AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Og Strelitzia Nicolai som er litt i samme gate utseendemessig. Jeg har 2 Monsteraer og 1 Nicolai, og de trives visst veldig godt for de vokser og vokser. Det er 2,67 m under taket her, er det meningen de bare skal vokse såpass mye? Hva gjør dere andre som har samme type planter? Er det meningen man skal klippe de ned? Jeg har 2 Monsteraer i stuevinduet men nå begynner det å se litt voldsomt ut. Anonymkode: ab13a...71b
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og Strelitzia Nicolai som er litt i samme gate utseendemessig. Jeg har 2 Monsteraer og 1 Nicolai, og de trives visst veldig godt for de vokser og vokser. Det er 2,67 m under taket her, er det meningen de bare skal vokse såpass mye? Hva gjør dere andre som har samme type planter? Er det meningen man skal klippe de ned? Jeg har 2 Monsteraer i stuevinduet men nå begynner det å se litt voldsomt ut. Anonymkode: ab13a...71b Om man ikke ønsker store planter, så må man beskjære de, ja. Evt ha de et sted de ikke trives alt for godt. Jeg har selv både beskjært min største en del ganger, men har også valgt å sette den et annet sted når sola blir sterkere utover våren, så må snart flytte den. Litt kjedelig at den får en litt mindre fremtredende plass, men samtidig så blir det litt variasjon. Man klarer ikke unngå helt at planten vokser, så om den blir for stor for deg, så er det et alternativ å selge/gi bort. Før den tid har du tatt av stiklinger som har vokst seg store nok til å erstatte den gamle. Anonymkode: 9ade7...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå