Gå til innhold

(The fall of) Ruby Franke

Grapefruktjus

Anbefalte innlegg

Jeg anbefaler sterkt å se denne dokumentaren som ligger på disney pluss!

Jeg ble helt uvel, og måtte bare se alle tre episodene i en jafs. 

Første episode anbefales egentlig som en generell advarsel mot det å dele familielivet på sosiale medier, men så blir det jo kjapt enda mørkere enn bare falske smil og falske liv. 

Noen andre som har sett den, og har noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne skal jeg se når jeg får tid. Er det mange episoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var verre enn jeg trodde- stakkars barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er skikkelig ille. Vanskelig å fatte at det er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var døtrene mine på 12 og 14 år som satte på denne i helgen og vi satt alle 4 og fulgte med på galskapen. Først synes man jo synd på barna som må være skuespillere og alltid «på» for å skape content samt en tøffel av en pappa som bare godtok alt. Så ble det jo mye verre, stakkars barn. 

Vlogging og hjernevasket i religion/ sekt, litt av et opplegg. Godt det fikk sin slutt, håper barna har fått god hjelp og støtte i ettertid. 💜

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, det var litt av en dokumentarserie.. Forventet å se vlogging og oppmerksomhetsyke foreldre som gikk for langt. Men det her var jo rene sektopplegget. Noen av detaljene minnet faktisk litt om saken i Mysteriet Adam. 

Hva tror dere: var Ruby Franke en kontrollerende og voldelig forelder fra starten av eller ble hun (og resten av familien) manipulert av Jodi til å mishandle barna? En blanding kanskje?

Synes egentlig dokumentaren brukte litt for lite tid på hva Jodis rolle var oppe i det hele.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å lese boken  til datteren, Shari Franke - The house of my mother. Der får man mer innsikt i hvordan Ruby var før Jodi og hvilken rolle religion hadde i det hele.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den ferdig nå. 

Religion er virkelig roten til alt ondt. Jeg har alltid vært imot religion, lenge før denne saken. Det at andre ikke ser problemet her.... det er skremmende. Kan ikke utdype mer, for da blir det vell slettet. 

Ruby og Jordi er virkelig ondskapsfulle mennesker. 

De kunne ha fått alt inn i 2 episoder, ble litt langdrygt med tre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selbu skrev (På 2.4.2025 den 11.49):

Anbefaler dere å lese boken  til datteren, Shari Franke - The house of my mother. Der får man mer innsikt i hvordan Ruby var før Jodi og hvilken rolle religion hadde i det hele.

Ekspander  

Var hun veldig kontrollerende? 

Synes ikke det kommer så godt fram i dokumentaren hvordan familiedynamikken var før Jodi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...