AnonymBruker Skrevet 20. mars #21 Del Skrevet 20. mars Regn ut alt av faste utgifter du har i et helt år og del på 12 mnd. Den summen settes på regningskonto hver lønning ,da ser du hvor mye du kan spare hver mnd og ordne fast trekk i nettbanken. Viktig at du har litt mer penger på brukskontoen din enn det som går til mat sånn at du kan unne deg litt innimellom. For meg har dette vært en veldig bra måte å spare på. Anonymkode: cd7bf...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 20. mars #22 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg storhandler annenhver uke. Også ofte bulk for mange måneder, som rotgrønnsaker i sesong, og alt av tørrvarer. Har ikke matsvinn. Anonymkode: ab579...cb3 Jeg ukeshandler. Kaster så og si aldri mat. Forstår ikke helt denne tankegangen om at ukeshandling medfører svinn. Folk som kaster mat, kaster nok mat uavhengig av handlefrekvens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Del Skrevet 20. mars Knirke skrev (1 time siden): Jeg kjøper tørrvarer i Sverige og på Holdbart, men ferske grønnsaker som salat, sopp, sukkererter, asparges etc blir fort dårlig. Passer på kvaliteten når jeg kjøper, og har en klar plan for bruk. Samt riktig oppbevaring. Alt dette holder fint over en toukers-periode. Eksempler denne uka; Agurk for tatziki, da legges resten i påleggsboks, og forsvinner raskt derfra Isbergsalat til smash burger tacos, da blir det en qunoa og tunfisk- salat med isbergssalat til lunsj dagen etter. Sopp, kjøpes jo i løsvekt, kjøpte akkurat nok til gryteretten vi skal ha i helgen. Asparges, halve bunten til fisk søndag, resten i en quiche dagen etter. Anonymkode: ab579...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #24 Del Skrevet 20. mars c_buk skrev (51 minutter siden): Jeg ukeshandler. Kaster så og si aldri mat. Forstår ikke helt denne tankegangen om at ukeshandling medfører svinn. Folk som kaster mat, kaster nok mat uavhengig av handlefrekvens. Enig i den.. Om man kun klarer å tenke en dag om gangen. Hva gjør man da med større forpakninger og slikt? Det er derfor jeg synes det er best å tenke to-ukers plan, for det er kort nok til at ting holder, men lenge nok til at du bruker opp alt uten å bli lei. Anonymkode: ab579...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #25 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Storhandel 1x pr uke. Bruker du opp noe kjøper du ikke mer men venter til neste handel. Kjøp billigste alternativ av alle matvarer. Dette krever planlegging, men funker bra. Selg ting du ikke bruker på Finn. I fjor trodde jeg at jeg ikke hadde noe å selge. Ble 37 annonser med små og store ting, og 50 000kr inn på konto. Vær nøye med å ikke kjøpe nytt av sminke/hudpleie osv før det faktisk er tomt. Dropp byturer/alkohol en periode Kjøpestopp på unødvenige ting. Jeg tar ikke handlet interiør eller sånt stæsj på mange år. Og fyller ikke opp garderobeskap med nye klær. Må jeg absolutt ha nye jeans, selger jeg et annet plagg i skapet først. Og jeg kjøper klær jeg må ha på Finn eller Tise om mulig. Bytter også klær med venninner. Aldri mer enn en streamingtjeneste om gangen. Går sjelden til frisør, kuttet ut å få lagt negler, lakker de selv. Jeg sparer 12000kr mnd, avogtil mer. Anonymkode: e48ff...53a Men når en ikke får solgt en eneste ting på finn,så kutter en fint ut den muligheten. Anonymkode: 0d840...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #26 Del Skrevet 20. mars Først, gå gjennom utgiftene dine. Rente, telefonabonnement, strømabonnement, streaming, forsikringer ++. Forhandle og bytt, få det så skrapet ned du kan. Er du dobbeltforsikret? Reiseforsikring gjennom mastercardet, så du kan si opp en? Osv. Om du har husforsikring så sjekk at du har lagt inn alt som kan gi deg billigere pris. Lekkasjestopper, alarmsystem o.l. Undersøk hvilke fordelsavtaler du har. Fordelskort, fagforening etc og hva de tilbyr. Ukeshandle på matbutikken, planlegg etter tilbudsavisa og bruk medlemskortet. Velg deg ut èn streamingtjeneste av gangen, og ruller på hvilke du har. Utnytt gratisperioder på de ulike. Selg unna ting du har som du ikke har bruk for, lag en regel om at du lar det gå et døgn fra du får lyst på noe til du faktisk kjøper det. Da må du ikke stå i mot, men mye vil fade bort av seg selv når impulsen går over. Unntaket er hvis du kommer over et godt tilbud på noe som står på lista di. Finn de små skjulte pengeslukene dine. 40 kr her og 30 kr der har potensielt et stort sparepotensiale. Finn ut hva de går til, vurder om det er viktig for deg. Ikke minst, forvalt sparepengene dine godt (fond eller konto med god rente) slik at du får best mulig utbytte av det du setter av. Anonymkode: bbdf0...ecc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #27 Del Skrevet 20. mars Coachshinny skrev (12 timer siden): Mye sparer du da? 5000 i fast trekk på lønningsdag så alt mellom 0-5000 til på slutten av mnd avhengig av overtid, ekstravakter og hvor mye sosialt jeg har gjort den måneden Anonymkode: 4f09a...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #28 Del Skrevet 21. mars Når en er ute og ser i butikker eller andre ting,så når jeg blir sulten så er det å dra hjem og spise istedefor å sette seg ned på kafe eller kjøpe noe hos bakeren. Anonymkode: 0d840...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå