AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Samboer bruker ofte ut av det blå å himle med øynene, stønne og sukke hvis jeg henvender meg til ham. Fordi han er sur og lei antagelig, men det er jo ikke mulig for meg å vite at han plutselig har snudd. Det kan være god stemning, eller at vi driver med en hyggelig familieaktivitet, så stenger han plutselig av slik. Jeg oppfatter det som utrolig frekt og nedlatende. Jeg vet at jeg er hårsår og var for avvisning, så jeg blir så usikker på om dette er normalt? Om det er innafor, og noe jeg burde tåle? Jeg har jo tålt det i mange år, men kjenner nå at det knyter seg og at hjertet synker ned i magen hver gang han gjør slikt. Jeg hadde ALDRI gjort slik selv mot ham eller andre. Anonymkode: 1eb02...44d 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Jeg hadde ikke godtatt det. Én ting er å si, nå må jeg være for meg selv, men å ta ting ut på partner er ikke ok. Anonymkode: 89c27...cbb 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars NEI! Himling med øynene gjorde vi oss ferdige på ungdomsskolen. Be han skjerpe seg. Anonymkode: bd970...d8e 4 5
SPOCA Skrevet 19. mars #4 Skrevet 19. mars Nei, det er ikke normalt. Det ER frekt og nedlatende. Jeg hadde bedt ham skjerpe seg kraftig. Og din reaksjon sier jo egentlig alt: du går jo nærmest på eggeskall fordi du er redd for hans reaksjon. Og skal man egentlig være redd for partners reaksjon? Nei. Så spør deg selv: er dette en relasjon som er sunn og god for meg? Det virker ikke slik for meg. 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars Du får begynne gjøre det samme mot han, så han ser hvor teit det er. Anonymkode: 0a50a...1e0 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Dette er en form for hersketeknikk og nedpsyking, fordi det har pågått over flere år. Jeg hadde ikke kastet bort mer tid på en sånn mann. Om han var villig til å gå i parterapi og følge opp dette over tid, og viste klart og tydelig at han gikk inn for å endre seg, så kunne jeg kanskje vært villig til å gi ham en siste sjanse (om vi hadde barn). Men, jeg ville også krevd at han gikk i terapi for sin egen del, for det er virkelig ikke normalt å behandle partneren slik han gjør i årevis, da er det noe han sliter med. Men jeg ville krevd noe slikt tidlig. Hos dere har dette pågått over år. Det har dette gått så langt, Ts, at jeg ikke tror parterapi en gang vil ha noen effekt. Det har gått for langt, for du går på nåler rundt ham, du er blitt utrygg i eget hjem, utrygg på ham og du stoler ikke på deg selv lenger heller. Det å leve med en person som snur så totalt om tilsynelatende uten grunn, det skaper enormt med stress, både fysisk og psykisk hos deg. Man blir psyket ned av en slik oppførsel han har mot deg. Stå opp for deg selv når og ikke bli i dette forholdet om det betyr at han fortsetter med denne oppførselen. Ikke bli så lenge at du blir helt ødelagt! ❤️ Anonymkode: 2b819...7a9 4
Blueberrymuffin Skrevet 19. mars #7 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Samboer bruker ofte ut av det blå å himle med øynene, stønne og sukke hvis jeg henvender meg til ham. Fordi han er sur og lei antagelig, men det er jo ikke mulig for meg å vite at han plutselig har snudd. Det kan være god stemning, eller at vi driver med en hyggelig familieaktivitet, så stenger han plutselig av slik. Jeg oppfatter det som utrolig frekt og nedlatende. Jeg vet at jeg er hårsår og var for avvisning, så jeg blir så usikker på om dette er normalt? Om det er innafor, og noe jeg burde tåle? Jeg har jo tålt det i mange år, men kjenner nå at det knyter seg og at hjertet synker ned i magen hver gang han gjør slikt. Jeg hadde ALDRI gjort slik selv mot ham eller andre. Anonymkode: 1eb02...44d Du er ikke hårsår her. Her er det mannen din som er smålig, barnselig, nedlatende og tydeligvis sliter med noe mentalt. Normale folk har folkeskikk og holder ikke på slik som mannen din. Vil kalle det psykisk mishandling det han driver med. At dette har pågått over flere år, er ekstremt usunt for deg. Nå er du nødt å stå opp for deg selv. Krev at han får den profesjonelle hjelpen han trenger for å ta seg sammen og oppføre seg som et menneske, hvis ikke går du. Punktum. Ingen er verdt å bli behandlet slik som parneren din holder på, holder man på slik som mannen din gjør er man virkelig ikke verdt en partner. