AnonymBruker Skrevet i går, 20:39 #1 Del Skrevet i går, 20:39 De fleste mener lifesum appen er den beste for å ha oversikt over kalorier. Men jeg forstår den ikke helt. Altså de matvarene jeg ønsker å legge til finnes ikke der. Finner jeg en tilsvarende matvare som ligner på det jeg har spist så stemmer det ikke alltid med kalori mengde eller gram. Så jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal legge til. Her om dagen skulle jeg legge til noe i appen. Lifesum viste rundt 700 kalorier mens chatgpt mente at den har 200 kalorier. Sååå stor forskjell? Nå vet ikke jeg hvem jeg skal høre på? Chatgpt eller lifesum? Hva skulle dere ha gjort Anonymkode: 3a7a0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:00 #2 Del Skrevet i går, 21:00 Scanner du? Det hender at lifesum er feil, så jeg dobbeltsjekker ofte(100 g) med det som står på pakningen. Anbefaler å ikke stole helt på vekten som står på lifesum(for eksempel «et stykke»). Jeg veier ofte for å se om det stemmer. Lifesum har hatt problemer de siste dagene, og mange(inkludert meg) sliter med å legge til matvarer. Vet ikke om du har samme problem, men ikke gi opp dersom det skjer. Regner med de er på saken. Anonymkode: f8384...6d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:52 #3 Del Skrevet i går, 21:52 Om du har mulighet til scanne gjør det men mye er lagt inn feil. Det er bruker basert så hvem som helst kan legge inn "pizza". Så du må sjekke næringsinnhold er rett. Anonymkode: 396b5...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet i går, 21:57 #4 Del Skrevet i går, 21:57 Har du eksempel på matvarer? I min erfaring klarte jeg alltid å finne alternativer. Kanskje det er funksjoner du ikke har utforsket enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Du må sjekke innholdsfortegnelsen på matvarer selv, og evt veie. Så kan du legge inn i appen. Evt scanne. Anonymkode: e47f1...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Scanner du? Det hender at lifesum er feil, så jeg dobbeltsjekker ofte(100 g) med det som står på pakningen. Anbefaler å ikke stole helt på vekten som står på lifesum(for eksempel «et stykke»). Jeg veier ofte for å se om det stemmer. Lifesum har hatt problemer de siste dagene, og mange(inkludert meg) sliter med å legge til matvarer. Vet ikke om du har samme problem, men ikke gi opp dersom det skjer. Regner med de er på saken. Anonymkode: f8384...6d9 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om du har mulighet til scanne gjør det men mye er lagt inn feil. Det er bruker basert så hvem som helst kan legge inn "pizza". Så du må sjekke næringsinnhold er rett. Anonymkode: 396b5...028 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du må sjekke innholdsfortegnelsen på matvarer selv, og evt veie. Så kan du legge inn i appen. Evt scanne. Anonymkode: e47f1...78d Rotemor skrev (6 timer siden): Har du eksempel på matvarer? I min erfaring klarte jeg alltid å finne alternativer. Kanskje det er funksjoner du ikke har utforsket enda? Hva mener dere med å scanne? Jeg snakker mest om mat som er laget fra bunnen av . Hvordan kan jeg scanne det? Her om dagen skulle jeg legge til chapati. Men lifesum og chatgpt viste forskjellige kalori mengder Ts Anonymkode: 3a7a0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Del Skrevet 17 timer siden Generelt ikke stol på chatGPT. Den gir deg et svar og fremstiller det som korrekt, uansett hva det er. Se bakpå pakningen og sammenlign med Lifesum heller. Anonymkode: 9d8c9...31e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 15 timer siden #8 Del Skrevet 15 timer siden Hvis du skal legge til chapati, må du legge til alle ingrediensene. Kan av og til være litt styrete, men det går seg til+det blir mer nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden sminkebord skrev (3 timer siden): Hvis du skal legge til chapati, må du legge til alle ingrediensene. Kan av og til være litt styrete, men det går seg til+det blir mer nøyaktig. Hvor og hvordan kan jeg legge til ingrediensene? Kan du hjelpe meg er du snill? Anonymkode: 3a7a0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Matprat kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Rotemor skrev (58 minutter siden): Matprat kan hjelpe. Her om dagen spiste jeg suppe som heter chicken corn soup. Når jeg søkte opp den så får jeg ikke lagt til gram. Spiste 300 gram av den suppen. Hvordan fikser jeg det? Og hvordan kan jeg legge til utenlandske retter som ikke finnes i appen? Anonymkode: 3a7a0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sminkebord Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor og hvordan kan jeg legge til ingrediensene? Kan du hjelpe meg er du snill? Anonymkode: 3a7a0...5aa Skal prøve å forklare, men jeg er ikke den beste til forklare 😅 Finn frem en oppskrift på det du skal lage. La oss si den første ingrediensen er hvetemel. Da søker du på «hvetemel» på lifesum(eller scanner pakken med mel). Står det ikke oppført i gram i oppskriften, veier du det bare med kjøkkenvekt. Hvis jeg ikke orker å veie, hender det at jeg bare googler «Hvor mange gram er 4 dl hvetemel». Så gjør du det samme med neste ingrediens, og når alt er veid og lagt til er det ferdig. For å få det mest nøyaktig bør du altså legge inn hver ingrediens hver for seg, fremfor å søke på det ferdige produktet. Husk å ta med eventuell olje eller smør som brukes til steking. Vet ikke om dette hjalp, men bare spør om det er noe du ikke forstår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor og hvordan kan jeg legge til ingrediensene? Kan du hjelpe meg er du snill? Anonymkode: 3a7a0...5aa men kjære deg, du må logge ingrediensene du bruker i matretten din, og ikke matretten. ALtså bruker du hvetemel, sukker, egg, så må søke opp "hvetemel møllers" og deretter legge inn hvor mange gram hvetemel du brukte. Så går du videre til å søke opp "sukker eldorado" også legger du inn hvor mange gram sukker. Anonymkode: 17c16...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Du kan legge inn oppskriftene dine, så slipper du å logge alt hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå