Jeg er skikkelig bekymret for at det er noe alvorlig. Ligger i senga nå med kraftige frostrier. Noen som har vært borti lignende og som kan berolige meg?

Anonymkode: 2399c...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min første tanke er at ikke alt har kommet ut etter fødselen.

Anonymkode: b903c...952

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring 113, trolig morkake igjen og det er farlig! 

Anonymkode: 8f049...6fa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min første tanke er at ikke alt har kommet ut etter fødselen.

Anonymkode: b903c...952

Ja, dét er viktig å få undersøkt. Ofte kan man ringe sykehuset når som helst på dagen og få en vurdering av dette, så ville gjort dét. De kan måle noe hormoner og finne ut av det, om jeg husker riktig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

CRP på 15 er ikke ille, å siden legen ikke kunne finne at det var noe som feiler deg så er det ikke rart at du ble sendt hjem. Du må nesten bare kjenne på almenntilstanden din og tempen for å se om den er økende. Øker tempen og almenntilstanden forverres i løpet av natten så må du bare dra tilbake til legevakten igjen.

Å ringe ambulanse når du ikke er dårligere enn nå, blir nesten for dumt. 

Anonymkode: dad74...b82

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går veldig mye virusinfeksjoner nå. Influensa , mykoplasma, RS, kikhoste … Her i huset kom feberen først 👀 

Ville bare sett an symptomene utover natten og morgenen, blir du dårligere kontakter du legevakt igjen. Jeg fikk betennelse i livmor en gang pga rester, men da blødde jeg, hadde kraftige magesmerter og kastet opp i tillegg til feber. 

Anonymkode: 9fc75...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan godt være du bare brygger på noe av «det som går». Er ekstremt mye sykdom om dagen. Hadde sykehuset skulle tatt inn alle med 39-40 i feber, ja hjelpes da!

Hvis du ikke har tatt Paracet: gjør det!

men som noen nevner, kan det være morkakerester. Men da har man gjerne symptomer som magesmerter, blødninger (de kan være ganske store) og det kan være ganske illeluktende. MEN da ville dem gjerne sett det på blodprøver at du har en infeksjon (crp og leukocytter) mtp temp! Selvfølgelig vanskelig å si uten undersøkelse, men hvis alt er normalt taler det ikke nødvendigvis for rester heller!

det jeg lurer på fra din side: hva er det DU har behov for? Hva er du redd for ved å være hjemme? Du kan jo alltid ringe tilbake til legevakten hvis du ikke blir bedre, evt be om hastetime hos fastlege.

Anonymkode: 39291...2e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Crp på 15 er ikke mye og tyder på en virusinfeksjon. Hvis du ønsker en sjekk kan du ringe fastlegen i morgen. 

Anonymkode: eaf07...c73

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan fortsatt ringe direkte til fødeavd og høre hvis du er bekymret for om det kan være rester av morkake igjen. Men CRP på 15 er jo i seg selv ganske betryggende og tyder på virusinfeksjon av noe slag.

Anonymkode: 9c311...af5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan godt hende det er en virusinfeksjon som folk sier ts, men det skader ikke med en telefon til føden for å være på den sikre siden, så får de vurdere 😊 40 i feber er høyt, og man skal være obs på sånt etter fødsel.

Anonymkode: a48a9...d13

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring føden! Og legevakt/legekontor på morgenen hvis du ikke er bedre. Viktig å være ekstra påpasselig i barseltida. 

Anonymkode: 9fc76...8e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville også ringt føden. Da jeg hadde livmor/bekkenbetennelse (ikke etter fødsel da), steg crp fra 18 til 291 på et døgn. 

Anonymkode: d3e78...2ff

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

CRP er forsinket, så den kan være stigende. Ring føden hvis du ikke er blitt bedre ❤️

Anonymkode: 8e8b1...531

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke hør på bedreviterne. Ring føden og snakk med de.

Crp er ikke tatt i "tidsreell tid". Økningen starter ofte innen 6–12 timer og når sitt høyeste nivå innen 48 timer. Mao må de ta blodprøver for å vite mer. Lykke til 🤍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det ts?

Anonymkode: 9c311...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ring 113, trolig morkake igjen og det er farlig! 

Anonymkode: 8f049...6fa

Veldig farlig. Så farlig at det ville vært oppdaget for lengst.

Anonymkode: 05af5...fde

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvordan går det.

Det med lav crp den kan lyve hvis det sitter igjen rester i livmoren.  Det gjorde det hos meg, fikk høy feber, frostrier , trøtt og sliten. Crp var lav. Men jeg ringte føden og de tok meg rett inn, og endte da på operasjons bordet for å skrape ut av livmoren

Anonymkode: 8a0d2...ca4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De sjekket for rester i livmoren? Blør du eller er øm over livmoren? Og brystene er ikke røde nå?

Anonymkode: 88ddf...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ringt til føden/barsel når det er så kort tid siden fødsel.

Anonymkode: f2a04...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg fødte for 3,5 uker siden. Natt til mandag fikk jeg kraftig redusert allmentilstand med nattesvette og frostrier om hverandre. Har også vært tung i hodet. Jeg tenkte jeg bare var sliten og trøtt etter flere dager med lite søvn og stress ifb amming. I kveld målte jeg temperaturen (rektalt) til 40. Jeg ringte legevakta som ba meg om å komme inn. Alle prøver var fine, kun crp som viste en svak infeksjon (15). Legen konstaterte at det ikke kunne være brystbetennelse eller livmor betennelse. Legen trodde ikke det var influensa siden jeg ikke har noen andre symptomer. Legen sendte meg hjem og ba meg se an til fredag og ringe fastlegen om jeg fortsatt har feber. 

Jeg er skikkelig bekymret for at det er noe alvorlig. Ligger i senga nå med kraftige frostrier. Noen som har vært borti lignende og som kan berolige meg?

Anonymkode: 2399c...890

Ring direkte til føden siden det er kort tid etter fødsel. Legevakta er bare tull for tiden. 

Anonymkode: 1b905...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...