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Skrevet 19. mars Damer er ofte masete og det er mye styr med dem. Da kan det bli litt himling med øynene. Jeg blir av og til helt matt og da er det vanskelig å ikke reagere. Å gå i terapi for det der er litt voldsomt. Husk at det er fire regler for å gjøre en mann lykkelig; -lag mat til ham -ha sex med ham -ikke still spørsmål -la han være i fred Anonymkode: 41aa0...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Damer er ofte masete og det er mye styr med dem. Da kan det bli litt himling med øynene. Jeg blir av og til helt matt og da er det vanskelig å ikke reagere. Å gå i terapi for det der er litt voldsomt. Husk at det er fire regler for å gjøre en mann lykkelig; -lag mat til ham -ha sex med ham -ikke still spørsmål -la han være i fred Anonymkode: 41aa0...7cc 😂 Anonymkode: a2a7e...3f5 11
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Damer er ofte masete og det er mye styr med dem. Da kan det bli litt himling med øynene. Jeg blir av og til helt matt og da er det vanskelig å ikke reagere. Å gå i terapi for det der er litt voldsomt. Husk at det er fire regler for å gjøre en mann lykkelig; -lag mat til ham -ha sex med ham -ikke still spørsmål -la han være i fred Anonymkode: 41aa0...7cc Har ungdomsskolen fridager, nå igjen. Hvis du har kjæreste, foreslår jeg at DU lar HENNE være i fred. Anonymkode: aa1f1...1fc 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Skrevet 20. mars Til TS: Han driver med hersketeknikk, og formålet er å trykke deg ned. Noen ganger er det finfint å være single, og særlig når man kommer ut for den slags folk som samboeren din. Skriver dette fordi han helt ut av det blå holder på slik, du forteller at dere har det hyggelig som familie, og så endrer han seg brått. Du kan alltids gi ham en sjanse til å skjerpe seg skikkelig, og prøve igjen, men hvis det bare fortsetter, så forlat ham. Anonymkode: aa1f1...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Damer er ofte masete og det er mye styr med dem. Da kan det bli litt himling med øynene. Jeg blir av og til helt matt og da er det vanskelig å ikke reagere. Å gå i terapi for det der er litt voldsomt. Husk at det er fire regler for å gjøre en mann lykkelig; -lag mat til ham -ha sex med ham -ikke still spørsmål -la han være i fred Anonymkode: 41aa0...7cc Åpenbart er det du som er masete. Når du insisterer på å være kjæreste med en dame fordi du ikke klarer å være singel. Ikke still spørsmål, la han være i fred. Til å himle med øynene av. Anonymkode: bd970...d8e 3
exictence Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Samboer bruker ofte ut av det blå å himle med øynene, stønne og sukke hvis jeg henvender meg til ham. Fordi han er sur og lei antagelig, men det er jo ikke mulig for meg å vite at han plutselig har snudd. Det kan være god stemning, eller at vi driver med en hyggelig familieaktivitet, så stenger han plutselig av slik. Jeg oppfatter det som utrolig frekt og nedlatende. Jeg vet at jeg er hårsår og var for avvisning, så jeg blir så usikker på om dette er normalt? Om det er innafor, og noe jeg burde tåle? Jeg har jo tålt det i mange år, men kjenner nå at det knyter seg og at hjertet synker ned i magen hver gang han gjør slikt. Jeg hadde ALDRI gjort slik selv mot ham eller andre. Anonymkode: 1eb02...44d Det er frekt og nedlatende av ham. jeg synes du skal si til ham hva du føler når han gjør sånn. Si at han kan holde seg for god til de nedlatende grimasene, og heller svare på en hyggelig måte. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Skrevet 20. mars Dette er enbav de mange tingene som er allment akseptert fra kvinner, men med en gang en mann viser sin misnøye på samme måte er det uakseptabelt. Det er selvsagt en uting uansett hvem som gjør det. Anonymkode: 724ec...d83 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars Nope ikkeok, si fra "det der kan du legge av deg for det er ikke ok å oppføre seg som et barn på den måten, hvis du har noe å si bruk ordene dine" Anonymkode: 7e4d6...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er enbav de mange tingene som er allment akseptert fra kvinner, men med en gang en mann viser sin misnøye på samme måte er det uakseptabelt. Det er selvsagt en uting uansett hvem som gjør det. Anonymkode: 724ec...d83 Ja, en av flere ting som kvinner kan gjøre, men ikke menn. Da må man i terapi. Altså, hallo? Terapeut: «hva kan jeg hjelpe dere med da?» Kvinne: «mannen min himler med øynene.» Anonymkode: 41aa0...7cc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er en form for hersketeknikk og nedpsyking, fordi det har pågått over flere år. Jeg hadde ikke kastet bort mer tid på en sånn mann. Om han var villig til å gå i parterapi og følge opp dette over tid, og viste klart og tydelig at han gikk inn for å endre seg, så kunne jeg kanskje vært villig til å gi ham en siste sjanse (om vi hadde barn). Men, jeg ville også krevd at han gikk i terapi for sin egen del, for det er virkelig ikke normalt å behandle partneren slik han gjør i årevis, da er det noe han sliter med. Men jeg ville krevd noe slikt tidlig. Hos dere har dette pågått over år. Det har dette gått så langt, Ts, at jeg ikke tror parterapi en gang vil ha noen effekt. Det har gått for langt, for du går på nåler rundt ham, du er blitt utrygg i eget hjem, utrygg på ham og du stoler ikke på deg selv lenger heller. Det å leve med en person som snur så totalt om tilsynelatende uten grunn, det skaper enormt med stress, både fysisk og psykisk hos deg. Man blir psyket ned av en slik oppførsel han har mot deg. Stå opp for deg selv når og ikke bli i dette forholdet om det betyr at han fortsetter med denne oppførselen. Ikke bli så lenge at du blir helt ødelagt! ❤️ Anonymkode: 2b819...7a9 Hjelpe meg for en overreaksjon! Anonymkode: f9808...754
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Til TS: Han driver med hersketeknikk, og formålet er å trykke deg ned. Noen ganger er det finfint å være single, og særlig når man kommer ut for den slags folk som samboeren din. Skriver dette fordi han helt ut av det blå holder på slik, du forteller at dere har det hyggelig som familie, og så endrer han seg brått. Du kan alltids gi ham en sjanse til å skjerpe seg skikkelig, og prøve igjen, men hvis det bare fortsetter, så forlat ham. Anonymkode: aa1f1...1fc Det gjør han nødvendigvis ikke! Herregud, folk er helt galen for tiden.... Jeg kan også himle med øynene til mannen min, men det er ikke for å trykke han ned. Jeg gjør det ofte UTEN Å TENKE MEG OM! Tenk - det går an.... Enkelte folk her inne er hysteriske, og tolker ALT mannen gjør negativt som om han er en mishandler, psykopat, dårlig person osv. Gå litt i dere selv og se hvor perfekte dere er hele tiden 😊 Anonymkode: f9808...754
Adrenalina1 Skrevet 20. mars #19 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Damer er ofte masete og det er mye styr med dem. Da kan det bli litt himling med øynene. Jeg blir av og til helt matt og da er det vanskelig å ikke reagere. Å gå i terapi for det der er litt voldsomt. Husk at det er fire regler for å gjøre en mann lykkelig; -lag mat til ham -ha sex med ham -ikke still spørsmål -la han være i fred Anonymkode: 41aa0...7cc Hvis en mann vil være i fred,kan han til helvete holde seg singel. Ikke plage oss kvinner med sitt nærvær. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars Herlighet så barnslig! Voksne, friske mennesker går ikke plutselig fra blid til sur. Og de bruker ord for å forklare hva som er problemet. Anonymkode: d82c3...57a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå